KudoZ home » English to Turkish » Finance (general)

among others

Turkish translation: diğerlerinin yanı sıra


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:among others
Turkish translation:diğerlerinin yanı sıra
Entered by: terasus60

16:39 Nov 5, 2013
English to Turkish translations [PRO]
Marketing - Finance (general) / Franchising
English term or phrase: among others
xxxxxxx focuses on, as well as the advanced training of the partners among others.

buradaki "among others" için güzel bir tabir var mıdır?
terasus60
Turkey
diğerlerinin yanı sıra
Explanation:
.
Selected response from:

Dagdelen
Turkey
Grading comment
Teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3diğerlerinin yanı sıra
Dagdelen
5 +1diğerleri içinde
Gulay Baran
5diğer hususlara ilaveten
Zeki Guler
4diğer odak noktalarının yanı sıra/diğerlerinin yanı sıra
Raffi Jamgocyan
3diğerleriyle birlikteadem kaya


Discussion entries: 1





  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
diğerlerinin yanı sıra


Explanation:
.

Dagdelen
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Teşekkürler
Notes to answerer
Asker: Teşekkür


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ali Bayraktar
3 mins
  -> teşekkürler

agree  Aziz Kural: agree...
32 mins
  -> teşekkürler

agree  Türker Türkbayrak
1 hr
  -> teşekkürler

agree  Yasemin Açıkgün
3 hrs
  -> teşekkürler

disagree  Salih1946: Yanısıra, "as well as, "besides" değil mi Rasim Bey. Bu "diğerinin arasında" demektir.
5 hrs
  -> önce "yanı sıra" deyimini ayrı yazın daha sonra da bu deyimin "diğerleri" ile birlikte yazıldığında anlamının değiştiğini araştırıp öğrenin. Lütfen ondan sonra burada fikir beyan edin.

3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
diğerleri içinde


Explanation:
imho

Gulay Baran
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 28
Notes to answerer
Asker: Teşekkür


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Salih1946: Doğrusu budur, başkası da olamaz.
5 hrs
  -> Teşekkür ederim Salih Bey.

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
diğer odak noktalarının yanı sıra/diğerlerinin yanı sıra


Explanation:
veya diğer noktaların yanı sıra

Raffi Jamgocyan
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 145
Notes to answerer
Asker: Teşekkür


26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
diğerleriyle birlikte


Explanation:
uaie

adem kaya
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Teşekkür


14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
diğer hususlara ilaveten


Explanation:
xxxxxx diğer hususlara ilaveten, ortakların ileri düzeyde eğitimi konusuna da odaklanmaktadır.

Resmi yazışmalarda "diğer hususlar meyanında" ifadesi de kullanılmaktadır.

--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs (2013-11-06 07:40:08 GMT)
--------------------------------------------------

veya "diğer konularla birlikte", "diğer konulara ek olarak", "diğer konuların yanısıra" ifadeleri de tercih edilebilir.

Zeki Guler
Ireland
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 48