KudoZ home » English to Turkish » Government / Politics

public consultation

Turkish translation: halkın katılımı (planı & toplantısı)


16:09 Mar 15, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Law/Patents - Government / Politics
English term or phrase: public consultation
kamuoyu yoklamasi karsiligini vermem uygun mu?
I-TOUCH
Turkish translation:halkın katılımı (planı & toplantısı)
Explanation:
Bağlam verilmemiş ama sanırım bu, projelere çevresel açıdan lisans verilmeden önce projenin halka anlatılması sürecine karşılık geliyor. Tam karşılığı bu olmayabilir, ama ÇED ve benzer yönetmeliklerde ve dolayısıyla proje tanıtım dosyalarında ve benzer dokümanlarda bu, halkın katılımı olarak geçiyor.
Selected response from:

Serdar Oncu
Turkey
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1kamuoyu danışma süreci
Cagdas Karatas
4 +2halkın katılımı (planı & toplantısı)
Serdar Oncu
5 +1kamuoyu istişare süreci
DehaTranslation
5halkın fikrini alma sürecideltaturkey
5Kamu istişaresi
Mehmet Hascan
5kamuoyu yoklaması
mustafa karabiber
5 -1Kamuoyu Araştırması
Taner Göde


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
kamuoyu istişare süreci


Explanation:
kamuoyu istişare süreci...

Komisyon, 14 Temmuz 2005 tarihinde yayınlanan, yatırım fonlarına yönelik AB Çerçevesinin geliştirilmesine dair Yeşil Belge yoluyla bir kamuoyu istişare süreci başlatmıştır. Bu istişare ile ilgili bir geri bildirim dokümanı Şubat 2006’da yayınlanmıştır

DehaTranslation
Native speaker of: Turkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cagdas Karatas: evet
9 days

8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
kamuoyu yoklaması


Explanation:
bence uygun, daha önceki bir kaç çevirimde ben kullanmıştım:))

mustafa karabiber
Works in field
Native speaker of: Turkish

20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
kamuoyu danışma süreci


Explanation:
...


    Reference: http://www.nclondon.nhs.uk/healthystart/pdf/turkish.pdf
    www.flutrackers.com/forum/showthread.php?p=53143 - 93k
Cagdas Karatas
Turkey
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  deltaturkey: evet
3 days4 hrs
  -> teşekkürler

50 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Kamu istişaresi


Explanation:
http://www.google.ie/search?hl=en&q=kamu istişaresi&meta=

Mehmet Hascan
Ireland
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 12

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
halkın katılımı (planı & toplantısı)


Explanation:
Bağlam verilmemiş ama sanırım bu, projelere çevresel açıdan lisans verilmeden önce projenin halka anlatılması sürecine karşılık geliyor. Tam karşılığı bu olmayabilir, ama ÇED ve benzer yönetmeliklerde ve dolayısıyla proje tanıtım dosyalarında ve benzer dokümanlarda bu, halkın katılımı olarak geçiyor.


    Reference: http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=%22Halk%C4%B1n+Kat%C...
Serdar Oncu
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  transnirvana
10 hrs
  -> Teşekkür ederim.

agree  chevirmen
34 days
  -> Teşekkür ederim.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
Kamuoyu Araştırması


Explanation:
KAMUOYU ARAŞTIRMASI şeklinde kullanırsanız doğru olur.


Pazarlama ve Kamuoyu Araştırmacıları Derneği
Trend Poll (Aylık Düzenli Kamuoyu Araştırması), Trend 2006 (Aylık Düzenli Tüketici Eğilimleri), Türkiye Basın Okurluk Araştırması (BİAK- Düzenli Gazete ve ...
www.arastirmacilar.org/default.asp?s=firma&act=detay&id=43&... - 30k - Önbellek - Benzer sayfalar

YerelSecim.Com -Seçim Kampanyasında Yapılacak Çalışmalar
Kamuoyu araştırmaları bizlere geri dönüşüm (feedback) sağlar. ... Kamuoyu araştırmaları kimi çevrelere göre de kamuoyunu yönlendirmek için kullanılabilir. ...
www.yerelsecim.com/DetaySon.asp?HABERID=66 - 59k - Önbellek - Benzer sayfalar

[PDF]
SOSYAL YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMAYI TEŞVİK FONU (SYDTF) KAMUOYU ...
Dosya Biçimi: PDF/Adobe Acrobat
Araştırma kapsamında kamuoyu görüşü alınan bütün hedef grupların sosyal yardım ve ... 2003 yılının Temmuz – Kasım ayları arasında bir kamuoyu araştırması ...
www.sydtf.gov.tr/SYDTF_DOWNLOAD/SYDTFNIHAIRAPOR.pdf - Benzer sayfalar

Akşam Gazetesi - Araştırma sonucu
Sonar araştırma tarafından yapılan ve sonuçları bugün gazetemizde yayınlanan kamuoyu araştırması ilginç gelişmelere işaret ediyor. ...
www.aksam.com.tr/haber.asp?a=42706,4 - 45k - Önbellek - Benzer sayfalar
Kim Kimdir? - FORSNET
20. yüzyılın başlarına kadar kamuoyu araştırmaları daha ziyade seçim tahminlerinde bulunmakla eşanlamlıydı. Amerikalı gazeteciler gazetelerine basar ve ...
www.kimkimdir.gen.tr/kimkimdir.php?id=161 - 51k - 13 Mart 2007 - Önbellek - Benzer sayfalar

AKSİYON DERGİSİ | www.aksiyon.com.tr | HAFTALIK HABER DERGİSİ
Seçim sonuçlarıyla anketler arasındaki kopukluk akla birçok şüpheler getiriyordu. Sonunda çıkarılan bir kanunla seçim dönemlerinde kamuoyu araştırması ...
www.aksiyon.com.tr/detay.php?id=21662 - 43k - 14 Mart 2007 - Önbellek - Benzer sayfalar

Pazarlama ve Kamuoyu Araştırmacıları Derneği
Personel Araştırmaları, Fiyatlandırma / Promosyon Araştırmaları. Ürün Testleri, Sosyal / Kamuoyu Araştırmaları. Tracking / Marka İmajı, Seyahat / Turizm ...
test.arastirmacilar.org/default.asp?s=firma&act=detay&id=74&lng=tr - 28k - Önbellek - Benzer sayfalar

TURKISHTiME
Tarhan Erdem Türkiye’nin en ünlü ve en saygın kamuoyu araştırmaları uzmanlarından biri. 1999 seçimlerinde MHP’nin sürpriz yükselişini önceden ortaya ...
www.turkishtime.org/agustos/22_tr_1.htm - 37k - Önbellek - Benzer sayfalar
Radyo Televizyon Üst Kurulu
Kamuoyu Araştırmaları. 2007 Yılına Ait Değerlendirmeler ... Kamuoyu Araştırmaları ve İzleyici Bildirimleri · Tüm Soru ve Cevaplar. Scroll up. Scroll down ...
www.rtuk.org.tr/sayfalar/IcerikGoster.aspx?icerik_id=315157... - 73k - Önbellek - Benzer sayfalar

İnternetsiz hayat, internet kullanıcıları için zor
ABD'de yapılan bir kamuoyu araştırması, internet kullanıcısı Amerikalıların yarısının, 2 haftadan daha fazla internetsiz kalamayacaklarını ortaya koydu. ...
www.bendevar.com/v3/makale_391.html - 39k - Önbellek - Benzer sayfalar


    Reference: http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=Kamuoyu+Ara%C5%9Ft%C...
Taner Göde
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  deltaturkey: ama public poll degil bu
2 days23 hrs
  -> ama bence süreç de değil

3 days1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
public consultatiot
halkın fikrini alma süreci


Explanation:
bu is boyle . public participation boyutunda bu en uygun fikrimce

--------------------------------------------------
Note added at 3 days4 hrs (2007-03-18 20:42:59 GMT)
--------------------------------------------------

peki:)

deltaturkey
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish