KudoZ home » English to Turkish » Electronics / Elect Eng

GCFI-Ground Fault circuit interrupter

Turkish translation: Kaçak Akım Koruma Cihazı


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:GFCI-Ground Fault Circuit Interrupter
Turkish translation:Kaçak Akım Koruma Cihazı
Entered by: Ilhan Gadis

15:11 Oct 31, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: GCFI-Ground Fault circuit interrupter
Google'da aratınca "Topraklanmış akım kesici, topraklama devresi, topraklı bir hatalı devre kesici, hatalı toprak kesici" gibi birçok anlam çıktı karşıma...bunlardan birini mi kullanmalıyım yoksa daha doğru bir kullanımı bulunabilir mi?
mustafa karabiber
kaçak akım koruma cihazı
Explanation:
Sanırım eskiden kaçak akım koruma rölesi de deniyordu. Şimdi bu cihazları entegreli ve rölesiz yapıyorlar ismi bizdeki elektrik firmalarında böyle geçiyor.

Örnek olarak schneider'da buldum. Bu yeterli olur sanırım. Merlin Gerin de Türkçesini bu şekilde kullanıyor. Elimdeki bir fiyat listesinde olduğu için buraya örnekleyemedim.
Selected response from:

Ilhan Gadis
Turkey
Grading comment
Teşekkür ederim
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3toprak kaçağı / topraklama hatası devre kesici (enterüptör)
Mehmet Hascan
5 +1Toprak Kaçak Akım Koruma Anahtarı
Taner Göde
4 +1hatalı toprak kesicishule
4kaçak akım koruma cihazı
Ilhan Gadis
4toprak arızası devre kesicisi
chevirmen


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gcfi-ground fault circuit interrupter
toprak arızası devre kesicisi


Explanation:
Ground fault toprak arızası anlamında.
Circuit interrupter ise devre kesici.

chevirmen
Turkey
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 20

13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
GCFI-Ground Fault Circuit Interrupter
Toprak Kaçak Akım Koruma Anahtarı


Explanation:
Çok sayıda örnek var.

http://www.google.com/search?complete=1&hl=en&newwindow=1&sa...

Taner Göde
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 38

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emine Fougner
31 mins
  -> Teşekkür ederim.

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
gcfi-ground fault circuit interrupter
hatalı toprak kesici


Explanation:
http://www.yildirimelektronik.com/index.php?p=63&l=1
http://www.elektrobilisim.com/content/view/44/
http://www.alkanelektronik.com.tr/ch1.htm



shule
Works in field
Native speaker of: Turkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ali Bayraktar: Evet ta kendisi
6 mins

neutral  Taner Göde: Referansların üçünün kendisi de, metni de aynı ama, ve kanaatimce de bunu yazan işini pek de iyi bilmeyen bir tercüman. Başka bir yerde de cevabınıza ait hiçbir referans yok. Tekrar düşünmenizde fayda var. İyi çalışmalar.
14 mins

38 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
gcfi-ground fault circuit interrupter
toprak kaçağı / topraklama hatası devre kesici (enterüptör)


Explanation:
http://www.bilisimterimleri.com/?arananterim=ta&dil=tr

http://www.wordassistant.com/online/dictionary.asp

--------------------------------------------------
Note added at 39 mins (2007-10-31 15:50:37 GMT)
--------------------------------------------------

Kısa devre ve topraklama işlemi, çalışma yerinin en yakın kısımları üzerin de ... olarak basılması gereken yaylı devre kesicileri (enterüptör) bulunacaktır. ...
www.istabip.org.tr/YASA/isguv3.html - 127k

--------------------------------------------------
Note added at 42 mins (2007-10-31 15:54:09 GMT)
--------------------------------------------------

1 SORU 1 CEVAP. Soru: ground fault Nedir ? Cevap: toprak kaçağı, topraklama hatası. TÜM KATEGORİLER. BİLGİSAYARLAR. DONANIM ÜRÜNLERİ. ÇEVRE BİRİMLER; ÇANTA ...
www.teknolojiburda.com/.../Urunler ASUSTEK P5BMX WIFI 946G... - 16k

--------------------------------------------------
Note added at 45 mins (2007-10-31 15:56:58 GMT)
--------------------------------------------------

RCD’lerin bu çalışma prensibi NEC tarafından verilen Ground Fault Protection (Topraklama Hatası koruma, bkz. yangın hasarlarına karşı koruma)
http://64.233.183.104/search?q=cache:FfCgJyUB5p8J:www.merlin...

Mehmet Hascan
Ireland
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 14

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emine Fougner
6 mins
  -> Teşekkür ederim.

agree  ozan karakış
2 hrs
  -> Teşekkür ederim.

agree  Arda Barista: katılıyorum
3397 days

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gcfi-ground fault circuit interrupter
kaçak akım koruma cihazı


Explanation:
Sanırım eskiden kaçak akım koruma rölesi de deniyordu. Şimdi bu cihazları entegreli ve rölesiz yapıyorlar ismi bizdeki elektrik firmalarında böyle geçiyor.

Örnek olarak schneider'da buldum. Bu yeterli olur sanırım. Merlin Gerin de Türkçesini bu şekilde kullanıyor. Elimdeki bir fiyat listesinde olduğu için buraya örnekleyemedim.


    Reference: http://www.schneider-electric.com.tr/Schneider_tr/press_phot...
Ilhan Gadis
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Teşekkür ederim