KudoZ home » English to Turkish » Education / Pedagogy

manipulative skill

Turkish translation: el becerileri


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:manipulative skills
Turkish translation:el becerileri
Entered by: Özden Arıkan

00:47 Dec 10, 2003
English to Turkish translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy
English term or phrase: manipulative skill
çocukta ki bu beceriyi geliştirmek olarak geçiyor
yeli
el becerileri
Explanation:
.
Selected response from:

Selcuk Akyuz
Turkey
Grading comment
tesekkurler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4el becerileri
Selcuk Akyuz
5El becerisi ustalığıAdil Sönmez
4 +1manipulative beceriler / manipülasyon becerileri
Önder Öztürkçü
3sömürme becerisishenay kharatekin


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
el becerileri


Explanation:
.

Selcuk Akyuz
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16
Grading comment
tesekkurler

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ATB Translation
35 mins

agree  rusen
11 hrs

agree  Leyal: el becerisi
12 hrs
  -> genellikle çoğul olarak kullanıldığını sanıyorum

agree  Özden Arıkan
12 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
manipulative beceriler / manipülasyon becerileri


Explanation:
Türkiyedeki Eğitim/öğretim literatüründe manipulative/manipülasyon/manipüle etme
çocuğun belli uyaranlara karşı vücuduyla (sadece eliyle değil) verdiği tepkilerin ölçümüyle ilgili kullanılıyor ve bu anlamda "Türkçe" başka bir sözcük yok (varsa da ben bilmiyorum).

Önder Öztürkçü
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin
11 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
El becerisi ustalığı


Explanation:
Manipulative = el hünerine dayanan, eli ustaca kullanarak yapılan
Manipulative = el ile işletme kabilinden; dalavereci
Manipulasyon = el hünerine dayanan herhangi bir hareket veya müdahale; manipülasyon

SKILL = ustalık


Adil Sönmez
PRO pts in category: 3

13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sömürme becerisi


Explanation:
Aradığınız terim: manipulative, 3 sonuç bulundu.
İngilizce Türkçe Kategori

manipulative kendi çıkarları için bir kimseyi İş Dünyası
manipulative durumu İş Dünyası
manipulative vb sömürme eğiliminde olan İş Dünyası

Aradığınız terim: skill, İlk 60 kayıt görüntüleniyor.
İngilizce Türkçe Kategori

skill hüner İş Dünyası
skill beceri İş Dünyası
skill beceriklilik İş Dünyası
skill alışıklık İş Dünyası
skill istidat İş Dünyası
skill maharet İş Dünyası
skilled / specialized / trained staff uzman / kalifiye personel İş Dünyası
skilled and qualified ehl İş Dünyası
skilled craftsman uzman / kalifiye İş Dünyası
skilled diplomat usta diplomat İş Dünyası
skilled factory job usta fabrika işi İş Dünyası
skilled labo u rer ehliyetli / kalifiye işçi İş Dünyası
skilled labor vasıflı işgücü Genel Sözlük
skilled labour vasıflı emek Genel Sözlük
skilled labour ehliyetli işgücü İş Dünyası
skilled labour hypothesis yetişkin işgücü hipotezi Genel Sözlük
skilled occupation uzmanlık isteyen uğraş İş Dünyası
skilled parliamentarian deneyimli politikacı İş Dünyası
skilled trade el sanatları İş Dünyası
skilled witness bilirkişi tanık İş Dünyası
skilled work kalifiye iş İş Dünyası
skilled worker kalifiye işçi Genel Sözlük
skilled worker kalifiye işçi İş Dünyası
skilled workman kalifiye işçi İş Dünyası
business skill iş becerisi İş Dünyası
employee skills inventory işçi becerileri envanteri İş Dünyası
entrepreneurial skill girişimcilik becerisi / yeteneği İş Dünyası
executive skills yönetici becerileri İş Dünyası
exercise the required degree of skill and diligence gerekli titizlik ve beceriyi göstermek İş Dünyası
exhibit a greater degree of skill daha büyük bir beceri göstermek İş Dünyası
fair knowledge on skill oldukça iyi bilgi veya beceri İş Dünyası
forensic skill avukatlık mahareti İş Dünyası
game of skill beceri oyunu İş Dünyası
inventive faculty / skill icatcı hüneri İş Dünyası
journalistic skills gazetecilik becerileri İş Dünyası
management skills yönetimci vasıfları / nitelikleri İş Dünyası
manual skill el becerisi Genel Sözlük
manual skill el becerisi İş Dünyası
measure one's skill with a rival becerisini rakibininkiyle ölçmek İş Dünyası
mechanical skill mihaniki beceri İş Dünyası
ordinary skill in an art bir sanatta normal beceri İş Dünyası
professional skill meslek becerisi İş Dünyası
reasonable care and skill makul dikkat ve beceri İş Dünyası
reasonable skill makul beceri İş Dünyası
semi-skilled labour yarı ehliyetli / kalifiye işgücü İş Dünyası
semi skilled (işçi) yarı nitelikli İş Dünyası
semi skilled az eğitimli İş Dünyası
shortage of skilled manpower / workers ehliyetli (kalifiye) işgücü eksikliği İş Dünyası
social skill sosyal beceri Genel Sözlük
technical skill teknik beceri Genel Sözlük
technical skill teknik maharet / hüner / beceri İş Dünyası
to be skilled in one's profession mesleğinde becerikli / ehil olmak İş Dünyası
to display deploy one's best political skills politik becerilerini göstermek İş Dünyası
to use care and skill in the exercise of sb's duties birinin görevini yaparken dikkat ve becerisini göstermek İş Dünyası
skill and industry in housework hamaratlık İş Dünyası
skilled kalifiye İş Dünyası
skilled meleke sahibi İş Dünyası
skilled vasıflı İş Dünyası
skilled usta İş Dünyası
skilled and qualified ehil




    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish