KudoZ home » English to Turkish » Journalism

channel-hopping

Turkish translation: zapping / kanal değiştirme / kanallar arasında gidip gelme


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:channel-hopping
Turkish translation:zapping / kanal değiştirme / kanallar arasında gidip gelme
Entered by: Taner Göde

18:25 Oct 26, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial - Journalism / basın
English term or phrase: channel-hopping
british party election broadcasts hardly to fare better; the standard introduction, "there now follows a party election broadcast", is commonly greeted by mass channel-hopping
887
Turkey
zapping / kanal değiştirme / kanallar arasında gidip gelme
Explanation:
"Zapping" dilimizde yerleşmiş, medyada da yaygın olarak kullanılmaktadır.

Zapping Tv Koltuğu - Serhat Mobilya
Ürün, Firma. Ev Mobilyası / Tv Koltukları / Zapping Tv Koltuğu. Zapping Tv Koltuğu. FAVORİLERE EKLE ...
www.mobilyaevi.com/urun_detay.php?u_id=266

Philips’in ‘anti-zapping’ teknolojisi Philips, anti-zapping teknolojisinin izleyicilerin hoşuna gitmeyeceğini kabul ediyor. Patent anlaşmasında eklenecek bir maddeyle, izleyici yayıncı kuruluşa ...
www.ntvmsnbc.com/search/Redirect.asp?id=370114

Hürriyet - Tanıdıklarımın yarısı eşinin yaptığı zapping’in kurbanı, diğer yarısı da bizzat ... Zapping tutkusuyla yanıp tutuşan ve de evdekileri çıldırtan kişiler için ...
www.hurriyet.com.tr/agora/article.asp?sid=2&aid=740


Kanal Değiştirme de bu hareketin biraz daha "medeni" tanımı:

Kanal değiştirme kavgası ölümle sonuçlandı - Tokat'ın Almus ilçesinde tekrarı yayınlanan bir dizi filmi izlemek istemeyen genç, kanal değişimi konusunda tartıştığı ağabeyini başından av tüfeğiyle.
www.2de1.net/son.dakika.haberleri/30354-kanal.degistirme.ka...

Kanal değiştirme inadı kardeş katili yaptı | haber7com Tokat'ın Almus İlçesi'nde evlerinde televizyon izleyen 2 kardeş arasında kanal değiştirme yüzünden çıktığı iddia edilen kavga sonucunda kardeşlerden biri ...
www.haber7.com/haber.php?haber_id=204726

Baff 4000 Plus Yeni Kanal Ekleme ve Birkaç Sorun! - UYDUKURDU FORUM TAŞIYACAĞINIZ KANALIN ÜZERİNE KANAL DEĞİŞTİRME TUŞLARI İLE KANALIN ÜZERİNE GELİN BEYAZ TUŞA BASIN KANAL İSMİNİN YANINDA AŞAĞI YUKARI OK İŞARETİ ÇIKAR ...
www.uydukurdu.com/forum/showthread.php/baff_4000_plus_yeni_...

Sunny Kanal Kilidi Açma+ Key Bölümü Load Default Yapma+Key girişi ...2- Sistem Kurma üzerine Kumandanın Kanal Değiştirme yön tuşları ile ininiz. ... 8- Harf yazmak için Kanal değiştirme yön tuşu ile aşağı yukarı yaparak ...
www.uydukurdu.com/.../sunny_kanal_kilidi_acma_key_bolumu_lo...

Kanal değiştirme inadı kardeş katili yaptı Güncel Haberler Son Dakika, Güncel Haberleri, Olayları Burada Paylaşabilirsiniz.
www.bykfrm.com/kanal-degistirme-inadi-kardes-katili-yapti-t...

Selected response from:

Taner Göde
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4zaplama
ozan karakış
5 +2zapping / kanal değiştirme / kanallar arasında gidip gelme
Taner Göde
5kanal atlama (gezintisi)Ali Bayraktar


Discussion entries: 1





  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
zaplama


Explanation:
beğenmeme sebebiyle kanal değiştirme, zaplamak, zapping.

ozan karakış
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hakan Sahin
1 hr
  -> sağolun

agree  Taner Göde: Evet, ben de zapping dedim, ama kanal değiştirme, kanallar arasında gidip gelme daha yakın çünkü zapping'de kanala çok kısa bakılıyor ama diğerinde kanallar daha uzun ziyaret ediliyor. İyi tatiller.
1 hr
  -> sağolun

agree  Mehmet Hascan: quickly changing from one TV channel to another to find something you want to watch - Cambridge Advanced Learner's Dictionary
2 hrs
  -> sağolun

agree  Ilhan Gadis
5 hrs
  -> sağolun

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
kanal atlama (gezintisi)


Explanation:
http://www.cinarsozluk.com/search.php?word=channel hopping

To rapidly switch channels on IRC, or a GEnie chat
board. This term may derive from the TV idiom, "channel
surfing".

http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q="kanal atlama"&btnG=...

Ali Bayraktar
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
zapping / kanal değiştirme / kanallar arasında gidip gelme


Explanation:
"Zapping" dilimizde yerleşmiş, medyada da yaygın olarak kullanılmaktadır.

Zapping Tv Koltuğu - Serhat Mobilya
Ürün, Firma. Ev Mobilyası / Tv Koltukları / Zapping Tv Koltuğu. Zapping Tv Koltuğu. FAVORİLERE EKLE ...
www.mobilyaevi.com/urun_detay.php?u_id=266

Philips’in ‘anti-zapping’ teknolojisi Philips, anti-zapping teknolojisinin izleyicilerin hoşuna gitmeyeceğini kabul ediyor. Patent anlaşmasında eklenecek bir maddeyle, izleyici yayıncı kuruluşa ...
www.ntvmsnbc.com/search/Redirect.asp?id=370114

Hürriyet - Tanıdıklarımın yarısı eşinin yaptığı zapping’in kurbanı, diğer yarısı da bizzat ... Zapping tutkusuyla yanıp tutuşan ve de evdekileri çıldırtan kişiler için ...
www.hurriyet.com.tr/agora/article.asp?sid=2&aid=740


Kanal Değiştirme de bu hareketin biraz daha "medeni" tanımı:

Kanal değiştirme kavgası ölümle sonuçlandı - Tokat'ın Almus ilçesinde tekrarı yayınlanan bir dizi filmi izlemek istemeyen genç, kanal değişimi konusunda tartıştığı ağabeyini başından av tüfeğiyle.
www.2de1.net/son.dakika.haberleri/30354-kanal.degistirme.ka...

Kanal değiştirme inadı kardeş katili yaptı | haber7com Tokat'ın Almus İlçesi'nde evlerinde televizyon izleyen 2 kardeş arasında kanal değiştirme yüzünden çıktığı iddia edilen kavga sonucunda kardeşlerden biri ...
www.haber7.com/haber.php?haber_id=204726

Baff 4000 Plus Yeni Kanal Ekleme ve Birkaç Sorun! - UYDUKURDU FORUM TAŞIYACAĞINIZ KANALIN ÜZERİNE KANAL DEĞİŞTİRME TUŞLARI İLE KANALIN ÜZERİNE GELİN BEYAZ TUŞA BASIN KANAL İSMİNİN YANINDA AŞAĞI YUKARI OK İŞARETİ ÇIKAR ...
www.uydukurdu.com/forum/showthread.php/baff_4000_plus_yeni_...

Sunny Kanal Kilidi Açma+ Key Bölümü Load Default Yapma+Key girişi ...2- Sistem Kurma üzerine Kumandanın Kanal Değiştirme yön tuşları ile ininiz. ... 8- Harf yazmak için Kanal değiştirme yön tuşu ile aşağı yukarı yaparak ...
www.uydukurdu.com/.../sunny_kanal_kilidi_acma_key_bolumu_lo...

Kanal değiştirme inadı kardeş katili yaptı Güncel Haberler Son Dakika, Güncel Haberleri, Olayları Burada Paylaşabilirsiniz.
www.bykfrm.com/kanal-degistirme-inadi-kardes-katili-yapti-t...




    Reference: http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=%22zapping%22&btnG=A...
    Reference: http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=%22kanal+de%C4%9Fi%C...
Taner Göde
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hakan Sahin
1 min
  -> Teşekkür ederim.

agree  Mehmet Hascan: quickly changing from one TV channel to another to find something you want to watch - Cambridge Advanced Learner's Dictionary
1 hr
  -> Teşekkürler.