KudoZ home » English to Turkish » Computers (general)

Tweaking utility

Turkish translation: ince ayar programı


12:07 Nov 4, 2008
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers (general)
English term or phrase: Tweaking utility
The exclusive tweaking utility integrates all options for overclocking in a single page in the BIOS such as CPU frequency, memory settings, additional voltage control, and so on.


Şimdiden teşekkürler
DehaTranslation
Turkish translation:ince ayar programı
Explanation:
denebilir.

http://www.google.com.tr/search?q="ince ayar programı&ie=utf...
Selected response from:

Özgür Salman
Turkey
Grading comment
Çok teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6ince ayar programı
Özgür Salman
5TMU ince ayarıxxxgulakbelen
5İnce ayar programı/yazılımı
Nuri Razi
3CPU ince ayar programı
Emin Arı


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
tweaking utility
ince ayar programı


Explanation:
denebilir.

http://www.google.com.tr/search?q="ince ayar programı&ie=utf...

Özgür Salman
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Çok teşekkürler

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bulent Taylan: Tweak utility ler işletim sisteminin kullanıcıya yetersiz kaldığı noktalarda gelişmiş bilgiler sunabilmektedir.
2 mins
  -> Evet, teşekkürler.

agree  chevirmen
22 mins
  -> teşekkürler

agree  Ali Yildirim BA DipTransIoLET MCIL AITI
23 mins
  -> teşekkürler

agree  Linguistanbul
2 hrs

agree  ozan karakış
3 hrs

agree  K.K.Unal
5 hrs

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
tweaking utility
İnce ayar programı/yazılımı


Explanation:
İnce ayar programı/yazılımı da denilebilir. Hatta Tweak (ince ayar) programı kullanımı da var.
http://www.google.com.tr/search?q=tweaking utility+ince ayar...

Nuri Razi
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in TurkmenTurkmen
PRO pts in category: 4

8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
tweaking utility
TMU ince ayarı


Explanation:
Tam karşılığı bu şekilde geçiyor


    Reference: http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=TMU+ince+ayar%C4%B1&...
xxxgulakbelen
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Özgür Salman: Yalnız oradaki TMU, ekran kartı içerisindeki bir ünitenin ismi. Ekran kartıyla ilgili "tweak"lerde kullanılan bir ifade bu sadece.
1 min

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tweaking utility
CPU ince ayar programı


Explanation:
Program CPU (merkezi işlem birimi) 'yu düzenlediği için başına orijinal metinde olmasa bile CPU kelimesinin eklenmesinin yerinde olacağını düşünüyorum.

Emin Arı
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Özgür Salman: Aslında "cpu tweak", genel anlamda uygulanan "tweak"lerden sadece biri. İşlemci, ekran kartı, işletim sistemi gibi birçok elemana ince ayar yapan program var. Bağlamıda kastedilen hangisi bilmiyoruz tabii ama cpu olmama ihtimali de var.
2 hrs
  -> Cümlenin devamında, overlocking, speed gibi terimler bize uygulamanın CPU ile ilgli olduğunu gösterdiği için CPU terimini kullandım.