KudoZ home » English to Turkish » Idioms / Maxims / Sayings

Red tape

Turkish translation: bürokrasi


06:43 Nov 18, 2008
English to Turkish translations [PRO]
Idioms / Maxims / Sayings
English term or phrase: Red tape
Large amounts of Bureaucratic paperwork, difficult to complete and seemingly seemingly pointless in nature

olarak karşılığı tanımlanıyor ama türkçede bunun yerine ne kullanabiliriz?
semen
Turkey
Turkish translation:bürokrasi
Explanation:
kırtasiyecilige alternatif bir yanıt
Selected response from:

olger
Grading comment
tesekkurler- aslinda cok dogru oldugunu dusunmuyorum red tape kullanimina karsilik ama baska da tam yerine oturdu diyebilecegim sozcuk bulamadim. tekrar tesekkurler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +7bürokrasiolger
5 +1kırtasiye işleri
Linguistanbul
5gereksiz formaliteler/aşırı bürokrasixxxgulakbelen
5kırtasiyecilik
Nuri Razi


Discussion entries: 3





  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
red tape
kırtasiye işleri


Explanation:
kırtasiyecilik de doğru ama kulağa meslek adı gibi geliyo biraz. karar sizin...

Linguistanbul
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Nuri Razi: hem meslek adı hem de red tape anlamı var. :)
4 hrs
  -> Nuri hocam cevabın şüphesiz doğru... sadece ilk bakışta anlaşılmayabilir. Kolay gelsin

agree  deltaturkey: red tape fazlasiyla burokatik islem demek. istenmedik bir durum yani
7 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +7
red tape
bürokrasi


Explanation:
kırtasiyecilige alternatif bir yanıt

olger
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8
Grading comment
tesekkurler- aslinda cok dogru oldugunu dusunmuyorum red tape kullanimina karsilik ama baska da tam yerine oturdu diyebilecegim sozcuk bulamadim. tekrar tesekkurler

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ali Yildirim BA DipTransIoLET MCIL AITI
35 mins

agree  Faruk Atabeyli
2 hrs

agree  Serkan Doğan
2 hrs

agree  Mehmet Hascan
5 hrs

agree  deltaturkey
6 hrs

agree  ozan karakış
7 hrs

agree  sybilcay
3 days8 hrs

2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
red tape
kırtasiyecilik


Explanation:
kırtasiyecilik

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2008-11-18 06:48:09 GMT)
--------------------------------------------------

Kırtasiyecilik (red tape). yazçizcilik. Gerekliliği tartışmalı bir dizi formalitenin işlerin yürütülmesinde zorunlu basamaklar olarak yer aldığı, ...
makinecim.com/bilgi_56231_-Kirtasiyecilik-- - 71k -

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2008-11-18 11:21:37 GMT)
--------------------------------------------------

Bence sanki kırtasiyecilik özellikle yaz çiz gibi kağıt işlerindeki gereksizlikle ilgili sanki.
Ama bürokrasi, kulağa biraz daha genel geliyor.

Nuri Razi
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in TurkmenTurkmen
PRO pts in category: 7

1 day2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
red tape
gereksiz formaliteler/aşırı bürokrasi


Explanation:
verdiğim linkteki tanımlara bakarsanız aşırılık söz konusu.


    Reference: http://dictionary.reference.com/browse/red%20tape
xxxgulakbelen
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish