KudoZ home » English to Turkish » Computers (general)

Call-Home

Turkish translation: Geri Arama Bildirimini Etkinleştirme


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Call-Home
Turkish translation:Geri Arama Bildirimini Etkinleştirme
Entered by: Ömer Maraş

00:17 Jan 13, 2002
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers (general) / Computers
English term or phrase: Call-Home
Enabling Call-Home Notification

Bu bir bilgisayar donanım kullanıcı kılavuzunun içindekiler listesinde yer alan bir başlık ancak ilgili bölüm bende olmadığı için detaylı açıklama yapamıyorum
Ebru Inhan
Geri Arama Bildirimini Etkinleştirme
Explanation:
Bu başlık olduğuna göre, bu özelliği etkinleştirmenin anlatıldığı bölüm olaraktan, "bla bla yapma/etme" filan denmeli. Call-Home Notification özelliği ise, bir işlem yapıldıktan sonra SENİN (yani işlemi başlatan bilgisayarın) geri aranman demektir. Zaten bilgisayar terminolojisinde merkez için home kullanılmaz, hatta "merkez" diye birşey de sadece Call Center vardır. Bunun yerine "server" veya "host" ve hatta "mainframe" olabilir.
Uzun lafın kısası, üstteki özelliğin nasıl "aktifleştirileceği" (Microsoft terminolojisine göre: "etkinleştirileceği") anlatılıyor burada...
Selected response from:

Ömer Maraş
Turkey
Grading comment
teşekkürler
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Geri Arama Bildirimini Etkinleştirme
Ömer Maraş
4Merkezi Ara / Merkeze Bildir ( özelliği )
1964


  

Answers


44 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Merkezi Ara / Merkeze Bildir ( özelliği )


Explanation:
Tabi daha iyi türkçe karşılıklar düşünülebilir
Yazılımlarda bildiğimiz gibi zaten ... şirketi web sitesine uğru vb. gibi öğeler var , mesela microsoftun kendi sitesine güncelleme vb için götürmesi gibi.Dontamda da sistem ve büyük ihtimalle "telefonu elinde tutan modem !" sorunu merekeze bildiriyor /servis merkezi vb...


aşağıda bunu geçtiği örnekler var

Diagnostics occur as soon as the system detects an anomaly. If the failure is due to a transient (non-reproduceable) error, the system tries to reinstate the component. If the failures are hard or exceed specified thresholds, the component is automatically taken out of service by the system while the redundant component continues normal operations. The upper-level applications layer is shielded from failures because it sees only one logical component at work in the system. The ftServer system notifies the Stratus Customer Assistance Center of any anomalies with an automatic call home through the Stratus Service Network (SSN).


The ftServer 3210 provides remote service through the system serial port and an external modem. Its remote monitoring features include call home fault reporting as well as remote dial-in diagnostic services.



1964
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

3 days 7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Geri Arama Bildirimini Etkinleştirme


Explanation:
Bu başlık olduğuna göre, bu özelliği etkinleştirmenin anlatıldığı bölüm olaraktan, "bla bla yapma/etme" filan denmeli. Call-Home Notification özelliği ise, bir işlem yapıldıktan sonra SENİN (yani işlemi başlatan bilgisayarın) geri aranman demektir. Zaten bilgisayar terminolojisinde merkez için home kullanılmaz, hatta "merkez" diye birşey de sadece Call Center vardır. Bunun yerine "server" veya "host" ve hatta "mainframe" olabilir.
Uzun lafın kısası, üstteki özelliğin nasıl "aktifleştirileceği" (Microsoft terminolojisine göre: "etkinleştirileceği") anlatılıyor burada...

Ömer Maraş
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 5
Grading comment
teşekkürler