KudoZ home » English to Turkish » Finance (general)

negative pledge

Turkish translation: menfi rehin


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:negative pledge
Turkish translation:menfi rehin
Entered by: sbayram

11:21 Dec 27, 2003
English to Turkish translations [PRO]
Law/Patents - Finance (general)
English term or phrase: negative pledge
"negative pledge and disposal restrictions", bir teminat sözleşmesinden.
sbayram
menfi rehin ve
Explanation:
elden çıkarmaya ilişkin kısıtlamalar
Selected response from:

Selcuk Akyuz
Turkey
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3Olumsuz rehinAdil Sönmez
4 +2menfi rehin ve
Selcuk Akyuz
5olumsuz rehin / olumsuz sözshenay kharatekin


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
olumsuz rehin / olumsuz söz


Explanation:
Aradığınız terim: pledge, İlk 60 kayıt görüntüleniyor.
İngilizce Türkçe Kategori
Hata
pledge rehin Genel Sözlük Bildir!
pledge rehin İş Dünyası Bildir!
pledge taahhüt İş Dünyası Bildir!
pledge söz İş Dünyası Bildir!
pledge yemin İş Dünyası Bildir!
pledge ant İş Dünyası Bildir!
pledge şerefine içme İş Dünyası Bildir!
pledge gizli bir örgüte girmeye yeminli kimse İş Dünyası Bildir!
pledge rehine koymak İş Dünyası Bildir!
pledge taahhüt etmek İş Dünyası Bildir!
pledge kefalet etmek İş Dünyası Bildir!
pledge ciddi olarak söz vermek veya verdirmek İş Dünyası Bildir!
pledge şerefe içmek İş Dünyası Bildir!
pledge a student for a fraternity bir öğrencinin bir derneğe üye kaydolmasına çalışmak İş Dünyası Bildir!
pledge as security teminat olarak vermek İş Dünyası Bildir!
pledge free rehinsiz İş Dünyası Bildir!
pledge her husband's credit for necessaries (Br) kadının kocasının birliği temsil salahiyetini kullanmak İş Dünyası Bildir!
pledge indorsement terhinli ciro İş Dünyası Bildir!
pledge keeper rehin tutan İş Dünyası Bildir!
pledge of aid yardım sözü İş Dünyası Bildir!
pledge of assets agreement ticari işletme rehni sözleşmesi Genel Sözlük Bildir!
pledge of friendship dostluk andı İş Dünyası Bildir!
pledge of goods eşyanın rehni İş Dünyası Bildir!
pledge of personal property menkul eşyanın rehni İş Dünyası Bildir!
pledge of securities menkul değerler rehni İş Dünyası Bildir!
pledge of stocks hisse senetleri rehni İş Dünyası Bildir!
pledge one's hearers to secrecy sözleri duyanları işittiklerini gizli tutmaya davet etmek İş Dünyası Bildir!
pledge one's property menkul eşyayı rehnetmek İş Dünyası Bildir!
pledge one's support desteğini vereceğine söz vermek İş Dünyası Bildir!
pledge one's word söz vermek İş Dünyası Bildir!
pledge oneself for sth bir şey için kefil olmak İş Dünyası Bildir!
pledge securities with a bank for payment of a loan bir borcun karşılığı olarak bir bankaya menkul değerleri rehin olarak vermek İş Dünyası Bildir!
pledge taker rehin alan İş Dünyası Bildir!
pledge the bride and bridegroom gelin ile damada içmek İş Dünyası Bildir!
pledge the credit mali itibarı olduğunu tekeffül etmek İş Dünyası Bildir!
pledgeable rehnedilebilir İş Dünyası Bildir!
pledged rehin edilmiş İş Dünyası Bildir!
pledged rehinde İş Dünyası Bildir!
pledged article rehinli eşya İş Dünyası Bildir!
pledged as security teminat olarak rehnedilmiş İş Dünyası Bildir!
pledged assets rehin teminatı İş Dünyası Bildir!
pledged chattels rehnedilmiş menkul eşya İş Dünyası Bildir!
pledged merchandise rehnedilmiş mal İş Dünyası Bildir!
pledged property rehnedilmiş menkul eşya İş Dünyası Bildir!
pledged property rehin edilmiş mal İş Dünyası Bildir!
pledged securities rehnedilmiş menkul değerler İş Dünyası Bildir!
pledged thing rehnedilen şey İş Dünyası Bildir!
pledgee rehin alan İş Dünyası Bildir!
pledger rehin veren İş Dünyası Bildir!
as a pledge rehin olarak İş Dünyası Bildir!
assets pledged as collateral teminat olarak rehin edilen aktifler İş Dünyası Bildir!
by way of pledge rehin olarak İş Dünyası Bildir!
campaign pledge seçim kampanyası vaadi İş Dünyası Bildir!
chattel pledge menkul eşya rehni İş Dünyası Bildir!
commercial pledge ticari rehin İş Dünyası Bildir!
consent to pledge belli bir malvarlığına sahip olan taraflardan birince imzalanmış ve üçüncü bir şahsa o malvarlığını bir ödünç karşılığı teminat olarak rehin edebilme İş Dünyası Bildir!
contract of pledge rehin sözleşmesi İş Dünyası Bildir!
create a pledge rehnetmek İş Dünyası Bildir!
dead pledge teslimi meşru şekilde rehin İş Dünyası Bildir!
dead pledge teslimi meşrut şekilde rehin İş Dünyası Bildir!


negative pledging clause olumsuz rehin şartı İş




--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-27 15:40:44 (GMT)
--------------------------------------------------

menfi rehin de olabilir tabii


    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

51 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
menfi rehin ve


Explanation:
elden çıkarmaya ilişkin kısıtlamalar

Selcuk Akyuz
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 26

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin: siz bana menfi olsanız da ben size menfi değilim. :-)
3 hrs

agree  Feza Eruguz
8 days

57 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
Olumsuz rehin


Explanation:

Tüm ibare çeverisi: "olumsuz rehin ve tasarruf kısıtlaması"

Kaynak: Bankacılık Terimleri Sözlüğü, Dr. Faruk YALVAÇ
pledge rehin (rehnetmek)
negative pledge olumsuz rehin
neaitive pledging clause olumsuz rehin şartı. Mallarını ipotek etmiş borçlunun, alacaklının rızasını almadan menkul kıymetleri, malları ve hakları üzerinden üçüncü şahıslar lehine rehin hakkı yaratmayacağına ilişkin bir sözleşmeye konan kayıt


Kaynak: Tarafımdan hazırlanan hukuk sözlüğü
disposal elden çıkartma (hibe; satış; tanzim¸tasarruf; tertip)



Adil Sönmez
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mehmet Şahin
30 mins

agree  shenay kharatekin: Ben sizden önce söylemiştim
3 hrs

agree  Önder Öztürkçü
5 hrs