KudoZ home » English to Turkish » Finance (general)

next two calendar quarters

Turkish translation: önümüzdeki iki 3 aylık takvim dönemi


11:30 Nov 15, 2008
English to Turkish translations [Non-PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: next two calendar quarters
about futures contracts
tuba
Turkish translation:önümüzdeki iki 3 aylık takvim dönemi
Explanation:
önümüzdeki/sonraki iki 3 aylık takvim dönemi
Selected response from:

Serkan Doğan
Turkey
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2önümüzdeki iki 3 aylık takvim dönemi
Serkan Doğan
5gelecek iki takvim günlü çeyrek
Salih1946
4yılın sonraki iki çeyreği
Nuri Razi
4(takvim) yılın(ın) gelen/gelecek iki ceyreğisemen


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
önümüzdeki iki 3 aylık takvim dönemi


Explanation:
önümüzdeki/sonraki iki 3 aylık takvim dönemi

Serkan Doğan
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 58
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  chevirmen
57 mins

agree  Ali Yildirim BA DipTransIoLET MCIL AITI
9 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
yılın sonraki iki çeyreği


Explanation:
quarter burada üç aylık süre anlamı veriyor.

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2008-11-15 11:46:08 GMT)
--------------------------------------------------

"Dolayısıyla, yıl ortası milli geliri hesaplamak için, yılın son iki çeyreği ile bir sonraki yılın ilk iki çeyreği toplanarak bulunacak milli gelir verisinin ..."
http://www.google.com.tr/search?hl=tk&q=yılın son iki çeyreğ...


--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2008-11-15 11:47:47 GMT)
--------------------------------------------------

"14 Şub 2006 ... 2005 yılının ilk çeyreğinde bir sıçrama gerçekleşmesine karşılık sonraki iki çeyrekte endeks düşük oranlarda seyrediyor ve son çeyrekte ..."
www.radikal.com.tr/haber.php?haberno=178652 - 30k -


Nuri Razi
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in TurkmenTurkmen
PRO pts in category: 15

35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(takvim) yılın(ın) gelen/gelecek iki ceyreği


Explanation:
quarter yilin 3 aylik donemini kastediyor ve ingilizcede takvim yili olarak kullanilmasina ragmen biz yil der geceriz o yuzden
'' yılın gelecek/ gelen iki ceyregi'' demek bana daha dogru geliyor ama
kelimelerinin hepsini kullanmak istiyorsayk
''takvim yilinin gelecek/gelen iki ceyreği'' demek de yanlis olmaz

semen
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

37 days   confidence: Answerer confidence 5/5
gelecek iki takvim günlü çeyrek


Explanation:
self-explanatory

Salih1946
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 24