KudoZ home » English to Turkish » General / Conversation / Greetings / Letters

look for comparison

Turkish translation: mukayese için pratisyen doktor standardına başvurmak


19:06 Nov 20, 2008
English to Turkish translations [PRO]
Art/Literary - General / Conversation / Greetings / Letters / daily conversation
English term or phrase: look for comparison
Although "advanced nurse practitioners in primary care need to look for comparison to the standart of a General Practitoner", ...
didja
Turkish translation:mukayese için pratisyen doktor standardına başvurmak
Explanation:
Kanımca bu çeviri contexte göre çevrilmeli. Context de aynen aşağıdaki gibi.

"and the Royal College of Nursing has produced a guide to the ANP role competencies and programme accreditation, recommending a set of standards of practice and education.23 Although "advanced nurse-practitioners in primary care need to look for comparison to the standard of a GP," part time ANP programmes are to include a minimum of only 500 indirect or direct supervised hours, and the domains and competencies cover just nine pages. I believe that nurses might be trained to work as GPs, and help lead primary care, but the suggested ANP education seems woefully inadequate. "
http://www.bmj.com/cgi/content/full/337/sep04_2/a1169

Bir kariyer yolu vardır ve Kraliyet Hemşirelik Koleji, bir takım uygulama ve eğitim standartları önererek ANP (İleri Düzey Hemşire Programı) rolü yetkileri ve program akreditasyonu için yönerge hazırlamıştır. İleri düzey pratisyen hemşireler temel bakım sırasında MUKAYESE İÇİN PRATİSTYEN DOKTOR STANDARDINA BAŞVURMAK durumunda olsalar da yarı zamanlı ANP programları asgari ancak 500 saat dolaylı veya doğrudan denetime tabi süre ihtiva etmekte ve etki ve yetkiler ise ancak 9 sayfayı kapsamaktadır.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-11-20 20:55:05 GMT)
--------------------------------------------------

Burada söz konusu olah hemşireler için önerilen yönergede pratisyen doktor standardına mutlaka başvurmaları şart koşulmuşsa da (ki hemşirelerin pratisyen doktorun yerine geçip geçemeyeceği irdelenmekte) yönergede hemşirelerin yaptıkları işlerinin denetlenme saatlerinin azlığından yakınılmakta ve yetki alanlarına dair kısmın (yönergede) yetersiz olduğu belirtilmektedir.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-11-20 21:09:49 GMT)
--------------------------------------------------

Burada söz konusu olan mukayese için bir yere bakmak, başvurmak yoksa mukayese işlemini bizzat yapmak değil. look to something (for comparison)

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-11-20 21:14:00 GMT)
--------------------------------------------------

Örneğin:
And if we look for comparison to what is known of the fossil plants of Europe, we find there with short memorials of Eocenic and Cretaceous floras,
Eğer mukayese için Avrupa'da fosil bitkiler konusunda bilinenlere bakarsak, Eosenik ve Cretaceous floarsı konusunda az bilgi buluruz.
Selected response from:

Nuri Razi
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1mukayese için pratisyen doktor standardına başvurmak
Nuri Razi
5 +1karşılaştırma
Whiz
5...hemşireler yaptıkları işi doktorluk standardıyla karşılaştırmak durumunda olsalar da,...
Ismet Ozkilic (Ph.D.)


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
...hemşireler yaptıkları işi doktorluk standardıyla karşılaştırmak durumunda olsalar da,...


Explanation:
Bu cümleciğin öncesi ve sonrasını da görmek şart. Verdiğiniz kadarıyla böyle çevrilebilir.

Ismet Ozkilic (Ph.D.)
Specializes in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 12

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
karşılaştırma


Explanation:
"Although advanced nurse practitioners in primary care need to look for comparison to the standart of a General Practitoner"

"Birinci basamak sağlık hizmetindeki ileri düzey pratisyen hemşirelerin yaptıkları işi pratisyen hekim ile karşılaştırmaları gerekse de......

Whiz
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  semen
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
mukayese için pratisyen doktor standardına başvurmak


Explanation:
Kanımca bu çeviri contexte göre çevrilmeli. Context de aynen aşağıdaki gibi.

"and the Royal College of Nursing has produced a guide to the ANP role competencies and programme accreditation, recommending a set of standards of practice and education.23 Although "advanced nurse-practitioners in primary care need to look for comparison to the standard of a GP," part time ANP programmes are to include a minimum of only 500 indirect or direct supervised hours, and the domains and competencies cover just nine pages. I believe that nurses might be trained to work as GPs, and help lead primary care, but the suggested ANP education seems woefully inadequate. "
http://www.bmj.com/cgi/content/full/337/sep04_2/a1169

Bir kariyer yolu vardır ve Kraliyet Hemşirelik Koleji, bir takım uygulama ve eğitim standartları önererek ANP (İleri Düzey Hemşire Programı) rolü yetkileri ve program akreditasyonu için yönerge hazırlamıştır. İleri düzey pratisyen hemşireler temel bakım sırasında MUKAYESE İÇİN PRATİSTYEN DOKTOR STANDARDINA BAŞVURMAK durumunda olsalar da yarı zamanlı ANP programları asgari ancak 500 saat dolaylı veya doğrudan denetime tabi süre ihtiva etmekte ve etki ve yetkiler ise ancak 9 sayfayı kapsamaktadır.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-11-20 20:55:05 GMT)
--------------------------------------------------

Burada söz konusu olah hemşireler için önerilen yönergede pratisyen doktor standardına mutlaka başvurmaları şart koşulmuşsa da (ki hemşirelerin pratisyen doktorun yerine geçip geçemeyeceği irdelenmekte) yönergede hemşirelerin yaptıkları işlerinin denetlenme saatlerinin azlığından yakınılmakta ve yetki alanlarına dair kısmın (yönergede) yetersiz olduğu belirtilmektedir.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-11-20 21:09:49 GMT)
--------------------------------------------------

Burada söz konusu olan mukayese için bir yere bakmak, başvurmak yoksa mukayese işlemini bizzat yapmak değil. look to something (for comparison)

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-11-20 21:14:00 GMT)
--------------------------------------------------

Örneğin:
And if we look for comparison to what is known of the fossil plants of Europe, we find there with short memorials of Eocenic and Cretaceous floras,
Eğer mukayese için Avrupa'da fosil bitkiler konusunda bilinenlere bakarsak, Eosenik ve Cretaceous floarsı konusunda az bilgi buluruz.


Nuri Razi
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in TurkmenTurkmen
PRO pts in category: 35

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxgulakbelen
11 hrs
  -> Teşekkür ederim.