KudoZ home » English to Turkish » Human Resources

e-enabled

Turkish translation: e-destekli (elektronik destekli)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:e-enabled
Turkish translation:e-destekli (elektronik destekli)
Entered by: Murat Uzum

14:33 Mar 21, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Social Sciences - Human Resources
English term or phrase: e-enabled
malesef bağlam yok
mustafa karabiber
e-destekli (elektronik destekli)
Explanation:
elektornik tabanlı ve elektronik destekli terimleri arasında kaldım ama okuduklarıma göre e-destekli daha makul geldi.
Selected response from:

Murat Uzum
Grading comment
teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4e-etkileşimli
transnirvana
4 +3internet destekli
Cagdas Karatas
5 +2web olanaklı
Serkan Doğan
4 +1internet erişimli
Mehmet Hascan
4e-destekli (elektronik destekli)
Murat Uzum
2Bağlamsız olarak - elektronik şeçim/bilgisayar ile seçim veya oylama ile ilgili
Kcda


Discussion entries: 1





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
e-etkileşimli


Explanation:
Aşağıdaki linklerden görebileceğiniz üzere e-enabled ile internet üzerinden yapılabilen oylama, bilet işlemleri vb. kastediliyor. E-mail için e-posta karşılığını kullandığımıza göre e-enabled için de e-etkileşimli karşılığını kullanabiliriz. e- "elektronik" sözcüğünün kısaltması olduğu için "etkileşimli"nin uygun olacağını düşündüm ama daha uygun bir kelime de olabilir.

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2007-03-21 14:45:15 GMT)
--------------------------------------------------

İşlem yalnızca internet üzerinden yapılıyorsa "internet etkileşimli" de denilebilir.


    Reference: http://www.publictechnology.net/modules.php?op=modload&name=...
    Reference: http://www.boeing.com/commercial/aviationservices/brochures/...
transnirvana
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Turkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mehmet Hascan: elektronik ortamda erişim olanaklı
16 mins
  -> Teşekkürler

agree  Özden Arıkan: etkileşimli belki her duruma uymayabilir ama tek cevap burdan çıkmış gibi görünüyor :-))
43 mins
  -> Teşekkürler

agree  Cagdas Karatas: e-etkileşimli ifadesinin halk ağzına indiğinde pek kabul göremeyeceğini düşünüyorum [örnek; e-etkileşimli (yapılan) genel seçimler?] fakat bakış açınızda doğrusunuz.
58 mins
  -> Teşekkürler

agree  Önder Öztürkçü
3 hrs
  -> Teşekkürler

12 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Bağlamsız olarak - elektronik şeçim/bilgisayar ile seçim veya oylama ile ilgili


Explanation:
Lütffen verdiğim linke bakın. Orada verdiğim öneri desteksiz kalmaz. Fakat yazdığım cevabın doğruluğu hakkında iddalı değilim çünkü e-enabled deyimi çok çeşitli şekilde/yerlerde kullanılıyor! Hatta bende ilk çağrıştırdığı anlam teknik açıdan e-ticaret yapmaya kabil bir sistem örnek: ecommerce enabled hosting services. Tabii görüşlerim sadece öneriler ve kesinlikle doğruluğundan dolayı iddalı değilim!


    Reference: http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=e-enabled&meta=
Kcda
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in TurkishTurkish

28 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
web olanaklı


Explanation:
http://tinyurl.com/2ql5qk

yaygınca kullanılıyor

alternatif: e-olanaklı

Serkan Doğan
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 14

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kcda: Konu teknik ise uygun bir seçenek (bağlam olmadığı için bilmiyorum) fakat bazı durumlarda web olanaklı gramatik açıdan sorun yaratabilir ve o zaman olanaklı kelimesi, esnek olan Türkçe dilimizden dolayı anlam kaybına uğrayabilir. Alternatifiniz daha uygun
17 mins
  -> teşekkürler, tek uygulanabilir örnek bu olsa gerek

neutral  Mehmet Hascan: http://www.answers.com/topic/web-vs-internet
2 hrs

agree  Nizamettin Yigit: w harfinin bizde bulunmadığı da göz önünde bulundurularak e-olanaklı iyi olur. :) bir yanlışın çok yapılması onu doğru kılmaz :)
1 day15 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
internet destekli


Explanation:
yorumdan bu çıkıyor... mesela internet destekli oylama, seçim vb. şeyler var...

--------------------------------------------------
Note added at 55 mins (2007-03-21 15:29:05 GMT)
--------------------------------------------------

e-enabled ifadesinin belki de en çok kullanıldığı iki bağlam eğitim ve seçim (oylama). Çünkü bu iki faaliyetin internet olmadan yapılması inanılmaz maliyetli ve külfetli. Remember old times...

Cagdas Karatas
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sebla Ronayne
38 mins
  -> teşekkür ederim

agree  Mehmet Hascan
42 mins
  -> teşekkür ederim

agree  Kcda: Fakat gramatik açıdan Serkan beyin verdiği örnek gibi bu öneri de Türkçe dilimizin esnekliğinin kurbanı olabilir!
1 hr
  -> teşekkür ederim

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
internet erişimli


Explanation:
http://www.tureng.com/?key=e-enabled&komut=go

Designates that a business system or process has been transformed so that it is accessible via the Internet and thereby streamlined in order to deliver results faster, potentially in real time, and to reduce costs.


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-03-21 17:20:23 GMT)
--------------------------------------------------

The e-enabled (internet based) student support system was successfully implemented in 2000 for the academic year 2001/02, initially for the standard ...
http://216.239.59.104/search?q=cache:4BKCGeLsLtwJ:www.isb.go...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-03-21 17:22:17 GMT)
--------------------------------------------------

Our Supplier Integration Services are focused on the needs of your suppliers as they begin to become "e" enabled and offer products over the Internet.
http://www.elcom.com/elcom.asp?page=2

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-03-21 17:24:49 GMT)
--------------------------------------------------

Many organisations have got e-enabled by providing information and services online using the Internet as a medium of communication.
http://www.tribuneindia.com/2002/20020624/login/book.htm

Mehmet Hascan
Ireland
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kcda: Bu örnekte mutlaka öbürküleri gibi doğru yolda!
25 mins
  -> teşekkürler.

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
e-destekli (elektronik destekli)


Explanation:
elektornik tabanlı ve elektronik destekli terimleri arasında kaldım ama okuduklarıma göre e-destekli daha makul geldi.

Example sentence(s):
  • e-enabled business (e-destekli ticaret)
  • E-Enabled Home Security (e-destekli Ev Güvenliği)

    Reference: http://securitysolutions.com/mag/security_managing_risk_eena...
    Reference: http://www.parksassociates.com/research/reports/tocs/e_enabl...
Murat Uzum
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
teşekkürler