KudoZ home » English to Turkish » Investment / Securities

exercise date fair market value

Turkish translation: icra tarihi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:exercise date
Turkish translation:icra tarihi
Entered by: Selçuk Budak

09:41 Jan 19, 2003
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial - Investment / Securities
English term or phrase: exercise date fair market value
The cost savings will be shared with participants through a 15 percent discount on the grant date price or on the exercise date fair market value (FMV), if lower.
selin
icra tarihindeki adil piyasa değeri
Explanation:
Exercise date = strike date = icra tarihi

Exercise (veya strike), bir opsiyonun kullanıldığı, yani bağlı olduğu menkul kıymetin veya malın (hisse senedi, altın, petrol, vs.) alınması veya satılmasıdır.

Opsiyonu biraz açmak gerekir. Opyison, bir menkul kıymeti veya malı alma veya satma hakkıdır, ama mecburiyeti değildir. Exercise date (veya strike date), opsiyonu kullanarak söz konusu menkul kıymeti veya malı gerçekten aldığınız tarihtir.

Exercise price da opsiyonu kullanmanız halinde kullandığınız tarihte geçerli olan fiyattır.



Selected response from:

Selçuk Budak
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Hakkın verildiği tarihteki fiyat veya daha düşük ise,
Adil Sönmez
5icra tarihindeki adil piyasa değeri
Selçuk Budak
5hak veya opsiyon kullanma tarihi , ifa tarihi
1964
4uygulama / icra / tatbik / yürütme / ifa tarihi
shenay kharatekin


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
hak veya opsiyon kullanma tarihi , ifa tarihi


Explanation:
orada hak veya opsiyon kullanma tarihi anlamında

1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
icra tarihindeki adil piyasa değeri


Explanation:
Exercise date = strike date = icra tarihi

Exercise (veya strike), bir opsiyonun kullanıldığı, yani bağlı olduğu menkul kıymetin veya malın (hisse senedi, altın, petrol, vs.) alınması veya satılmasıdır.

Opsiyonu biraz açmak gerekir. Opyison, bir menkul kıymeti veya malı alma veya satma hakkıdır, ama mecburiyeti değildir. Exercise date (veya strike date), opsiyonu kullanarak söz konusu menkul kıymeti veya malı gerçekten aldığınız tarihtir.

Exercise price da opsiyonu kullanmanız halinde kullandığınız tarihte geçerli olan fiyattır.





Selçuk Budak
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 31

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Hakkın verildiği tarihteki fiyat veya daha düşük ise,


Explanation:
bu tarihteki uygun piyasa fiyatı nedeniyle maliyette yapılan tasarruf, katılanlar arasında, yüzde 15 indirim yapılmak suretiyle paylaşılacaktır.

Exercise=Definition 1 To implement the rights of an option, by buying (in the case of call options) or selling (in the case of put options) the underlying asset.
Definition 2 To exchange a right or warrant for the appropriate amount of stock .
fair market value=The price that an interested but not desperate buyer would be willing to pay and an interested but not desperate seller would be willing to accept on the open market assuming a reasonable period of time for an agreement to arise.
(istekli olmayıp sadece ilgili olan bir alıcının ödeyebileceği ve serbest piyasada, bir sözleşmenin hasıl olabileceği makul süre kadar beklemeyi tercih eden ilgili olup da istekli olmayan satıcının kabul edemeyeceği fiyat; uygun piyasa fiyatı)
Grant date price=hakkın verildiği tarih itibarıyla fiyat (bedel)





Adil Sönmez

2 days 5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uygulama / icra / tatbik / yürütme / ifa tarihi


Explanation:
Aradığınız terim: exercise, İlk 30 kayıt görüntüleniyor.
KATEGORİ İNGİLİZCE TÜRKÇE
TBD Bilişim exercise alıştırma
İş Dünyası exercise uygulama
İş Dünyası exercise tatbik
İş Dünyası exercise yürütme
İş Dünyası exercise ifa
İş Dünyası exercise yerine getirme
İş Dünyası exercise kullanma
İş Dünyası exercise icra
İş Dünyası exercise okul görevi
İş Dünyası exercise beden eğitimi
İş Dünyası exercise icra etmek
İş Dünyası exercise ifa etmek
İş Dünyası exercise ettirmek
İş Dünyası exercise yaptırmak
İş Dünyası exercise idman yapmak
İş Dünyası exercise hareket etmek
İş Dünyası exercise gezmek
İş Dünyası exercise hak ya da opsiyon kullanmak
İş Dünyası exercise idman
İş Dünyası exercise egzersiz
İş Dünyası exercise antreman
İş Dünyası exercise alıştırma
İş Dünyası exercise manevra
İş Dünyası exercise ödev
İş Dünyası exercise talim
İş Dünyası exercise temrin



    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish