KudoZ home » English to Turkish » Finance (general)

equities

Turkish translation: hisse senedi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:equities
Turkish translation:hisse senedi
Entered by: Özden Arıkan

10:49 Dec 27, 2003
English to Turkish translations [PRO]
Law/Patents - Finance (general)
English term or phrase: equities
"there are no equities in existence between the counterparties" şeklinde geçiyor.
sbayram
hakkaniyet
Explanation:
Tüm ibare: Karşılıklı taraflar arasında hakkaniyet yok.

equity adalet(bir malın değerinden, malla ilgili bütün borçlar çıkarıldıktan sonra kalan kıymet; bir malın net değeri, bir varlığın net değeri, bir varlığın net kıymeti; hakkaniyet; hisse senedi;öz sermaye)

Selected response from:

Adil Sönmez
Grading comment
teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3hakkaniyetAdil Sönmez
3 +1..
Selcuk Akyuz
3 -1Eşitlikshenay kharatekin


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
..


Explanation:
burada hisse senedi, pay senedi anlamında olduğunu sanıyorum

Selcuk Akyuz
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 26

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  sevinc altincekic: daha fazla bağlam olsa ya!!!
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
hakkaniyet


Explanation:
Tüm ibare: Karşılıklı taraflar arasında hakkaniyet yok.

equity adalet(bir malın değerinden, malla ilgili bütün borçlar çıkarıldıktan sonra kalan kıymet; bir malın net değeri, bir varlığın net değeri, bir varlığın net kıymeti; hakkaniyet; hisse senedi;öz sermaye)



Adil Sönmez
PRO pts in category: 32
Grading comment
teşekkürler

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mehmet Şahin: Net worth
20 mins

agree  Önder Öztürkçü: bağlamı bilmemekle birlikte bu daha makul
4 hrs
  -> Sayın Öztürkçü, bağlam o kadar açık ki...

agree  Senem Mintaş: "no equities in existence" ibaresi kulak tırmalıyor. Bağlam ve metin içerisinde İngilizce'nin kullanımını görmek gerekiyor. Ancak lütfen mümkünse cümlenin hiç olmazsa hemen öncesi ve sonrasından örnekler vererek siz de bizlere yardımcı olunuz.
5 hrs
  -> Sayın Mintaş, "no equities in existence" yerine ne teklif edersiniz?

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
Eşitlik


Explanation:
Aslında kadın erkek eşitliği için kullanılıyormuş.


Equility kadin erkek esitligi icin kullaniliyor, equality de
kullanilabilir.




    Reference: http://www.dragomanos.com/
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Mehmet Şahin: sanmıyorum
15 hrs
  -> Olabilir, bende çok emin değilim, uzman bir arkadaşın önerisiydi bu