KudoZ home » English to Turkish » Electronics / Elect Eng

Trip Point

Turkish translation: trip noktası

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Trip Point
Turkish translation:trip noktası
Entered by: Özden Arıkan

18:39 Nov 22, 2006
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: Trip Point
Geçtiği yer:

"M200 AC current relays provide current monitoring and protection in both single and 3 phase systems. Used in applications such as motor protection, load detection and generator control. ... The relay operates when the adjustable trip point is reached. An externally adjustable time delay is provided to prevent nuisance tripping."

http://relays.globalspec.com/Industrial-Directory/26_volt_AC...
Balaban Cerit
Turkey
trip noktası
Explanation:
Daha önce çalıştığım bir termik santral projesinde "trip" kelimesini hep trip olarak çevirmiştik. Nomenklatür kurumun mühendisleri tarafından verilmişti; Emergency trip valve: Acil trip vanası, Low vacuum trip: Düşük vakumlu trip, Circuit breaker trip coil: Kesici trip bobini, Tripping speed: Trip etme hızı vs.
Trip (Trip): Tesis güvenlik sistemlerinin gelen sinyal üzerine sistemi kapatmak üzere harekete geçmesi
TRİP Konumu:
Kesicinin herhangi bir arızadan (aşırı yük veya kısa devre gibi) dolayı açtığını gösterir. Bu durumda kesici kolu ON ile OFF konumları arasında orta pozisyondadır. Trip pozisyonundaki , kesiciyi ON (Reset) pozisyonuna almak için; kesici kolunu, OFF yazısı istikametinde aşağıya doğru bastırınız. Kesici “klik” sesi ile beraber kurulacaktır. Daha sonra kesiciyi kapatmak (Reset) için kolu ON istikametine doğru bastırınız.
Selected response from:

Serdar Oncu
Turkey
Grading comment
Herkese çok teşekkür ederim.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5trip noktası
Serdar Oncu
4çekme noktası
H&G Ozcan


  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
trip point
çekme noktası


Explanation:
Rölenin çekilerek devrenin kapandığı nokta

H&G Ozcan
Turkey
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 117
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
trip point
trip noktası


Explanation:
Daha önce çalıştığım bir termik santral projesinde "trip" kelimesini hep trip olarak çevirmiştik. Nomenklatür kurumun mühendisleri tarafından verilmişti; Emergency trip valve: Acil trip vanası, Low vacuum trip: Düşük vakumlu trip, Circuit breaker trip coil: Kesici trip bobini, Tripping speed: Trip etme hızı vs.
Trip (Trip): Tesis güvenlik sistemlerinin gelen sinyal üzerine sistemi kapatmak üzere harekete geçmesi
TRİP Konumu:
Kesicinin herhangi bir arızadan (aşırı yük veya kısa devre gibi) dolayı açtığını gösterir. Bu durumda kesici kolu ON ile OFF konumları arasında orta pozisyondadır. Trip pozisyonundaki , kesiciyi ON (Reset) pozisyonuna almak için; kesici kolunu, OFF yazısı istikametinde aşağıya doğru bastırınız. Kesici “klik” sesi ile beraber kurulacaktır. Daha sonra kesiciyi kapatmak (Reset) için kolu ON istikametine doğru bastırınız.


    Reference: http://www.taek.gov.tr/mevzuat/yonetmelikler/ngds1.doc
    Reference: http://www.federal.com.tr/tr/urun.php?pd_id=54&pg_id=122&lan...
Serdar Oncu
Turkey
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Herkese çok teşekkür ederim.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  chevirmen
18 mins
  -> Teşekkür ederim.

agree  Taner Göde
1 hr
  -> Teşekkür ederim.

agree  Serkan Doğan
10 hrs
  -> Teşekkür ederim.

agree  Ebru Güler
11 hrs
  -> Teşekkür ederim.

agree  Ebru Kopf
19 hrs
  -> Teşekkür ederim.