retirement savings matching

Turkish translation: işveren tarafından yapılan bireysel emeklilik katkısı

English term or phrase:retirement savings matching
Turkish translation:işveren tarafından yapılan bireysel emeklilik katkısı

15:20 Feb 27, 2018
    The asker opted for community grading. The question was closed on 2018-03-02 17:54:08 based on peer agreement (or, if there were too few peer comments, asker preference.)


English to Turkish translations [Non-PRO]
Bus/Financial - Human Resources / Work Benefits
English term or phrase: retirement savings matching
"Reduction in benefits, like health insurance or retirement savings matching"

Bağlamdan bahsetmek gerekirse, taciz oluşturacak bir eylem olarak yukarıdaki sosyal haklardan kısma örneği verilmiş, fakat "matching" ile ne ifade edilmek istendiğini çıkaramadım.
Fikri olanlar yardımcı olabilirse sevinirim.
Teşekkürler.
Arda Barista
Turkey
işveren tarafından yapılan bireysel emeklilik katkısı
Explanation:
Bazı ülkelerde, Türkiye de dahil, işverenler çalışanın dahil olduğu özel emeklilik planlarına (Türkiye'deki adı BES-Bireysel Emeklilik Sistemi) çalışanın ödediği primin aynısı kadar ödeyerek katkıda bulunabilmektedir. "Matching" sözcüğünün içerdiği eşleme/eşleşme anlamı işverenin çalışan ile aynı tutarı ödediğini işaret etmektedir.
Selected response from:

Çağatay Duruk
Turkey
Grading comment
Açıklama için çok teşekkür ederim.
Katkı kelimesi cuk oturacak gibi görünüyor.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5emeklilik primlerini denkleştirme
Salih1946
4 +1işveren tarafından yapılan bireysel emeklilik katkısı
Çağatay Duruk


Discussion entries: 1





  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
işveren tarafından yapılan bireysel emeklilik katkısı


Explanation:
Bazı ülkelerde, Türkiye de dahil, işverenler çalışanın dahil olduğu özel emeklilik planlarına (Türkiye'deki adı BES-Bireysel Emeklilik Sistemi) çalışanın ödediği primin aynısı kadar ödeyerek katkıda bulunabilmektedir. "Matching" sözcüğünün içerdiği eşleme/eşleşme anlamı işverenin çalışan ile aynı tutarı ödediğini işaret etmektedir.

Example sentence(s):
  • One of the benefits our company offers is retirement savings matching, up to 100 US Dollars.
Çağatay Duruk
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Grading comment
Açıklama için çok teşekkür ederim.
Katkı kelimesi cuk oturacak gibi görünüyor.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erkan Dogan: "bireysel emeklilik katkısı", işverene bence gerek yok, çünkü devlet de verebilir bu katkıyı.
10 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
emeklilik primlerini denkleştirme


Explanation:
"Reduction in benefits, like health insurance or retirement savings matching"

"sağlık sigortası ya da emeklilik primlerini denkleştirme gibi haklardaki azaltma"

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16