KudoZ home » English to Turkish » Education / Pedagogy

faculty and board of regents

Turkish translation: fakülte ve ünversite yönetimi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:faculty and board of regents
Turkish translation:fakülte ve ünversite yönetimi
Entered by: Özden Arıkan

16:27 Feb 20, 2008
English to Turkish translations [PRO]
Education / Pedagogy / diploma
English term or phrase: faculty and board of regents
Kuzey Teksas Üniversitesi tarafından verilen bir diplomada geçmekte. cümle şu şekilde,

....Having succesfully completed the Course of Study as prescribed by the Faculty and Board of Regents and having...........

diploma cezai yargı alanında yapılan yüksek lisans üzerine verilmekte

Teşekkürler
Emir Ozcelik
France
idare / yönetim
Explanation:
okul idaresi
üniversite yönetimi

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-02-20 17:44:10 GMT)
--------------------------------------------------

burda fakülte ibaresini çevirmeye gerek görmedim, çünki zaten apaçık ortada

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-02-20 20:09:20 GMT)
--------------------------------------------------

....Having succesfully completed the Course of Study as prescribed by the Faculty and Board of Regents
.... Fakülte ve Üniversite Yönetimi tarafından belirlenen derslri başarıyla tamamlamış ve.....
Selected response from:

Ali Bayraktar
Turkey
Grading comment
Fakülte ve Üniversite Yönetimi tarafından olarak kullanacağım yardımlarınız için hepinize teşekkür ediyorum
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3idare / yönetimAli Bayraktar
5Fakülte ve Mütevelli Heyeti
Taner Göde
5fakulte ve idare meclisi
Salih1946
4fakülte ve fakülte kurulu/senatokoray karasulu


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Fakülte ve Mütevelli Heyeti


Explanation:
faculty and board of regents = Fakülte ve Mütevelli Heyeti

Taner Göde
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Özgür Salman: Yukarıda verdiğim linklerden birinde "mütevelli heyeti"nin, "board of trusties"in karşılığı olduğu ve farklı bir anlama geldiği belirtilmiş ama kesin olarak eminseniz sorun yok tabii. Benim de uzmanlık alanım değil açıkçası.
6 mins
  -> "Board of Trustees" evet ve çevirirken de Mütevelli Heyeti olarak çevirilmesi uygundur. Kayyum/Vekil anlamındadır.

disagree  Ali Bayraktar: Having succesfully completed the Course of Study as prescribed by the Faculty and Board of Regents - mütevelli heyeti tarafından verilen dersleri okumuş oluyor
2 hrs
  -> Hatanız var sayın Bayraktar. Lütfen bilhassa Wikipedia'daki açıklamalara bakınız.

agree  barisozyurt
14 hrs
  -> Teşekkür ederim Sn. Özyurt.

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
idare / yönetim


Explanation:
okul idaresi
üniversite yönetimi

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-02-20 17:44:10 GMT)
--------------------------------------------------

burda fakülte ibaresini çevirmeye gerek görmedim, çünki zaten apaçık ortada

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-02-20 20:09:20 GMT)
--------------------------------------------------

....Having succesfully completed the Course of Study as prescribed by the Faculty and Board of Regents
.... Fakülte ve Üniversite Yönetimi tarafından belirlenen derslri başarıyla tamamlamış ve.....

Ali Bayraktar
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Fakülte ve Üniversite Yönetimi tarafından olarak kullanacağım yardımlarınız için hepinize teşekkür ediyorum

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ozan karakış: The governing and management authority
1 hr
  -> Teşekkür ederim,

neutral  Taner Göde: Biraz "raw" bir açıklama, daha ayrıntılı, tercihen cümlnin tümünü rica ediyorum, tabi zahmet olmaz ise sayın Bayraktar ;-)
2 hrs
  -> .... Fakülte ve Üniversite Yönetimi tarafından belirlenen dersleri başarıyla tamamlamış ve.....

agree  Şadan Öz: Fakülte ve (Üniversite) Yönetim Kurulu olarak gayet iyi oturuyor
3 hrs
  -> Teşekkür ederim,

agree  Serkan Doğan
15 hrs
  -> Teşekkür ederim,

23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fakülte ve fakülte kurulu/senato


Explanation:
Resmi bir evrak söz konusu olduğu için muadil kurumlara bakmak faydalı (ki sorunuzda zaruri de görünüyor) olabilir.
Bir üniversitenin eğitim ve öğretim ve diğer akademik faaliyetlerini tayin eden, planlayan Fakülte Kurulu, onun üzerinde de Senato'dur (en azından YÖK öyle diyor). Üniversite Yönetimi/İdaresi (Yönetim Kurulu) pek makul olmaz zira adları üzerinde idari kurulladır bunlar ve ders programını tayin etmeyip idari faaliyetlerle ilgilenirler.
Referans sayfayı incelemenizin yararlı olacağını düşünüyorum.
Kolay gelsin.


    Reference: http://www.yok.gov.tr/yasa/yonet/yonet4.html
koray karasulu
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

219 days   confidence: Answerer confidence 5/5
fakulte ve idare meclisi


Explanation:
zargan.com acquired.

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 24