Specialized Master

Turkish translation: Özelleşmiş Yüksek Lisans/Master

English to Turkish translations [PRO]
Social Sciences - Human Resources
English term or phrase: Specialized Master
SMART Hedefleriyle ilgili dokümandan:

Setting a Performance Objective: Describe it
Organize, Plan and deliver 3 off-campus events to market Specialized Masters and increase sales at least 10%
As you know we are expected to attract more students to specialized masters.
Whiz
Turkey
Turkish translation:Özelleşmiş Yüksek Lisans/Master
Explanation:
"off-campus events" ve "attract more students" ifadelerinden konunun eğitimle ilgili olduğu anlaşılıyor. Metin içinde master değil de "masters" olarak kullanılması da bunu destekliyor.

"Specialized masters" kavramının genel bir yüksek lisans konusu yerine örneğin genel işletme gibi, daha da özel bir alt alanda (finans, muhasebe, insan kaynakları vb.) yapılan master/yüksek lisans programlarını anlatıldığını düşünüyorum.

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2016-12-23 04:53:14 GMT)
--------------------------------------------------

Bir üniversite kampüs dışı faaliyetlerle "özelleşmiş master" programının pazarlamasını yapmayı ve daha fazla öğrencinin bu programlara katılacağını beklediği için de satışlarda en az %10 luk bir artış hedefliyor.
Selected response from:

Salih C.Riz
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Özelleştirilmiş Master/Yüksek Lisans programları
mehmet eruluç
4 +1Özelleşmiş Yüksek Lisans/Master
Salih C.Riz
4specialized master programı
Zeki Güler
3İhtisas Öğretmeni
Salih1946
3Uzman Usta
ATIL KAYHAN


  

Answers


57 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
specialized master
Uzman Usta


Explanation:
Specialized: Uzman (bu kesin)

Master için "usta" dedim ama bu baglama çok bagimli. Bana göre "master" herhangi bir isin ustasina denir. Daha da ileri gitmek isterseniz bu "master" tam olarak ne is yapar, kimdir, vs bilmeniz gerekir. Eger bilemiyorsaniz "usta" demek en güvenli yol. "Ögretmen", "amir" gibi karsiliklar var ama bunu koyabilmek için belirgin olarak baglam bilmeniz (ve emin olmaniz) gerekir.

ATIL KAYHAN
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
specialized master
İhtisas Öğretmeni


Explanation:
Derdim.

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Turdimurod Rakhmanov
1 day 14 hrs
  -> Spasibo Turdinurot

disagree  Tuncay Kurt: öğretmen alakasız. master'dan bahsediyor.
15 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
specialized master
Özelleşmiş Yüksek Lisans/Master


Explanation:
"off-campus events" ve "attract more students" ifadelerinden konunun eğitimle ilgili olduğu anlaşılıyor. Metin içinde master değil de "masters" olarak kullanılması da bunu destekliyor.

"Specialized masters" kavramının genel bir yüksek lisans konusu yerine örneğin genel işletme gibi, daha da özel bir alt alanda (finans, muhasebe, insan kaynakları vb.) yapılan master/yüksek lisans programlarını anlatıldığını düşünüyorum.

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2016-12-23 04:53:14 GMT)
--------------------------------------------------

Bir üniversite kampüs dışı faaliyetlerle "özelleşmiş master" programının pazarlamasını yapmayı ve daha fazla öğrencinin bu programlara katılacağını beklediği için de satışlarda en az %10 luk bir artış hedefliyor.


    Reference: http://www.mba.com/global/plan-for-business-school/decide-to...
    Reference: http://docplayer.biz.tr/12388231-3-nesil-universiteler-a-dem...
Salih C.Riz
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tuncay Kurt
15 days
  -> tesekkur ederim

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
specialized master
Özelleştirilmiş Master/Yüksek Lisans programları


Explanation:
Satılan yüksek lisans değil bunların programlarıdır. Çğul olarak kullanılmalıdır.

mehmet eruluç
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tuncay Kurt
15 days
  -> teşekk

5 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
specialized master
specialized master programı


Explanation:
http://rgp.sabanciuniv.edu/tr/announcements-detail/14570

Türkçeye çevrilmeden kullanılmış.


--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2016-12-27 19:01:25 GMT)
--------------------------------------------------

Dilimizde karşılığı bulunmayan, ya da tam oturmamış kavramlar sözkonusu olduğunda, İngilizce ifade kullanılabilir, gerekiyorsa dipnot olarak ya da parantez içinde konu hakkında ayrıntılı bilgi verilebilir.

Zeki Güler
Ireland
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8