KudoZ home » English to Turkish » Idioms / Maxims / Sayings

fool

Turkish translation: ne köy olur ne kasaba


23:04 Feb 15, 2012
English to Turkish translations [PRO]
Art/Literary - Idioms / Maxims / Sayings / Fool
English term or phrase: fool
A man who represents himself has a fool for both an attorney and a client.

bu terim için biraz özlü bir karşılık olsa tam süper olacak :)
Erkan Dogan
United States
Turkish translation:ne köy olur ne kasaba
Explanation:
Kendi avukatlığını yapandan, ne köy olur ne kasaba.

Janjanlı bir karşılık istediğinizi bildiğim için :)

Çevirdiğim hukuk dizilerinden hatırlıyorum, bu çok yaygın bir deyiş hukuk camiasında. Bu yüzden avukatlar bile bu duruma düşmemek için gerektiğinde avukat tutuyor.
Selected response from:

Özgür Salman
Turkey
Grading comment
İşi ehline bırakmayan adamdan ne köy olur ne kasaba. Teşekkürler!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3ne köy olur ne kasaba
Özgür Salman
5Saf rolünü oynamak
Salih1946
4 +1terzi kendi söküğünü dikemez(miş)Gannush
4deli
Nigar Mancini
3rezil
Recep Kurt


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Saf rolünü oynamak


Explanation:
Imho

Slang: Saf ayaklarına yatmak

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 7

15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
ne köy olur ne kasaba


Explanation:
Kendi avukatlığını yapandan, ne köy olur ne kasaba.

Janjanlı bir karşılık istediğinizi bildiğim için :)

Çevirdiğim hukuk dizilerinden hatırlıyorum, bu çok yaygın bir deyiş hukuk camiasında. Bu yüzden avukatlar bile bu duruma düşmemek için gerektiğinde avukat tutuyor.

Özgür Salman
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 60
Grading comment
İşi ehline bırakmayan adamdan ne köy olur ne kasaba. Teşekkürler!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxDuygu Cakal
7 hrs
  -> Teşekkürler.

agree  Recep Kurt
11 hrs
  -> Teşekkürler.

agree  Hulya A: "isi ehline birakmayan adamdan" diye de eklenebilir basina :)
13 hrs
  -> Olabilir, teşekürler :)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
terzi kendi söküğünü dikemez(miş)


Explanation:
verdiğim linkteki açıklamaya göre, avukatlık mesleğini yapanlar kendi yasal işleriyle alakalı sorunlarda bir başka avukattan yardım almaları gerekirmiş. dışarıdan bir gözün durumu daha iyi çözeceği düşünülürmüş.

bence bunun en iyi karşılığı türkçe'de "terzi kendi söküğünü dikemezmiş" atasözü. araştırırken bu minvaldeki atasözlerine bakarsınız.

kolay gelsin


    Reference: http://www.bizjournals.com/houston/stories/2004/02/09/focus9...
Gannush
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hulya A: Bu da olabilir
11 hrs
  -> teşekkürler!

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
deli


Explanation:
"kendi avukatlığını yapan müşterisi için delidir." demişler :)

Nigar Mancini
Italy
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rezil


Explanation:
Kendini rezil etmek istemiyorsan, kendi avukatlığını yapma.



Recep Kurt
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 31