KudoZ home » English to Turkish » Finance (general)

as many

Turkish translation: dilediği sayıda


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:as many
Turkish translation:dilediği sayıda
Entered by: terasus60

17:10 Nov 5, 2013
English to Turkish translations [PRO]
Marketing - Finance (general) / Franchising
English term or phrase: as many
Cümleyi anlamlandıramadım bir türlü:

"and also ask as many franchise partners as one wishes questions regarding the information given during personal visits."

Cümlenin başında sözleşmeyi imzalayan ortak gerekli bilgilere vakıf olmuş bunun yanı sıra bu cümleyi de gerçekleştirmiş :)
terasus60
Turkey
dilediği sayıda
Explanation:
"dilediği sayıda" (soru sorabilir) denebilir.

Fakat yine, kanımca, bu ifadeyi birebir sözlük karşılığını koymaya çalışmak yerine, cümlenin genel bütünlüğü esas alınarak çeviri yapmak (ve bu ifade için bir karşılık koymamak) ve güzel bir Türkçe ile çevirmek doğru olur :

"Kişisel ziyaretleri sırasında, acenta ortaklarına dilediği soruları sorabilir" (Burada dilediği sayıda soru sorabileceği zaten ima edilmiş oluyor. Türkçede olağan kullanımımız da bu yönde diye düşünüyorum.

Saygılarımla,

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs (2013-11-06 07:34:51 GMT)
--------------------------------------------------

"acenta ortaklarına dilediği soruları sorabilir" ifadesiyle dilediği sayıda ortağa, dilediği sayıda soru sorabileceği ima edilmiş olur.
Selected response from:

Zeki Guler
Ireland
Grading comment
Teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2dilediği kadar çok
Raffi Jamgocyan
5dilediği sayıda
Zeki Guler
5-- mümkün olduğu kadar çok...
Salih1946
5dilediğince çokadem kaya
5istediğiniz kadar
Aziz Kural
5dilediğince çokadem kaya


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
istediğiniz kadar


Explanation:
istediğiniz kadar franchise partnerine sorabilirsiniz
Selam,
Aziz

Aziz Kural
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16
Notes to answerer
Asker: Teşekkür


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
dilediği kadar çok


Explanation:
..

--------------------------------------------------
Note added at 5 dakika (2013-11-05 17:16:27 GMT)
--------------------------------------------------

verilen bilgilere ilişkin olarak dilediği karar çok franchise ortağına soru sorulabileceği/sorulabildiği kastediliyor

Raffi Jamgocyan
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 145
Notes to answerer
Asker: Teşekkür


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ali Bayraktar
3 mins
  -> teşekkürler :)

agree  altugk
2 hrs
  -> teşekkürler :)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
dilediğince çok


Explanation:
aui

adem kaya
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
dilediğince çok


Explanation:
uaei

adem kaya
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
-- mümkün olduğu kadar çok...


Explanation:
Kalıp "as many.... as" dır, bildiğim kadarıyla.

Salih1946
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 24

14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
dilediği sayıda


Explanation:
"dilediği sayıda" (soru sorabilir) denebilir.

Fakat yine, kanımca, bu ifadeyi birebir sözlük karşılığını koymaya çalışmak yerine, cümlenin genel bütünlüğü esas alınarak çeviri yapmak (ve bu ifade için bir karşılık koymamak) ve güzel bir Türkçe ile çevirmek doğru olur :

"Kişisel ziyaretleri sırasında, acenta ortaklarına dilediği soruları sorabilir" (Burada dilediği sayıda soru sorabileceği zaten ima edilmiş oluyor. Türkçede olağan kullanımımız da bu yönde diye düşünüyorum.

Saygılarımla,

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs (2013-11-06 07:34:51 GMT)
--------------------------------------------------

"acenta ortaklarına dilediği soruları sorabilir" ifadesiyle dilediği sayıda ortağa, dilediği sayıda soru sorabileceği ima edilmiş olur.

Zeki Guler
Ireland
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 48
Grading comment
Teşekkürler