KudoZ home » English to Turkish » Investment / Securities

exchangeable bond

Turkish translation: Hisse senedi ile değiştirilebilir tahvil


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:exchangeable bond
Turkish translation:Hisse senedi ile değiştirilebilir tahvil
Entered by: Ebru Ozgen Oglesbay

06:34 Oct 22, 2001
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial - Investment / Securities
English term or phrase: exchangeable bond
Yine bir borsa yazısı. daha önce sorduğum equity-linked piyasalarda enstrüman olarak exchangeable veya convertible bonds kullanılıyor.
Ebru Ozgen Oglesbay
United States
Hisse senedi ile değiştirilebilir tahvil
Explanation:
Türkçede "Hisse Senedi ile Değiştirilebilir Tahvil" (HDT) terimi kullanılır. Örneğin SPK'nın "Hisse Senedi ile Değiştirlebilir Tahvillere İlişkin Tebliği." "Exchangeable bond'un" özelliği tahvili ihraç eden şirket dışında bir şirketin hisseleri ile değiştirilebilmesidir.
Selected response from:

Umit Altug
Grading comment
Çok teşekkür ediyorum.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1hisse senedine dönüºtürülebilir bonoOmer Esener
5Hisse senedi ile değiştirilebilir tahvilUmit Altug


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
hisse senedine dönüºtürülebilir bono


Explanation:
It is a typical "convertible bond" where holder has the option to convert it into stock upon meeting certain requirements.

Omer Esener
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Umit Altug: It can be exchanged for the common stock of a company other than the company issuing the bond
5 mins

27 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Hisse senedi ile değiştirilebilir tahvil


Explanation:
Türkçede "Hisse Senedi ile Değiştirilebilir Tahvil" (HDT) terimi kullanılır. Örneğin SPK'nın "Hisse Senedi ile Değiştirlebilir Tahvillere İlişkin Tebliği." "Exchangeable bond'un" özelliği tahvili ihraç eden şirket dışında bir şirketin hisseleri ile değiştirilebilmesidir.

Umit Altug
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 15
Grading comment
Çok teşekkür ediyorum.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  1964: Hayır benim bildiğim aynı şirketin tahvilini onun hisse senediyle değiştirebilirsiniz ??bir tür garanti
34 mins
  -> Convertible ihraç eden eden şirketin, exchangeable başka şirketin hisseleriyle değiştirilebilir