KudoZ home » English to Turkish » Investment / Securities

equity-linked market

Turkish translation: Hisse senedi bağlantılı (değiştirilebilir) tahvil piyasası


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:equity-linked market
Turkish translation:Hisse senedi bağlantılı (değiştirilebilir) tahvil piyasası
Entered by: Ebru Ozgen Oglesbay

05:57 Oct 22, 2001
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial - Investment / Securities
English term or phrase: equity-linked market
Despite the significant decline in equity issuance since the beginning of this year, equity-linked issuance has been robust, as the investors have shifted their preferences towards capital-protected instruments in the face of increased volatility in the equity markets.
Ebru Ozgen Oglesbay
United States
Hisse senedi bağlantılı (değiştirilebilir) tahvil piyasası
Explanation:
Metinde geçen "equity-linked issue" hisse senedi (veya katılma belgesi) ile değiştirilebilir veya hisse opsiyon hakkı olan tahvil ihracı anlamına gelir. Bu tahvillerde yatırım döneminin sonu için bellirli bir asgari garanti verilebilir ("capital-protected")
Selected response from:

Umit Altug
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Hisse senedi bağlantılı (değiştirilebilir) tahvil piyasasıUmit Altug
5sermaye-bağlantılı piyasaOmer Esener
5Öz sermayeye bağlı piyasa
Ali Osman TEZCAN
5Öz sermayeye bağlı piyasa
Ali Osman TEZCAN
4Hisse senedi veya özsermayeye dayalı /bağlantılı ihraç
1964
4Son satırda değişiklik
Ali Osman TEZCAN
4Son satırda değişiklik
Ali Osman TEZCAN


  

Answers


45 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
sermaye-bağlantılı piyasa


Explanation:
It refers to segment of capital market where securities issued are based on equity, excluding bonds, T-Bills, commercial papers and other issues.

Omer Esener
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  1964: Hisse senedi daha uygun
47 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Hisse senedi veya özsermayeye dayalı /bağlantılı ihraç


Explanation:
Equitiy özsermaye anlamında ama burad tabi hisse senedi ihracı veya buna bağlı türev kağıtların ihracından bahsediliyor , equity market sermaye piyasası demek olsa bile aslında hisse senedi anlamındadır( zaten cümlede kullandığınızda sermaye ihracı =issuance kullanılamaz, anlamı kayar dış ülkeye ihrac ediyormuş anlamına gelir)

1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Öz sermayeye bağlı piyasa


Explanation:
Bu metni aşağıdaki şekilde çevirebiliriz:

"Bu yılın başından beri hisse senedi ihracında önemli ölçüde düşüş olmasına
karşın, yatırımcılar sermaye piyasalarında fiyatları hızla
yükselten dalgalanmalar karşısında
tercihlerini sermaye tarafından himaye edilen menkul değerlere doğru kaydırdıkları için, öz sermayeye bağlı sermaye ihracı güçlü olmuştur."

Saygılarımla...

Ali Osman TEZCAN
Turkey
Native speaker of: Turkish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Öz sermayeye bağlı piyasa


Explanation:
Bu metni aşağıdaki şekilde çevirebiliriz:

"Bu yılın başından beri hisse senedi ihracında önemli ölçüde düşüş olmasına
karşın, yatırımcılar sermaye piyasalarında fiyatları hızla
yükselten dalgalanmalar karşısında
tercihlerini sermaye tarafından himaye edilen menkul değerlere doğru kaydırdıkları için, öz sermayeye bağlı hisse senedi ihracı güçlü olmuştur."

Saygılarımla...

Ali Osman TEZCAN
Turkey
Native speaker of: Turkish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Son satırda değişiklik


Explanation:

Lütfen ikinci mesajı dikkate alınız

Ali Osman TEZCAN
Turkey
Native speaker of: Turkish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Son satırda değişiklik


Explanation:

Lütfen ikinci mesajı dikkate alınız

Ali Osman TEZCAN
Turkey
Native speaker of: Turkish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Hisse senedi bağlantılı (değiştirilebilir) tahvil piyasası


Explanation:
Metinde geçen "equity-linked issue" hisse senedi (veya katılma belgesi) ile değiştirilebilir veya hisse opsiyon hakkı olan tahvil ihracı anlamına gelir. Bu tahvillerde yatırım döneminin sonu için bellirli bir asgari garanti verilebilir ("capital-protected")

Umit Altug
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 15