KudoZ home » English to Turkish » General / Conversation / Greetings / Letters

back into touch

Turkish translation: iletişim kurulabilir duzeye donmek


20:43 Nov 25, 2008
English to Turkish translations [PRO]
Art/Literary - General / Conversation / Greetings / Letters / daily conversation
English term or phrase: back into touch
...was knocking his self esteem back into touch.
("Öz güvenini yerlerde süründürmek" olabilr mi?)
didja
Turkish translation:iletişim kurulabilir duzeye donmek
Explanation:
iletişim kurulabilir/dokunulur hale geri dönülmesi
bizdeki dunyaya geri dondu gibi..

she tried really hard to bring him back into touch after his tragic devorce.
trajik bosanmasindan sonra ona yeniden ulasabilmek icin çok emek verdi.







--------------------------------------------------
Note added at 1 gün13 saat (2008-11-27 10:07:08 GMT)
--------------------------------------------------

sevgili didja,
sorunuz uzerine tum cumleyi cevirmek istedim;

To his credit, he had long periods of abstinence (from alcohol) but would relapse when his label came back to haunt him, knocking his self esteem "back into touch."

Hakkını vermek gerekirse, uzun sureli (alkolden) kaçışı oldu, ancak, bu (alkolik) yafta(si) onun özgüvenini bir daha ona ulaşılamayacak kadar yerle bir ederek surekli karsisina cıktığında bir daha ulaşılıp/ tedavi edilemeycek sekilde, (alkol bağımlılığı)nüksedecektir.

umarim simdi anlatabilmisimdir.

--------------------------------------------------
Note added at 1 gün13 saat (2008-11-27 10:10:10 GMT)
--------------------------------------------------

ozur dilerim lutfen yukaridaki cumlede tekrarlar kalmis asagida duzeltilmis halini gonderiyorum:

Hakkını vermek gerekirse, uzun sureli (alkolden) kaçışı oldu, ancak, bu (alkolik) yafta(si) onun özgüvenini bir daha ona ulaşılamayacak (tedavi edlemeyecek) sekilde yerle bir ederek surekli karsisina cıktığında , (alkol bağımlılığı)nüksedecektir.
Selected response from:

semen
Turkey
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5geçmişin izlerine geri dönmekxxxgulakbelen
5yeniden itibar kazanmak
Salih1946
4iletişim kurulabilir duzeye donmeksemen


Discussion entries: 3





  

Answers


1 day12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
geçmişin izlerine geri dönmek


Explanation:
geçmişin izlerine geri dönerek kendini acımasızca eleştirmesi (knock himself)

xxxgulakbelen
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
iletişim kurulabilir duzeye donmek


Explanation:
iletişim kurulabilir/dokunulur hale geri dönülmesi
bizdeki dunyaya geri dondu gibi..

she tried really hard to bring him back into touch after his tragic devorce.
trajik bosanmasindan sonra ona yeniden ulasabilmek icin çok emek verdi.







--------------------------------------------------
Note added at 1 gün13 saat (2008-11-27 10:07:08 GMT)
--------------------------------------------------

sevgili didja,
sorunuz uzerine tum cumleyi cevirmek istedim;

To his credit, he had long periods of abstinence (from alcohol) but would relapse when his label came back to haunt him, knocking his self esteem "back into touch."

Hakkını vermek gerekirse, uzun sureli (alkolden) kaçışı oldu, ancak, bu (alkolik) yafta(si) onun özgüvenini bir daha ona ulaşılamayacak kadar yerle bir ederek surekli karsisina cıktığında bir daha ulaşılıp/ tedavi edilemeycek sekilde, (alkol bağımlılığı)nüksedecektir.

umarim simdi anlatabilmisimdir.

--------------------------------------------------
Note added at 1 gün13 saat (2008-11-27 10:10:10 GMT)
--------------------------------------------------

ozur dilerim lutfen yukaridaki cumlede tekrarlar kalmis asagida duzeltilmis halini gonderiyorum:

Hakkını vermek gerekirse, uzun sureli (alkolden) kaçışı oldu, ancak, bu (alkolik) yafta(si) onun özgüvenini bir daha ona ulaşılamayacak (tedavi edlemeyecek) sekilde yerle bir ederek surekli karsisina cıktığında , (alkol bağımlılığı)nüksedecektir.


Example sentence(s):
  • ahmet ile uzun tedavilerden sonra bile iletişim kurulamıyordu
  • kizinin saplantılı gosteris merakını en sonunda yıkarak ona ulaşmayı (onunla iletişim kurmayı) becermişti.
semen
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 3
Notes to answerer
Asker: Merhaba, "To his credit, he had long periods of abstinence (from alcohol) but would relapse when his label came back to haunt him, knocking his self esteem "back into touch."

Asker: Merhaba, "To his credit, he had long periods of abstinence (from alcohol) but would relapse when his label came back to haunt him, knocking his self esteem "back into touch," cümlesinde önerdiğiniz "iletişim kurulabilir düzeye dönmek" ifadesini "knocking his self esteem" ile birleştiremedim.

Asker: Teşekkürler, ben de benzer şekilde yorumladım.


41 days   confidence: Answerer confidence 5/5
yeniden itibar kazanmak


Explanation:
alternatif olabilir mi?

--------------------------------------------------
Note added at 41 days (2009-01-06 16:02:43 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Üzgünüm yanlış algılama oldu. Doğru tanım "eski haline döndürmek" olmlı.

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12