KudoZ home » English to Turkish » Human Resources

Honsei

Turkish translation: honsei


23:07 Nov 29, 2008
English to Turkish translations [PRO]
Social Sciences - Human Resources
English term or phrase: Honsei
Terim şu cümlelerde geçiyor; bağlamın anlaşılması açısından geçtiği cümlelerin bir kısmını aktarıyorum:

How can we turn this challenge into opportunity? A bit of honsei is a good place to start. The company teaches honsei as a process of humble self-reflection. It encourages us to think deeply about the past as a starting point for learning.
Whiz
Turkey
Turkish translation:honsei
Explanation:
Uzak doğu kökenli bir sözcük anladığım kadarıyla ve İngilizce'de de bir karşılığı yok. Google'da bile sadece 4000 sonuç çıktı bunların önemli bir kısmı da şirket adıydı.

Bu nedenle aynen kullanılabilir diye düşünüyorum.
Selected response from:

Kenan ŞAHİN
Turkey
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Kişinin tabiyatı/doğasıHaluk Levent Aka
3 +2honsei
Kenan ŞAHİN


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
honsei
honsei


Explanation:
Uzak doğu kökenli bir sözcük anladığım kadarıyla ve İngilizce'de de bir karşılığı yok. Google'da bile sadece 4000 sonuç çıktı bunların önemli bir kısmı da şirket adıydı.

Bu nedenle aynen kullanılabilir diye düşünüyorum.

Kenan ŞAHİN
Turkey
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 5
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nuri Razi: Bence aynı kalmalı çünkü uzakdoğu kavramı, böyle kelimler var örneğin kaizen gelimesi gibi. kendi başına bir kavramı var.
10 hrs
  -> Teşekkür ederim.

agree  semen
13 hrs
  -> Teşekkür ederim.

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
honsei
Kişinin tabiyatı/doğası


Explanation:
Kelime aslında Japoncadır (本性 şeklinde yazılır). Zen Budizminde kişinin/canlının tabiyatı, gerçek doğası anlamındadır. İngilizce kaynaklarda "true character" şeklinde açıklanabiliyor ancak honsei sonradan edinilen/şekillenen karakterden farklıdır, her insanın doğası/tabiyatı/hamurudur.

Araştırırken Konfiçyüsçü düşüncede de benzer bir kullanım olduğunu farkttim. Örnek:
The Confucian Way asserts that man, at birth, receives his original nature (honsei) from Heaven’s nature; it concludes that man, at death, returns to this Heavenly nature

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2008-11-30 08:04:31 GMT)
--------------------------------------------------

Kelime aslında Japoncadır dedim ama, Japonların kanji karakterlerini (ve inançlarının temelini de) Çinlilerden aldıklarını da belirteyim. Yani honsei kelimesinin iki karakteri hon ve sei için kullanılan kanjiler Çinceden alınmıştır ve (muhtemelen) Çincede de benzer anlama geliyordur.

Example sentence(s):
  • When the original nature (honsei or honsho) is modified or perverted by this self-ness (shii Aj) the ten vices are the result. These modified or prverted actions of body, of speech and of thought are called the Ten Virtues.

    Reference: http://www.columbia.edu/~wtd1/w4030/sjt/Ch21.doc
    Reference: http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=honsei+zen&start=20&...
Haluk Levent Aka
Native speaker of: Turkish