KudoZ home » English to Turkish » Computers: Hardware

Pincushion

Turkish translation: içbükey bozulma


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pincushion distortion
Turkish translation:içbükey bozulma
Entered by: Özden Arıkan

23:41 Jan 10, 2002
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware
English term or phrase: Pincushion
bir bilgisayar donanımı el kitabından.
xxxallingus
"Pincushion dristorsion", elektrikte "negatif distorsiyon" anlamına gelir.
Explanation:
"Pincushion distorsion", sözlüklerin birisinde "negatif distorsiyon", diğerinde "yastık distorsiyonu", bir diğerinde ise; "iğnelik distorsiyonu", "yastık distorsiyonu" anlamlarına gelmektedir.

"Pincushion distorsion",esas olarak, alınan televizyon resminin (ekranın)dört kenarının içbükey olduğu bir bozulma şeklidir.

Sonuç olarak; "pincushion", "içbükey" ve "Pincushion distorsion", "içbukey bozulma" olarak olarak Türkçeye çevrilir.
Selected response from:

Adil Sönmez
Grading comment
Türkçe açıklamanız tek kelime ile mükemmel Adil Bey, size çok teşekkür ediyorum ve başarılarınzın devamını diliyorum. Umarım birlikte çalışma imkanımız olur.

allingus@allingus.net
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2pincushion distortion=yastik biçiminde bozunumAysel Morin
5"Pincushion dristorsion", elektrikte "negatif distorsiyon" anlamına gelir.Adil Sönmez
4 +1YastıklamaUmit Altug
4pincushion distortion: yastık distorsiyonu, yastık sapmasınestor jcc


  

Answers


51 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
pincushion distortion=yastik biçiminde bozunum


Explanation:
Bilgisayar terimleri sozlugunde daha once bu sekilde cevrilmis.
http://www.kadifeli.com/cgi-bin/compdict.pl

Aysel Morin

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  1964: Evet iğnelik, iğne yastığı şeklinde
1 hr

agree  BurakB
9 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Yastıklama


Explanation:
Pincushion: Yastıklama - Video görüntüsünün içe doğru kavis alması. (Projeksiyon Terimleri Sözlüğü)


    Reference: http://www.prokare.com.tr/tr/destek/Projektor_Sozluk.htm
Umit Altug
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  1964: benim tercihimde yastıklama,ama Projeksiyon Terimleri Sözlüğünü pek sağlıklı bulmadım doğrusu
1 hr

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pincushion distortion: yastık distorsiyonu, yastık sapması


Explanation:
Fono teknik terimler sozlugunde "pincushion" terimi "distortion" sozcuguyle birlikte kullanildiginda verilmis olan karsilik.

Terimin ayrintili aciklamasi icin asagidaki adrese bakiniz.


    Reference: http://webopedia.lycos.com/TERM/P/pincushion_distortion.html
nestor jcc
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

2 days 16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
"Pincushion dristorsion", elektrikte "negatif distorsiyon" anlamına gelir.


Explanation:
"Pincushion distorsion", sözlüklerin birisinde "negatif distorsiyon", diğerinde "yastık distorsiyonu", bir diğerinde ise; "iğnelik distorsiyonu", "yastık distorsiyonu" anlamlarına gelmektedir.

"Pincushion distorsion",esas olarak, alınan televizyon resminin (ekranın)dört kenarının içbükey olduğu bir bozulma şeklidir.

Sonuç olarak; "pincushion", "içbükey" ve "Pincushion distorsion", "içbukey bozulma" olarak olarak Türkçeye çevrilir.

Adil Sönmez
PRO pts in category: 8
Grading comment
Türkçe açıklamanız tek kelime ile mükemmel Adil Bey, size çok teşekkür ediyorum ve başarılarınzın devamını diliyorum. Umarım birlikte çalışma imkanımız olur.

allingus@allingus.net