strained instance

Turkish translation: meşgul/yüklü/çalışan sunucu

English term or phrase:strained instance
Turkish translation:meşgul/yüklü/çalışan sunucu

20:39 Feb 25, 2018
    The asker opted for community grading. The question was closed on 2018-03-01 12:54:08 based on peer agreement (or, if there were too few peer comments, asker preference.)


English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
English term or phrase: strained instance
If a Spotfire Web Player instance reaches this threshold, the router tries to find alternative instances for new requests. It may load an analysis on another strained instance, or itself, if no less-utilized instance is available.
Onur Inal
Germany
meşgul/yüklü/çalışan sunucu
Explanation:
Onur Bey kolay gelsin,

Anladığım kadarıyla burada bir yük dengeleme işlemi anlatılıyor. Yönlendirici (router/load balancer) meşgul olan diğer sunuculardan hangisi daha az kullanılıyor ise işi ona yolluyor, eğer az kullanılan bir sunucu bulamazsa yönlendirici olarak atanmış olmasına rağmen kendisi bu işlemi üzerine alarak işlemeye başlıyor. Bu kapsamda "meşgul/yüklü/çalışan sunucu" ifadelerinden hangisi size daha yakın geliyorsa onu kullanabilirsiniz diye düşünüyorum.

İyi çalışmalar.

--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs (2018-02-26 12:02:08 GMT)
--------------------------------------------------

Evet Onur Bey. Strain burada meşguliyet/yoğunluk/yüklü olmak anlamında kullanılmış. Aynen belirttiğiniz şekilde çevirebilirsiniz.
Selected response from:

altugk
Turkey
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4meşgul/yüklü/çalışan sunucu
altugk
4Sahte örnek
Salih1946


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Sahte örnek


Explanation:
DCerdim

Salih1946
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
meşgul/yüklü/çalışan sunucu


Explanation:
Onur Bey kolay gelsin,

Anladığım kadarıyla burada bir yük dengeleme işlemi anlatılıyor. Yönlendirici (router/load balancer) meşgul olan diğer sunuculardan hangisi daha az kullanılıyor ise işi ona yolluyor, eğer az kullanılan bir sunucu bulamazsa yönlendirici olarak atanmış olmasına rağmen kendisi bu işlemi üzerine alarak işlemeye başlıyor. Bu kapsamda "meşgul/yüklü/çalışan sunucu" ifadelerinden hangisi size daha yakın geliyorsa onu kullanabilirsiniz diye düşünüyorum.

İyi çalışmalar.

--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs (2018-02-26 12:02:08 GMT)
--------------------------------------------------

Evet Onur Bey. Strain burada meşguliyet/yoğunluk/yüklü olmak anlamında kullanılmış. Aynen belirttiğiniz şekilde çevirebilirsiniz.

altugk
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 30
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler. Gerçekten çok teknik bir metin. Dediğiniz mantıklı gibi. Bir başka yerde de "less strained instance" geçiyor. Daha az meşgul/yoğun sunucu olarak çevrilebilir