KudoZ home » English to Turkish » Education / Pedagogy

statement of Special Educational Needs

Turkish translation: özel eğitim gereksinimi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:special educational needs
Turkish translation:özel eğitim gereksinimi
Entered by: Özden Arıkan

20:21 Dec 5, 2003
English to Turkish translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy
English term or phrase: statement of Special Educational Needs
statement of special educational needs
yeli
Özel Eğitim Gereksinimi beyanı
Explanation:
ne olduğuna dair bir açıklama vermemişsiniz, ama anladığıma göre zekâ geriliği, bedensel engel vb gibi nedenlerle bir kişinin (çocuğun) kendi koşullarına uygun bir kurumda eğitim görmeye gereksinimi olduğuna dair resmi bir başvuru ya da karar metninden söz ediliyor... yani yukarıdaki öneri böyle bir şey için geçerli olabilir, sanıyorum

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-05 20:38:22 (GMT)
--------------------------------------------------

Ben iki şeyden biri olarak düşünmüştüm: Diyelim zekâ problemi olan çocuğu normal okula gönderdiler, öğretmenleri bir süre sonra çocuğun özel bir kurumda eğitim görmesi için ilgili resmi daireye başvurma gereği duydu. O daire de çocuğun durumunu değerlendirdi, özel eğitim gerektiğine karar verdi ve bunu ifade eden bir rapor yayınladı. Ben, beyan derken bunu, ya ilk durumdaki gibi resmi daireye başvuru belgesi ya da ikinci durumdaki gibi resmi dairenin raporu olarak düşünmüştüm. İkincisi olduğunu siz belirttiğinize göre, \"beyan\" sözü sanıyorum uygun düşüyor. Ama Ali Bey\'in dediği gibi \"belge\" veya \"rapor\" vb de olabilir.

Bir de size bir öneride bulunabilir miyim: Kullanıcı olarak comment yapmak yerine (yani aşağıdaki gibi), soruyu sorarken bağlama, konuya, terimin nerede, ne şekilde geçtiğine dair açıklama yaparsanız daha yararlı olur sanırım. Sonradan da açıklama girebilirsiniz, yalnız bu ikinci durumda önce başlık kutusuna bir şey yazmanız gerekiyor, yoksa açıklamayı giremiyorsunuz. (Belki bunu denediniz, başlık kutusunu boş bıraktığınız için olmadı ve aşağıya yazdınız, diye söylüyorum. Zaten farkında olduğunuz bir şey idiyse kusura bakmayın.)
Selected response from:

Özden Arıkan
Germany
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Özel Eğitim İhtiyacı BelgesiAli YANDIK
3 +3Özel Eğitim Gereksinimi beyanı
Özden Arıkan


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Özel Eğitim İhtiyacı Belgesi


Explanation:
Özel Eğitim İhtiyacı Belgesi

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-05 20:24:37 (GMT)
--------------------------------------------------

http://www.lbwf.gov.uk/translations/turkish/tur_admissions.d...

Ali YANDIK
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emine Fougner
4 hrs

agree  shenay kharatekin: kesinlikle
1 day 16 hrs

3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
Özel Eğitim Gereksinimi beyanı


Explanation:
ne olduğuna dair bir açıklama vermemişsiniz, ama anladığıma göre zekâ geriliği, bedensel engel vb gibi nedenlerle bir kişinin (çocuğun) kendi koşullarına uygun bir kurumda eğitim görmeye gereksinimi olduğuna dair resmi bir başvuru ya da karar metninden söz ediliyor... yani yukarıdaki öneri böyle bir şey için geçerli olabilir, sanıyorum

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-05 20:38:22 (GMT)
--------------------------------------------------

Ben iki şeyden biri olarak düşünmüştüm: Diyelim zekâ problemi olan çocuğu normal okula gönderdiler, öğretmenleri bir süre sonra çocuğun özel bir kurumda eğitim görmesi için ilgili resmi daireye başvurma gereği duydu. O daire de çocuğun durumunu değerlendirdi, özel eğitim gerektiğine karar verdi ve bunu ifade eden bir rapor yayınladı. Ben, beyan derken bunu, ya ilk durumdaki gibi resmi daireye başvuru belgesi ya da ikinci durumdaki gibi resmi dairenin raporu olarak düşünmüştüm. İkincisi olduğunu siz belirttiğinize göre, \"beyan\" sözü sanıyorum uygun düşüyor. Ama Ali Bey\'in dediği gibi \"belge\" veya \"rapor\" vb de olabilir.

Bir de size bir öneride bulunabilir miyim: Kullanıcı olarak comment yapmak yerine (yani aşağıdaki gibi), soruyu sorarken bağlama, konuya, terimin nerede, ne şekilde geçtiğine dair açıklama yaparsanız daha yararlı olur sanırım. Sonradan da açıklama girebilirsiniz, yalnız bu ikinci durumda önce başlık kutusuna bir şey yazmanız gerekiyor, yoksa açıklamayı giremiyorsunuz. (Belki bunu denediniz, başlık kutusunu boş bıraktığınız için olmadı ve aşağıya yazdınız, diye söylüyorum. Zaten farkında olduğunuz bir şey idiyse kusura bakmayın.)

Özden Arıkan
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  yeli: Asıl cümle söyle The Education Authority has decided to issue a Statement of Special Educational Needs for her
5 mins

agree  Emine Fougner
4 hrs

agree  shenay kharatekin
1 day 16 hrs