KudoZ home » English to Turkish » Education / Pedagogy

on task behaviour

Turkish translation: ödev davranışı


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:task behaviour
Turkish translation:ödev davranışı
Entered by: Özden Arıkan

00:11 Dec 10, 2003
English to Turkish translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy
English term or phrase: on task behaviour
çocuğun dinleme ve dikkat becerileri için
yeli
ödev davranışları
Explanation:
"task behaviour" kelime anlamıyla "ödev davranışı"
eskiden karnelerde öğrencinin davranışları ve tutumları ile ilgili de değerlendirmeler vardı, şimdi de var mıdır bilmiyorum. Zannederim "task behaviour" da benzer bir anlama sahip.
Selected response from:

Selcuk Akyuz
Turkey
Grading comment
tesekkurler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2uygulama edimi/davranışı
educulus
5Görev (Ödev) başında davranış (Görevde iken [ödev yapanken]davranış)Adil Sönmez
4görev davranışıshenay kharatekin
2 +2ödev davranışları
Selcuk Akyuz
4başarı/gösterileren başarıLeyal


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
ödev davranışları


Explanation:
"task behaviour" kelime anlamıyla "ödev davranışı"
eskiden karnelerde öğrencinin davranışları ve tutumları ile ilgili de değerlendirmeler vardı, şimdi de var mıdır bilmiyorum. Zannederim "task behaviour" da benzer bir anlama sahip.

Selcuk Akyuz
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16
Grading comment
tesekkurler

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ATB Translation
1 hr
  -> terimin karşılığını tam verebildiğimi sanmıyorum ama teşekkür ederim

agree  rusen
12 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Görev (Ödev) başında davranış (Görevde iken [ödev yapanken]davranış)


Explanation:
"on" task benaviour ibaresinin tam karşlığı.


Adil Sönmez
PRO pts in category: 3

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
uygulama edimi/davranışı


Explanation:
Bloom Taksonomisinde:
1. Bilişsel Alan
2. Devinişsel/Hareki Alan
3. Duyuşsal/Affective Alan
sözkonusudur.
Bilişsel Alan'da kuramsal bilgiyi alan öğren(i)ci, Devinişsel Alan'da uygulamaya geçer. Kuramsal bilgiyi ne denli yetkin düzeyde içselleştirip içselleştirmediğinin gözlenmesi amacıyla davranış değişikliğine bakılır.


    Reference: http://www.nazim-ceviri.4t.com
    Reference: http://help4teachers.com/
educulus
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Özden Arıkan
4 hrs

agree  shenay kharatekin: çok mantıklı
5 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
başarı/gösterileren başarı


Explanation:
bkz: http://www.usu.edu/teachall/text/behavior/LRBIpdfs/Appropria...

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs 16 mins (2003-12-10 13:27:59 GMT)
--------------------------------------------------

gösterilen tabii....

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs 37 mins (2003-12-10 13:48:32 GMT)
--------------------------------------------------

eğitimde *on task* teşvik edici (verim arttırıcı) anlamında kullanılır. ”on” burada ayrı bir ilgeç olarak algılanmamalı

Leyal
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
görev davranışı


Explanation:
Aradığınız terim: task, İlk 60 kayıt görüntüleniyor.
İngilizce Türkçe Kategori

task görev TBD Bilişim
task iş İş Dünyası
task görev İş Dünyası
task ödev İş Dünyası
task hizmet İş Dünyası
task külfet İş Dünyası
task götürü iş İş Dünyası
task güç İş Dünyası
task vazife İş Dünyası
task at hand eldeki iş İş Dünyası
task bonus bir görevin belirli bir sürede tamamlanması durumunda verilen ödül İş Dünyası
task distribution görev dağıtımı İş Dünyası
task force çalışma kolu TBD Bilişim
task force (Br) özel polis birliği İş Dünyası
task force (fabrika) uyumlu çalışan işçiler İş Dünyası
task force özel görev kuvveti İş Dünyası
task force (US) geçici işbirliği İş Dünyası
Task list Görev listesi TBD Bilişim
task wage götürü ücret İş Dünyası
taskmaster başkasına iş yükleyen kimse İş Dünyası
taskmaster angaryacı İş Dünyası
taskwork götürü iş İş Dünyası
taskwork külfetli iş İş Dünyası
taskworker götürü çalışan işçi İş Dünyası
accomplish a task bir işi tamamlamak İş Dünyası
accomplishment of a plan / task bir tasarının gerçekleştirilmesi İş Dünyası
address oneself to a task kendini bir işe adamak İş Dünyası
air task force hava görev gücü İş Dünyası
application oneself to a task kişinin kendini görevine vermesi İş Dünyası
approach a task bir işi ele almak İş Dünyası
assign a task görev vermek İş Dünyası
assignment of a task bir görev verme İş Dünyası
bring off a difficult task güç bir işi becermek İş Dünyası
bring off a difficult task başarmak İş Dünyası
carry out a task bir görevi yapmak İş Dünyası
charge sb with a task birine bir görev vermek İş Dünyası
company task şirket görevi İş Dünyası
complete a task bir görevi yerine getirmek İş Dünyası
cope a task bir görevi başarmak İş Dünyası
daily task günlük iş İş Dünyası
day task günün işi / görevi İş Dünyası
difficult task güç görev İş Dünyası
endless task bitip tükenmek bilmeyen iş İş Dünyası
entrust sb with a task birine bir görev vermek İş Dünyası
essay a task bir görevi denemek İş Dünyası
exacting task zahmetli iş İş Dünyası
feel equal to a task bir şeyi becerebileceğini düşünmek İş Dünyası
fling up a task bir görevi birdenbire yüzüstü bırakmak İş Dünyası
high task saptanan bir iş standardıdır İş Dünyası
high task yüzdeyüz üretim ölçüsüne erişmek amacıyla işçi başına büyük miktarlarda parça üretimini esas tutar İş Dünyası
holiday task tatil ödevi İş Dünyası
hurry over a task bir görevi acele yerine getirmek İş Dünyası
key task baş görev İş Dünyası
laborious task çetin iş İş Dünyası
lighten sb's task birinin görevini hafifletmek İş Dünyası
managerial task force özel olarak istihdam edilen yönetici kadro İş Dünyası
minimize the danger of a task bir görevin tehlikesini asgariye indirmek İş Dünyası
nerve oneself to a task bir görevi yerine getirmek için metanetini ele almak İş Dünyası
onerous task güç görev İş Dünyası
perform task bir görevi yerine getirmek

Aradığınız terim: behaviour, 54 sonuç bulundu.
İngilizce Türkçe Kategori

behaviour davranış İş Dünyası
behaviour tavır İş Dünyası
behaviour tutum İş Dünyası
behaviour gidişat İş Dünyası
behaviour davranış davranma İş Dünyası
behaviour control davranış kontrolü İş Dünyası
behaviour model davranış örneği İş Dünyası
behaviour observation / research davranış gözlemi İş Dünyası
behaviour of an animal hayvanın davranışı İş Dünyası
behaviour of the party partinin tutumu İş Dünyası
behaviour pattern davranış kalıbı Genel Sözlük
behaviour pattern davranış biçimi İş Dünyası
behaviour psychology davranış psikolojisi İş Dünyası
behavioural research davranış araştırması İş Dünyası
behavioural research birçok alanda uygulanan İş Dünyası
behavioural research ama özellikle tüketim ve satın alma alışkanlıklarıyla ilgili olarak yapılan insan davranışı araştırması İş Dünyası
behaviouralism sosyoloji İş Dünyası
behaviouralism psikoloji İş Dünyası
behaviouralism antropolojinin ilke ve yöntemleri ve insan davranışlarını inceleyen öteki sosyal bilimler İş Dünyası
behaviouralism davranışçılık kuramı İş Dünyası
certificate of good behaviour iyi hal kâğıdı İş Dünyası
consumer behaviour tüketici davranışı Genel Sözlük
cost behaviour maliyet davranışı İş Dünyası
crowd behaviour yığınların davranışı İş Dünyası
during good behaviour (hâkim) kaydı hayat şartıyla İş Dünyası
good behaviour iyi davranış İş Dünyası
good behaviour hüsnühal İş Dünyası
indecorous behaviour yakışık almayan davranış İş Dünyası
irresponsible behaviour sorumsuz davranış İş Dünyası
opportunistic behaviour fırsatçı davranış Genel Sözlük
strategic behaviour stratejik davranış (firmaların ya da kişilerin bir piyasanın yapısını etkilemeye yönelik davranışları İş Dünyası
voting behaviour seçmenlerin davranışı İş Dünyası
behaviour control davranış davranma kontrolu İş Dünyası
behaviour model davranış davranma örneği İş Dünyası
behaviour observation / research davranış davranma gözlemi İş Dünyası
behaviour of an animal hayvanının davranış davranmaları İş Dünyası
behaviour pattern davranış davranma biçimi İş Dünyası
behaviour psychology davranış davranma psikolojisi İş Dünyası
behavioural research davranış davranma araştırması İş Dünyası
bad behaviour biçimsizlik İş Dünyası
biased behaviour tarafgirlik İş Dünyası
bureaucratic behaviour bürokratik davranış İş Dünyası
foolish behaviour delilik İş Dünyası
gentlemanly behaviour efendilik İş Dünyası
good behaviour iyi davranış davranma İş Dünyası
good behaviour usluluk İş Dünyası
immoderate in one's behaviour ayarsız İş Dünyası
manly behaviour erkeklik İş Dünyası
natural behaviour doğal davranış davranma İş Dünyası
proper behaviour / conduct doğru davranış davranma İş Dünyası
rowdy and unrestrained behaviour taşkınlık İş Dünyası
rude (person , behaviour haşin İş Dünyası
strategic behaviour stratejik davranış İş Dünyası
unruly behaviour haşarılık İş Dünyası




--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-10 14:31:18 (GMT)
--------------------------------------------------

GÖREV DAVRANIŞINDA


    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish