KudoZ home » English to Turkish » Government / Politics

Politics and Global Studies

Turkish translation: Siyaset Bilimi ve Küresel Çalışmalar

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Politics and Global Studies
Turkish translation:Siyaset Bilimi ve Küresel Çalışmalar
Entered by: Saner Yuzsuren

12:07 Dec 7, 2016
English to Turkish translations [Non-PRO]
Social Sciences - Government / Politics / University, Studies
English term or phrase: Politics and Global Studies
Ağırlığını Politika, İnsan hakları, Global Political Ekonomi, Global Governance gibi derslerin ve türevlerinin oluşturduğu bir İngiliz Üniversitesindeki Bölümün adı. Politika ve Uluslararası İlişkiler diye çevirdim ama emin olamıyorum??
Saner Yuzsuren
Turkey
Siyaset Bilimi ve Küresel Çalışmalar
Explanation:
Bazen Department of Politics bazen de Department of Political Science derler. İkisi de aynı. Türkiye'de Siyaset Bilimi deniyor.
(Aynı anlamlı Siyasal Bilgiler de halen kullanımda, ama daha eski bir tanım)
Selected response from:

Onur Inal
Germany
Grading comment
tşkler
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Siyaset Bilimi ve Küresel Çalışmalar
Onur Inal
3siyaset ve küresel araştırmalar
Recep Kurt
3Politika (siyaset) ve Küresel Çalışmalar
Zeki Güler


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
politics and global studies
Politika (siyaset) ve Küresel Çalışmalar


Explanation:
http://kuresel.politics.ankara.edu.tr/

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2016-12-07 12:11:10 GMT)
--------------------------------------------------

"Küresel Çalışmalar" uluslararası ilişkileri de kapsayan (fakat onunla sınırlı olmayıp, çevre ve diğer küresel sorunları da kapsayan) daha daha geniş bir kavram gibi görünüyor.

Zeki Güler
Ireland
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 28
Notes to answerer
Asker: Tşkler. Konu, alınan bir Üniversite diploması olduğu için Siyaset Bilimi daha uygun grünüyor


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
politics and global studies
siyaset ve küresel araştırmalar


Explanation:
Ref. kitabın 14. sayfasında bu şekilde kullanılmış


    https://issuu.com/eksikitaplar/docs/cin_nasil_kapitalist_oldu
Recep Kurt
Turkey
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 40
Notes to answerer
Asker: Tşkler Recep bey. Konu Universite diploması olunca 'Siyaset Bilimi' terimi daha uygun görünüyor.


9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
politics and global studies
Siyaset Bilimi ve Küresel Çalışmalar


Explanation:
Bazen Department of Politics bazen de Department of Political Science derler. İkisi de aynı. Türkiye'de Siyaset Bilimi deniyor.
(Aynı anlamlı Siyasal Bilgiler de halen kullanımda, ama daha eski bir tanım)

Onur Inal
Germany
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 19
Grading comment
tşkler




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
Non-PRO (3): Onur Inal, Salih C.Riz, Raffi Jamgocyan