KudoZ home » English to Turkish » General / Conversation / Greetings / Letters

fall over each other

Turkish translation: birbirleriyle yarış / rekabet içinde


21:01 Nov 28, 2008
English to Turkish translations [PRO]
Art/Literary - General / Conversation / Greetings / Letters / daily conversation
English term or phrase: fall over each other
The likes of Dr. E., Dr. P. and Dr H. have fallen over each other in the scramble to attach their names to parts of our anatomy or our ailments.
didja
Turkish translation:birbirleriyle yarış / rekabet içinde
Explanation:
-
Selected response from:

Ali Bayraktar
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2kapışmak
Nuri Razi
5 +1birbirleriyle yarış / rekabet içindeAli Bayraktar
3birbirlerini ezdiler
Mustafa Er (BSc MA)


Discussion entries: 2





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
birbirleriyle yarış / rekabet içinde


Explanation:
-

Ali Bayraktar
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ozan karakış: bu ifade daha resmi olduğu için burada daha uygun kanımca
23 hrs
  -> Teşekkür Ederim

21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
birbirlerini ezdiler


Explanation:
-

Mustafa Er (BSc MA)
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
kapışmak


Explanation:
Tarih boyunca Dr. E, Dr. P ve Dr H gibileri bizim vücut uzuvlarımıza ve gıdalarımıza kendi isimlerini vermek için kapışmışlardır.

Burada LIKES OF = GİBİLERİ anlamında çünkü buradan Esteachian tube var, PArkinson hastalığı var ve H'yle başlayan da gıda olmalı. uzuvlarımıza kendi isimlerini vermeye çalışan bir sürü adam var. Bence bu insanlar kendi isimlerini vermek için kapışmışlar.

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2008-11-28 21:19:37 GMT)
--------------------------------------------------

Örneğin kitap için kapışmak gibi
"to fall over backwards to do sth, zahmete katlanmak, fiil, İDS. to FALL OVER EACH OTHER for a new book, yeni bir kitabı kapışmak, fiil, İDS ..."
www.zargan.com/sozluk.asp?Sozcuk=to fall over -


--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2008-11-28 21:20:38 GMT)
--------------------------------------------------

"SCRAMBLE" DE ZATEN KARGAŞA MÜCADELE, KAPIŞMA ANLAMI VERİYOR.

--------------------------------------------------
Note added at 2 days55 mins (2008-11-30 21:56:38 GMT)
--------------------------------------------------

Bir örnek:
"She was so beautiful, men would FALL OVER EACH OTHER to get close to her. "After they split up, she was all over the place and made some terrible mistakes." ...
www.mailonsunday.co.uk/pages/text/article.html?in_article_i...

Sadece rekabetten çok hırslı ve kavgalı bir rekabetten bahsediyor bu terim. Yani bizim dilde kapışmak.



Nuri Razi
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in TurkmenTurkmen
PRO pts in category: 35
Notes to answerer
Asker: Kısaltmalar yanıltmış sanırım. Her biri doktor, anatomi uzmanı vs.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linguistanbul
13 hrs
  -> Teşekkür ederim.

agree  semen: yarisin icinde en fazla kazanma olanagi olanlarin birbirleriyle kapissmasi oluyor haklisiniz
14 hrs
  -> Teşekkür ederim.