KudoZ home » English to Turkish » Computers: Hardware

captive wire

Turkish translation: vidalı bağlantı teli


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:captive wire connector
Turkish translation:vidalı bağlantı teli
Entered by: Özden Arıkan

08:53 Dec 4, 2003
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware
English term or phrase: captive wire
AXR-RF Radio Receiver connects to an AXCESS Control System with an AXlink four-pin captive-wire connector.
Evren Serbest
Turkey
Vidalı bağlantı
Explanation:
Bilgisayarlarda yazıcı bağlantıları gibi vidayla ayrılmaz hale getirilen konnektörler
Selected response from:

Önder Öztürkçü
Grading comment
Çok teşekkür ederim.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1bağımlı telAdil Sönmez
4 +1Vidalı bağlantı
Önder Öztürkçü
3sabit telshenay kharatekin


  

Answers


49 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
bağımlı tel


Explanation:
captive = baskı altında; büyülenmiş; esir, esaret ile ilgili, esir düşmüş; kayıt altında; mahpus; tutsak)
captive bolloon = sabit balon
captive screw = kolaylıkla çözülemeyen vida tipinde bağlayıcı

slave = bağımlı

"Captive" teriminin yanlış olduğunu zannediyorum.

Cümlenin bütünü;

"AXR-RF Radyo Alıcısı, ERİŞİM Kumanda Sistemine, dört iğnemli, bağımlı bir tel bağyasıcısı ile irtibatlandırılmıştır."



Adil Sönmez
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin: maybe
2 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Vidalı bağlantı


Explanation:
Bilgisayarlarda yazıcı bağlantıları gibi vidayla ayrılmaz hale getirilen konnektörler

Önder Öztürkçü
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Çok teşekkür ederim.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Baybars Araz: aslında "vidalı bağlantı teli" tam karşılığı... bilgisayar ve benzeri elektronik aletlerin ana kartlarında kullanılır genelde
23 hrs
  -> Teşekkürler

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sabit tel


Explanation:
captive esir İş Dünyası
captive mahpus İş Dünyası
captive / n , tutsak İş Dünyası
captive / n , mahpus İş Dünyası
captive / n , tutkun İş Dünyası
captive / n , büyülenmiş İş Dünyası
captive / n , ürünü dışarı satılmayıp tamamıyla yavru şirkete satılan bir maden ocağı veya tesis İş Dünyası
captive audience büyülenmiş dinleyici kitlesi İş Dünyası
captive audience dinlemek ya da seyretmekten başka seçeneği olmayanlar İş Dünyası
captive balloon sabit balon İş Dünyası
captive balloon sabit (bağlı) balon İş Dünyası
captive bank holding bankası Genel Sözlük
captive fund büyük bir mali hizmet kuruluşunun elindeki riziko sermayesi İş Dünyası
captive insurance firma sigortası İş Dünyası
captive insurance company sınai ve ticari kuruluşların ana şirket ve tali şirketlerin sigorta işlerini ele alması amacıyla kurdukları şirket İş Dünyası
captive market tekelci piyasa İş Dünyası
captive market bazı özel koşullardan ötürü belirli bir ürünü satın almak zorunda olan tüketiciler grubu İş Dünyası
captive market ele geçirilmiş piyasa İş Dünyası
captive market tüketiciye şirketin ürününü satın almaktan başka bir seçenek tanımayan İş Dünyası
captive market üretim tekelinin olduğu piyasa İş Dünyası
captive mine (US) ürünün tamamı yavru şirkete satılan maden ocağı İş Dünyası
captive state esirlik İş Dünyası
delivery of a captive bir esirin serbest bırakılması İş Dünyası
delivery of a captive kölenin azat edilmesi İş Dünyası
hold captive esir tutmak Genel Sözlük
lead sb captive birini hapse atmak İş Dünyası
take captive esir tutmak Genel Sözlük
take captive esir almak Genel Sözlük
to hold sb captive birini hapiste tutmak İş Dünyası
to take sb captive birini hapse atmak İş Dünyası



    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish