KudoZ home » English to Turkish » Food & Drink

whole grain

Turkish translation: bütün dane


09:22 Aug 26, 2002
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Food & Drink / food
English term or phrase: whole grain
bir bitki terimi..teşekkürler
xxxOnTheEdges
Turkish translation:bütün dane
Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-26 09:54:42 (GMT)
--------------------------------------------------

Yrd. Doç. Dr. Sulhattin YAŞAR
Bazı buğday Çeşitlerinin Etlik Piliçlerde (Broyler) Beslenme Değerinin Tesbite ve bu Çeşitlerin Tüm Dane (kırılmamış) Formunda Rasyona Katılma Olanaklarının Araştırılması. Ziraat Fak.
09.10.1998 - 09.10.2001 Münferit

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-26 09:56:18 (GMT)
--------------------------------------------------

http://www.cu.edu.tr/insanlar/hrk/diger-ing.htm

Selected response from:

erhan ucgun
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Kepekli tahıl, Tane tahıl , Tüm tahıl
1964
5 +2Tahıl taneleri ya "kırıklı" veya "kırıksız" olur.Adil Sönmez
5 +1tam tane
Önder Öztürkçü
4tam tahıl
Ebru Ozgen Oglesbay
4kepekli tahılMETE KUMRU
4tam/bütün tane/tohum/zerre/hububat/doku/çekirdek/posa/tahıl/damarshenay kharatekin
1 +2bütün daneerhan ucgun


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +2
bütün dane


Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-26 09:54:42 (GMT)
--------------------------------------------------

Yrd. Doç. Dr. Sulhattin YAŞAR
Bazı buğday Çeşitlerinin Etlik Piliçlerde (Broyler) Beslenme Değerinin Tesbite ve bu Çeşitlerin Tüm Dane (kırılmamış) Formunda Rasyona Katılma Olanaklarının Araştırılması. Ziraat Fak.
09.10.1998 - 09.10.2001 Münferit

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-26 09:56:18 (GMT)
--------------------------------------------------

http://www.cu.edu.tr/insanlar/hrk/diger-ing.htm



erhan ucgun
PRO pts in category: 6

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin
1 hr

agree  Emine Fougner
9 hrs

14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Kepekli tahıl, Tane tahıl , Tüm tahıl


Explanation:
Tane halinde tahıl
Burada tahıl tanesinin toz veya pul haline gelmediği veya kepeğini ayrılmadığı belirtilmiş
Bilindiği gibi tahıllarda randıman usulüyle arıtılır ve kepeği ayrılır


1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin
1 hr
  -> Sağolun

agree  Emine Fougner
9 hrs
  -> sağolun

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kepekli tahıl


Explanation:
kepekli tahıl

METE KUMRU
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

29 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
tam tane


Explanation:
tam (buğday, arpa, pirinç, artık her neyse) tanesi. Tahıl alımı sırasında kırık, ham, bozuk, vb. taneler ayrıldıktan sonra kalan taneler.

Önder Öztürkçü
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 2

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin: evet
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tam/bütün tane/tohum/zerre/hububat/doku/çekirdek/posa/tahıl/damar


Explanation:
Aradığınız terim: grain, İlk 30 kayıt görüntüleniyor.
KATEGORİ İNGİLİZCE TÜRKÇE
İş Dünyası grain tane
İş Dünyası grain habbe
İş Dünyası grain tohum
İş Dünyası grain zerre
İş Dünyası grain hububat
İş Dünyası grain eczacı tartısında 0
İş Dünyası grain 065 gram
İş Dünyası grain doku
İş Dünyası grain ağaç ve taşın damarı
İş Dünyası grain bu damarların düzenlenişi
İş Dünyası grain mizaç
İş Dünyası grain huy
İş Dünyası grain aşırı büyültmeden ötürü fotoğraf üzerindeki leke
İş Dünyası grain ses röprodüksiyonundaki cızırtı
İş Dünyası grain nesiç
İş Dünyası grain posa
İş Dünyası grain ağırlık ölçüsü
İş Dünyası grain çekirdek
İş Dünyası grain damar
İş Dünyası grain tahıl



    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Tahıl taneleri ya "kırıklı" veya "kırıksız" olur.


Explanation:
"whole grain" "kırıksız tane" anlamına gelir, "bütün tane" filan denmesi çivirmenlere kolay gelse de.

Adil Sönmez

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  1964: Whole grain daha çok kepekli tahıl anlamında yani kırık olması birinçil önem arzetmiyor ama besin değeri, koku ve diğer özelliklerin kepekli ve yüksek randıman olmasına göre değişebilir
16 mins

agree  Nezih Doğu: Kırıksız tane kesinlikle doğrudur
1 day20 hrs

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tam tahıl


Explanation:
Son zamanlarda hızla yayılan alternatif beslenme yöntemlerinde sıkça kullanılan bir terim. Bu konuyla ilgili yayınlarda yaygın olarak "tam tahıl"ın kullanıldığını görüyorum. Özellikle Montignac bu terimi sık kullanıyor.


    Reference: http://www.vejetaryen.net/hepcil.htm
    Reference: http://www.milliyet.com.tr/ekler/gazete_pazar/981129/haber/h...
Ebru Ozgen Oglesbay
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish