KudoZ home » English to Turkish » Education / Pedagogy

consolidation

Turkish translation: Birleştirilmiş Yönetmelik


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Consolidation Regulations (UK)
Turkish translation:Birleştirilmiş Yönetmelik
Entered by: Özden Arıkan

10:06 Dec 8, 2003
English to Turkish translations [PRO]
Law/Patents - Education / Pedagogy
English term or phrase: consolidation
consolidation
yeli
Birleştirilmiş Yönetmelik 2001
Explanation:
Tam olarak aşağıdaki yönetmelik:

The Education (Special Educational Needs) (England) (Consolidation) Regulations 2001
Selected response from:

Önder Öztürkçü
Grading comment
tesekkurler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3KonsolidasyonAdil Sönmez
4 +3birleştirilmiş tüzükler 2003
Selcuk Akyuz
5 +2Birleştirilmiş Yönetmelik 2001
Önder Öztürkçü
5konsolidasyon / birlik / birleşme / birleştirme /sağlamlaştırma / takviye / borçlerı birleştirmeshenay kharatekin


Discussion entries: 3





  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
Konsolidasyon


Explanation:
2001 Yoılı Konsolidasyon Talimatı (Tüzüğü; Yönetmeliği)

Kaynak: İngilizce – Türkçe İktisadi Ticari Hukuki Terimler Sözlüğü, Pars Tüğlacı
consolidation = borçların birleştirilmesi (birleşme; kesinlik; konsolide etme, konsolidasyon; sağlamlaştıma; şirketlerin tek bir şirket haline gelmeleri; tahkim: takviye; tertip)

Kaynak: Bankacılık Terimleri Sözlüğü, Dr. Faruk Yüalvaç
consolidation Konsolidasyon
1. Kısa vadeli borçların uzun vadeli borçlara dönüştürülmesi.
2. Bir şirketler grubunun farklı bilançolarının tek bir bilanço haline getirilmesi.
3. Hisse senetlere nominal değerlerinin düşürülerek hisse senedi sayısının arttırılması.
4. Borsa fiyatlarının belli bir düşüşten sonra yükselmeye başlaması

regulation (regulations)
Kaynak: Tarafınmdan hazırlanan Hukuk Sözlüğü
mevzuat (nizam; nizamname, talimat, talimatname; tüzük, yönetmelik)



Adil Sönmez
PRO pts in category: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Omer Esener: Eskiden tahkim sozcugu daha cok kullanilirdi, simdi ise konsolidasyon daha cok kullaniliyor. Tanimlara katiliyorum.
4 hrs

agree  rusen
5 hrs

agree  shenay kharatekin
1 day 1 hr

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Birleştirilmiş Yönetmelik 2001


Explanation:
Tam olarak aşağıdaki yönetmelik:

The Education (Special Educational Needs) (England) (Consolidation) Regulations 2001

Önder Öztürkçü
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 16
Grading comment
tesekkurler

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Özden Arıkan
15 mins
  -> Teşekkürler

agree  Emine Fougner
2 hrs
  -> Teşekkürler

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
birleştirilmiş tüzükler 2003


Explanation:
Av. Emre Marlalı, İngilizce Türkçe Hukuk Sözlüğü

consolidate: a. (birbirleriyle ilişkili) çeşitli yasaları yek yasada toplamak; b. davaları birleştirmek.

consolidation: a. (birbirleriyle ilişkili) yasaların tek yasada birleşmesi; ...

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 41 mins (2003-12-08 15:48:36 GMT)
--------------------------------------------------

Xola\'nın gözünden yine kaçmadı :))

birleştirilmiş tüzükler 2001

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 44 mins (2003-12-08 15:51:15 GMT)
--------------------------------------------------

Önder Bey, ben yönetmelik için \"by-law\", tüzük için \"regulation\" kullanıyorum. Bu konuda bir karmaşa olduğu gerçek...

Selcuk Akyuz
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Özden Arıkan: gecikmiş reformlar devrimlere yol açarmış, selçuk ;-)) neyse, sen sadece iki yıl geç kalmışsın
2 hrs
  -> napayım abi, metinde sayı, tarih oldu mu hem yanlış yazıyorum, ben sayıcalcı değil sözelciydim :)

agree  Emine Fougner
4 hrs
  -> teşekkür ederim

agree  shenay kharatekin
23 hrs
  -> teşekkür ederim

1 day 2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
konsolidasyon / birlik / birleşme / birleştirme /sağlamlaştırma / takviye / borçlerı birleştirme


Explanation:
Bağlama göre en uygunu kullanılabilir.
Kolay gelsin


Aradığınız terim: consolidation, 44 sonuç bulundu.
İngilizce Türkçe Kategori

consolidation konsolidasyon Genel Sözlük
consolidation birlik İş Dünyası
consolidation birleşme İş Dünyası
consolidation birleştirme İş Dünyası
consolidation sağlamlaştırma İş Dünyası
consolidation takviye İş Dünyası
consolidation konsolidasyon İş Dünyası
consolidation borçları birleştirme İş Dünyası
consolidation dondurulma İş Dünyası
consolidation excess füzyon kazancı İş Dünyası
consolidation expenditure füzyon masrafları İş Dünyası
consolidation measures konsolidasyon tedbirleri İş Dünyası
consolidation of actions davaları birleştirme İş Dünyası
consolidation of acuses davaların birleştirilmesi İş Dünyası
consolidation of banks bankaların birleştirilmesi İş Dünyası
consolidation of benefits menfaatlerin birleştirilmesi İş Dünyası
consolidation of corporations (US) anonim şirketlerin birleşmesi İş Dünyası
consolidation of firms firmaların birleşmesi (füzyonu İş Dünyası
consolidation of funds sermaye birleştirme İş Dünyası
consolidation of indebtedness borçların birleştirilmesi İş Dünyası
consolidation of mortgages ipoteklerin birleştirilmesi İş Dünyası
consolidation of one's position mevkiini sağlamlaştırma İş Dünyası
consolidation of stocks sermaye hisselerinin birleştirilmesi İş Dünyası
consolidation of the national debt milli borçların vadesinin uzatılması İş Dünyası
consolidation policy (bilanço) konsolide bilanço yöntemi İş Dünyası
consolidation policy uygulama İş Dünyası
consolidation profit füzyon kârı İş Dünyası
consolidation reserve konsolide ihtiyatları İş Dünyası
consolidation rule davaların birleştirilmesi kuralı İş Dünyası
consolidation statement konsolidasyon işlemlerinde kullanılan çalışma tablosu İş Dünyası
consolidation surplus şerefiye İş Dünyası
consolidation surplus işletmelerin birleşmesi sonucunda oluşan artık değer İş Dünyası
activated claims in accordance with law consolidation tahkimle aktifleştirilmiş alacaklar Genel Sözlük
corporate consolidation (US) anonim şirketlerin birleşmesi İş Dünyası
debt consolidation borçları birleştirme İş Dünyası
political consolidation siyasi birleşme İş Dünyası
consolidation of actions davaları birleştirilme İş Dünyası
consolidation of actions davaların birleştirilmesi İş Dünyası
consolidation of corporations anonim şirketlerin birleşme birleşimsi İş Dünyası
consolidation of firms firmaların birleşme birleşimsi İş Dünyası
consolidation of funds sermaye birleştirilme İş Dünyası
consolidation of stores sermaye hisselerinin birleştirilmesi İş Dünyası
(US) corporate consolidation anonim şirketlerin birleşmesi İş Dünyası
land consolidation arazi tesviyesi İş Dünyası



    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish