claims-made policy

Turkish translation: talebe dayalı poliçe

English term or phrase:claims-made policy
Turkish translation:talebe dayalı poliçe
Entered by: Onur Inal

06:19 Feb 9, 2018
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial - Insurance
English term or phrase: claims-made policy
http://www.scjua.com/coverage-we-provide/occurrence-policy/

Ne olduğunu anladım ama Türk sigorta sektöründe kullanılan tam karşılığını bulamadım. Şimdiden teşekkürler!
Karahan Sisman
Turkey
talebe dayalı poliçe
Explanation:
http://www.kalsigorta.com/index.php?option=com_content&view=...

http://www.anursigorta.com.tr/?cat=114&mak=97

http://www.halksigorta.com.tr/tr-TR/eczane-paket-sigortasi-i...
Selected response from:

Onur Inal
Germany
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Özel sigorta poliçesi
Salih1946
4 -1talebe dayalı poliçe
Onur Inal
3Hasar Talebi Poliçesi
Seyma Ozer
3tazminat talebinin yapıldığı anı esas alan poliçe
altugk


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tazminat talebinin yapıldığı anı esas alan poliçe


Explanation:
Karahan Bey kolay gelsin,

Merakımdan yaptığım araştırma sonucu bulduğum karşılıığı sizinle paylaşıyorum. Daha önce Proz üzerinde başka bir sorunun içinde detaylıca açıklanarak terimin karşılığı verilmiş (2. bağlantı). İnternette başka başka karşılıklar da var. Bir de yüksek lisans tezi içinde yakın bir karşılık buldum. Onu da bağlantılarda paylaşıyorum.

İyi çalışmalar.


    Reference: http://acikerisim.deu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/12345/10...
    https://www.proz.com/kudoz/english_to_turkish/insurance/1957486-tail_policy.html?print=1
altugk
Turkey
Meets criteria
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler Altuğ Bey. Bu tip açıklamalara ben de ulaştım ama sektörde kullanılan spesifik bir terim var mı acaba diye merak ediyorum. Bakalım diğer arkadaşlarımız ne diyecekler. Teşekkür ederim tekrar! :)


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Hasar Talebi Poliçesi


Explanation:
Bu tanım daha uygun olur galiba. Konu hakkında çok bilgim yok ama kulağa daha uygun geliyor.

Seyma Ozer
Turkey
Meets criteria
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: Merhaba! Yardımınız için teşekkür ederim ama öneriniz İngilizce terimi tam karşılamıyor gibi geldi bana. Yine de teşekkürler! :)


7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
talebe dayalı poliçe


Explanation:
http://www.kalsigorta.com/index.php?option=com_content&view=...

http://www.anursigorta.com.tr/?cat=114&mak=97

http://www.halksigorta.com.tr/tr-TR/eczane-paket-sigortasi-i...

Onur Inal
Germany
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler Onur Bey. Hâlihazırda ben de böyle kullandım ama pek emin de değilim açıkçası. İnternette çok fazla güvenilir referans bulamadım bunun doğru olduğuna dair. Bakalım başka öneriler gelecek mi :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Salih1946: Bakınız: https://www.tsb.org.tr/sigorta-tanimlari.aspx?pageID=648
5 days
  -> Baktım ama birşey anlamadım? :)

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Özel sigorta poliçesi


Explanation:
Böyle hatırlıyorum.

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2018-02-09 14:49:10 GMT)
--------------------------------------------------

Bu da olabilir:

Ferdi Kaza Sigortası

https://www.sigortam.net/sigorta-cesitleri/

Salih1946
United States
Meets criteria
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler Salih Bey. Belki daha spesifik bir karşılık bulmamız daha iyi olur :)