KudoZ home » English to Turkish » IT (Information Technology)

information assets

Turkish translation: bilgi varlıkları


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:information assets
Turkish translation:bilgi varlıkları
Entered by: Serkan Doğan

08:30 Oct 23, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
English term or phrase: information assets
The responsible personnel assigned for information assets, are also responsible for the security of the information assets under their responsibility...
Ozan Kaymaz
bilgi varlıkları
Explanation:
fikri mülkiyetten söz ediyor
Selected response from:

Serkan Doğan
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3bilgi varlıkları
Serkan Doğan
5 +1bilgi varlığı / bilgi varlıkları
Taner Göde
5Bilgi sistemleri bileşenleri
Nahit Karataşlı
5Bilgi sistemi değer varlıkları
Mehmet Hascan
4enformasyon kaynaklarıAli Bayraktar
3bilgi kaynağı (şahıs)
ozan karakış


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
bilgi varlıkları


Explanation:
fikri mülkiyetten söz ediyor

Serkan Doğan
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 15

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  chevirmen
20 mins
  -> teşekkürler

agree  Kcda: Galiba doğru. Ek bağlam talep edip karar vermeliyim!/ Bağlam/cümle beklemeye gerek kalmadı. Bence "...under their responsibility" varlıkları kelimesinin burada tam yerinde olduğunu teyid ediyor. :)
7 hrs
  ->  teşekkürler

agree  mustafa karabiber
14 hrs
  ->  teşekkürler

4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
bilgi varlığı / bilgi varlıkları


Explanation:
information assets → bilgi varlığı / bilgi varlıkları


Ampirik Bilgi Yanıltıcı Mıdır Acep?
Yoksa yine Kadir Hoca’nın dediği gibi, bilgi varlığı etkileyemediği için mi bu bilgilerimi davranışlarıma yansıtamıyorum? Yeri gelmişken bilginin varlığa ...
www.51promil.net/2006/12/19/ampirik-bilgi-yaniltici-midir-a... - 20k - Cached - Similar pages

BİLGİ GÜVENLİĞİ: Bilgi Varlıklarının Sınıflandırılması ve KontrolüISO 27001 normlarına göre bilgi varlığı envanteri oluşturmak kolay bir iş değil, ... Bilgi varlığının paylaşılması bilgi varlığı sahibinin onayına bağlıdır. ...
www.bilgiguvenligi.org/2005/12/bilgi-varlklarnn-snflandrlma... - 30k - Cached - Similar pages

Süreç ve Doküman Yönetimi Semineri
Doküman-tabanlı elektronik veriyi “Kurumun Bilgi Varlığı”na dönüştürür. Sürükle-bırak desteği sunan fonksiyonel arayüzleri, ölçeklenebilir Doküman Yönetim ...
www.tepum.com.tr/etkinlikler/Surec_ve_Dokuman_Yonetimi_Semi... - 39k - Cached - Similar pages

[PDF] BTAE sunu 2003-03-06File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
Bilişim bilgi varlığı. - Bilimsel temel. - Teknolojik bilgi. - Uygulama alan(lar)ı bilgisi. •. Çözüm üretmedeki davranış. - Profesyonel etik ilkeleri ...
www.csi.uottawa.ca/~oren/pres/2003-03-06-BTAE.pdf - Similar pages

Bilgi varlığı ve paylaşımı açısından bu aşamada örtülü ve açık bilginin unsurlarına. rastlanır. Belki tüm içerik açık bilgi olarak yer almasa da üst yönetim ...
www.iticu.edu.tr/kutuphane/dergi/f8/M00113.pdf - Similar pages

Eğitim Portalı C) Felsefi bilgi varlığı bütünüyle ele alır.D) Felsefe bilgisi ilerleme özelliğine sahip değildir. E) Felsefi bilgi sübjektif bir bilgidir. ...
www.egitimportali.com/metingoster.php?yazi_no=felsefe_1done... - 43k - Cached - Similar pages

Filozoflar - Bol Bilgi Bir bilgi varlığı olan insan, doğal olarak, özgürdür. Onun uyması gereken kurallar dışa dayalı düşünce ilkeleridir. Bilginin iki kaynağı vardır: Biri ...
www.bolbilgi.com/filozoflar-t84056.html - 68k - Cached - Similar pages

Seçim listesine eklendi Künye no: 66424 SOY 01250 Çağlayan, Arzu ...
Bilgi varlığı artık organizasyonlar için başarının temelidir. Bu başarı gerekliliği organizasyonları bilgi varlığı oluşturmak ve yönetmek olarak tanımlanan ...
kybele.uludag.edu.tr/kybcgi.cgi?DL=0&TR=2&SP=66413&IS=DETAY&PR=01&KD=650&KN=66424... - 7k - Cached - Similar pages



Taner Göde
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 31

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mustafa karabiber
14 hrs
  -> Çok teşekkür ederim.

20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bilgi kaynağı (şahıs)


Explanation:
konunun bilgisayar teknolojileri olduğu görülüyor, ancak eğer konu bilgi teknolojileri ise;

information asset, istihbarat gibi bilgi toplama yöntemlerinde bilgiyi sağlayan genelde gizli ve koruma altındaki (açık ya da gizli koruma) şahıslar için kullanılan tanımlamadır.






ozan karakış
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
enformasyon kaynakları


Explanation:
http://www.google.com.tr/search?hl=tr&rlz=1T4ADBR_enTR202TR2...

Genelde bu şekilde kullanılıyor

329.000 sonuç çıkıyor google'da

just a suggestion

Ali Bayraktar
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Bilgi sistemleri bileşenleri


Explanation:
Information Assets. (1) All categories of automated information, including (but not limited to) records, files, and data bases; and (2) information technology facilities, equipment (including personal computer systems), and software owned or leased by state agencies.




    Reference: http://sam.dgs.ca.gov/TOC/4800/4840.4.htm
Nahit Karataşlı
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Turkish

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Bilgi sistemi değer varlıkları


Explanation:
BİLGİ SİSTEMLERBİLGİ SİSTEMLERİ GÜVENLİĞİ
Doç. Dr. Ahmet KOLTUKSUZ
İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü
Mühendislik Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
http://www.iyte.edu.tr/~ahmetkoltuksuz/guvenlige_giris_1.pdf

Kurumumuz bilgi sistemi değer varlıklarını bilgisayar saldırılarından korumak,
http://64.233.183.104/search?q=cache:fcgR0MH5uXgJ:www.mis.bo...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-10-23 09:53:13 GMT)
--------------------------------------------------

Üniversitelerde Bilgi Güvenliği Politikaları
Yrd. Doç. Dr. Tuğkan Tuğlular

http://www.ulakbim.gov.tr/dokumanlar/guvenlik/Tugkan_Tuglula... 5

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2007-10-23 16:05:12 GMT)
--------------------------------------------------

Information assets include computer and peripheral equipment, communications equipment, computing and communications premises, power, environmentalcontrol and communications utilities, data storage media, system computerprograms and documentation, application computer programs and documentation, and information (data) in any format stored on district owned equipment, servers, workstations or any other storage format.

Mehmet Hascan
Ireland
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 12