KudoZ home » English to Turkish » Finance (general)

like-for-like sales (turnover growth)

Turkish translation: geçtiğimiz periyoda kıyasla


22:01 Feb 16, 2012
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / mali tablolar, faaliyet raporu
English term or phrase: like-for-like sales (turnover growth)
"like-for-like" ile ne kastediliyor, acaba?

Tüm işletme departmanlarını mı yoksa tüm faaliyet bölgelerini (coğrafi bölgeler) ?

Annual sales of the X Group up 3.4 % to Euro 3.03 bn / growth of like-for-like sales: Y-Land 0.7 %, abroad 3.9

&

... which showed a .. percent increase from the prior-year quarter (up ... percent on a like-for-like basis).


Şimdiden teşekkürler!
Dagdelen
Turkey
Turkish translation:geçtiğimiz periyoda kıyasla
Explanation:
Burada çok ayrıntılı açıklama var:

http://www.proz.com/kudoz/English/general_conversation_greet...
Selected response from:

Yigit Ati
Turkey
Grading comment
Teşekkürler!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1geçtiğimiz periyoda kıyasla
Yigit Ati
5bire bir satışlar / LFL satışlar
Nigar Mancini
4benzer nitelikte satışlar
Mehmet Hascan
4Benzer emtia satışları
Salih1946
4Geçtiğimiz yılın benzer satışları göz önünde bulundurularakxxxDuygu Cakal


Discussion entries: 1





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
geçtiğimiz periyoda kıyasla


Explanation:
Burada çok ayrıntılı açıklama var:

http://www.proz.com/kudoz/English/general_conversation_greet...

Yigit Ati
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Teşekkürler!
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ali Bayraktar: Annual ile başladığına göre, geçtiğimiz yıla kıyasla olmalı. O şekilde katılıyorum.
1 hr
  -> Teşekkürler!

12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
bire bir satışlar / LFL satışlar


Explanation:
Genelde LFL satışlar olarak kullanılmış, hatta like-for-like olarak kullanılmış ancak verdiğim referanslarda bire bir satışlar terimi açıklamasıyşa birlikte yer alıyor ki aşağıdaki ingilizce açıklamayı destekler nitelikte. Yani departmansal ya da bölgesel değil dönemsel kıyaslama yapılıyor

http://www.investopedia.com/terms/l/likeforlikesales.asp

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2012-02-16 22:14:37 GMT)
--------------------------------------------------

"hatta like for like satışlar olarak bile" kullanılmış ... olacaktı :)



    Reference: http://www.bloomberght.com/haberler/haber/1084279-migros-201...
    Reference: http://www.ihlassondakika.com/haber_4-Bin-500-kisiyi-ise-ala...
Nigar Mancini
Italy
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler!


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Benzer emtia satışları


Explanation:
Alternatif

Salih1946
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 24

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Geçtiğimiz yılın benzer satışları göz önünde bulundurularak


Explanation:
Ya da -geçen yıl yapılan benzer satışlara kıyasla- şeklinde kullanılabilir diye düşünüyorum

xxxDuygu Cakal
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

1 day20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
benzer nitelikte satışlar


Explanation:
http://www.proz.com/kudoz/english_to_turkish/finance_general...

Mehmet Hascan
Ireland
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 31