KudoZ home » English to Turkish » Finance (general)

c.f.

Turkish translation: Bkz.


16:23 Nov 6, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: c.f.
akademik metinlerde referans verirken kullanılan c.f. (confer anlamında) Turkce'ye nasil ceviriliyor?
xxxsirius77
Turkish translation:Bkz.
Explanation:
Bkz.

Selected response from:

Gannush
Grading comment
diğer cvplar da olabilir, ama bunu kullandım. teşekkürer.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3karşılaştırshule
5aktarılan
Salih1946
4 +1kıyaslayınız.
Mehmet Hascan
4 +1Bkz.Gannush


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Bkz.


Explanation:
Bkz.



Gannush
Specializes in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 7
Grading comment
diğer cvplar da olabilir, ama bunu kullandım. teşekkürer.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mustafa karabiber
3 days2 hrs

8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
karşılaştır


Explanation:
Kısaca karş.

Latince confer İngilizce'de compare anlamına gelir.

--------------------------------------------------
Note added at 11 dakika (2007-11-06 16:35:07 GMT)
--------------------------------------------------

Bibliyografik Bilgiler Uluslararası Türkçe
Bakınız V. Bkz.:
Karşılaştırınız Cf. Karş.
Karşı görüş Vs. k.g.
Aynı eser/yer Ibid. a.e.
Adı geçen eser op.cit a.g.e.
Yazara ait son zikredilen yer loc.cit a.y.
Eserin kendi içinde yukarıya atıf supra bkz.: yuk.
Eserin kendi içinde aşağıya atıf infra bkz.: aş.
Eserin bütününe atıf passim b.a.
Basım yeri yok w.place y.y.
Basım tarihi yok w.date t.y.
Çok yazarlı eserlerde ilk yazardan sonrakiler Et. al. v.d.
Sayfa/sayfalar p. / pp. s.
Editör/yayına hazırlayan Ed. by Ed. veya Haz.
Çeviren Trans. by Çev.

Kaynak: İstanbul Üniversitesi, İşletme İktisadi Enstitüsü, Bitirme Tezi Yazım Kılavuzu (http://www.iie.istanbul.edu.tr/duyuru_izle.php?no1=6)

shule
Works in field
Native speaker of: Turkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Serkan Doğan
3 mins

agree  Ilhan Gadis
15 hrs

agree  Mehmet Hascan
16 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kıyaslayınız.


Explanation:
cf.

An abbreviation meaning “compare.” It is short for the Latin word confer and instructs the reader to compare one thing with another.



--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2007-11-06 16:29:43 GMT)
--------------------------------------------------

http://64.233.183.104/search?q=cache:hFqwLRQpuqgJ:library.ua...

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2007-11-06 22:40:54 GMT)
--------------------------------------------------

** karşılaştırın - mukayese edin ** de denebilir.

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2007-11-07 09:05:33 GMT)
--------------------------------------------------

“Cf.” : Kıyaslayınız anlamında bir kısaltma ( Confer). “ Cfa” : Koppel’e göre Karadeniz İklim tipi işareti. Ceja : Güney Amerikada bambu ve fundalardan ...
www.agaclar.net/index.php?id=3356 - 24k

Mehmet Hascan
Ireland
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 31

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  chevirmen
3 hrs
  -> Teşekkür ederim.

412 days   confidence: Answerer confidence 5/5
aktarılan


Explanation:
Konumuz muhasebe Arkadaşlar!

Salih1946
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 24