KudoZ home » English to Turkish » Law: Contract(s)

franchise

Turkish translation: imtiyazlı bayilik


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:franchise
Turkish translation:imtiyazlı bayilik
Entered by: Özden Arıkan

11:03 Mar 7, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
English term or phrase: franchise
Merhaba arkadaşlar. Bu terimler bir otel sözleşmesinde geçiyor. Çok yaygın ve bildik şeyler, farkındayım; hatta ne olduklarını biliyorum da Türkçe'de nasıl ifade edildiklerini bilmiyorum. Google'daki aramalarda karşıma İngilizce'siyle çıkıyor (Türkçe sayfalarda). "İsim hakkı" olarak kullanılıyor sanırım. Ama emin değilim. Ayrıca "franchiser" ile "franchisee" Türkçe nasıl tabir edilir? Oturmuş, yerleşik bir karşılıkları var mı bu terimlerin? Teşekkür ederim. www.turkishenglish.com
TurkishEnglish.com Inc.
United States
bkz.
Explanation:
imtiyazlı bayilik hakkı, imtiyazlı bayilik veren, imtiyazlı bayi, imtiyazlı bayilik
Selected response from:

Cagdas Karatas
Turkey
Grading comment
Teşekkür ederim; tam olarak bu terimleri kullanmam her zaman mümkün olmasa da, cevabınız bana biraz daha geniş düşünme fırsatı verdi.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +8bkz.
Cagdas Karatas
5 +2frençayz
Taner Göde
5 +1Bandırma Rent A Carmirrentacar
5 +1RentacarssSoner Bayram
4Türkiye Oto Kiralama Firmaları Hakkında Detaylı Bilgiler ...ersinoksuz


Discussion entries: 6





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +8
franchise, franchiser, franchisee, franchising
bkz.


Explanation:
imtiyazlı bayilik hakkı, imtiyazlı bayilik veren, imtiyazlı bayi, imtiyazlı bayilik

Cagdas Karatas
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 52
Grading comment
Teşekkür ederim; tam olarak bu terimleri kullanmam her zaman mümkün olmasa da, cevabınız bana biraz daha geniş düşünme fırsatı verdi.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mehmet Hascan: http://www.ten.com.tr/franchise.asp - http://216.239.59.104/search?q=cache:f25zUuvD1lQJ:www.girisi...
31 mins
  -> teşekkür ederim

agree  chevirmen
1 hr
  -> sağol abi

agree  Taner Göde: Aferin.
1 hr
  -> teşekkürler

agree  Serkan Doğan: gerçekten aferin Çağdaş. sana bu agree ananın ak sütü kadar helal olsun. Türkçe karşılık bulmaya çalıştığın için. bu çaban takdire layık (artık kabusun da olmam) evet tam karşılamıyor ama en makul karşılıkları bir bir sıralamışsın
4 hrs
  -> :D eyvallah

agree  camasirim: http://www.camasirim.com/index.php?do=catalog/showbrand&b=23
1116 days

agree  rockblues: Arkadaşlar merhaba firmamız İstanbul, Eskisehir, Bursa, Ankara ve İzmir illerinde filo kiralama yada hava alanı transfer işeri yapmaktadır. http://www.otofilokiralama.com
1812 days

agree  Mhtbgcck: iç giyim, ev tekstili, mutfak ürünleri saat için http://www.renklidolap.com/
2068 days

agree  ersinoksuz: Herkese merhaba oto kiralama için burayı tıklayın, fiyatlar çok ucuz http://www.kiralikotoaraba.com/uzun-sureli-oto-kiralama
3653 days

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
franchise, franchiser, franchisee, franchising
frençayz


Explanation:

"FRENÇAYZ"

(French Fries değil, Franchise'dan bu)


Therion Konseri Sırasında Meydana Gelen Olaylarla İlgili / Tanıtım ...Frençayz anlaşması mevcutmuş,Kemancı benim çocuğum gibi, adının böyle anılmasını istemem dedi.Çok duyarlı bir insan gerçekten.Bir kaç gün sonra yeniden ...
www.bira.gen.tr/bira.asp?ID=5327 - 29k - Önbellek - Benzer sayfalar

tunali hilmi subwaysozluk.sourtimes.org/show.asp?t=tunali+hilmi+subway - Benzer sayfalar

Radikal-çevrimiçi / Spor / YAKINDAN KUMANDANFrençayz Başkan olacağına göre kim olacaksa olsun. Arkadaşlar, lütfen çok yoruldum. Gelin isterseniz haftaya devam edelim. ...
www.radikal.com.tr/haber.php?haberno=174039&tarih=27/12/200... - 28k - Ek Sonuç - Önbellek - Benzer sayfalar

Bu üyenin sahte olduğunu düşünüyorum Diğer EE1999 üyeleri: Adil ...Frençayzingin göbeğinde kokoreç tezgahını frençayz edersin işallah. Hayırlı günler kardeşim. Müjde müjde bize Parizyenden müjde bize olur ve aramıza ...
www.odtumezunlari.gen.tr/phpBB2/profile.php?mode=viewprofil... - 19k - Ek Sonuç - Önbellek - Benzer sayfalar




    Reference: http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=fren%C3%A7ayz&meta=c...
Taner Göde
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 56

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  rockblues: Uzun Süreli Araç Kiralama Hizmeti 2007 yılında kurulan Kurumsal Filo Yönetim Hizmetleri A.Ş.ile gerçekleşmektedir http://www.kiralikucuzaraba.com
1811 days

agree  ersinoksuz: istanbulda araba kirala http://www.kiralikotoaraba.com/oto-kiralama
3653 days

2480 days   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Rentacarss


Explanation:
Rentacarss Rent a car yazılımı ve Rentacarss araç takip sistemi için tüm türkiyede bayilik verilecektir.


    Reference: http://www.rentacarss.com/canakkale-rent-a-car
    Reference: http://www.rentacarss.com/konya-rent-a-car
Soner Bayram
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ersinoksuz: Herkese merhaba oto kiralama için burayı tıklayın, fiyatlar çok ucuz http://www.kiralikotoaraba.com/filo-kiralama
1173 days

3598 days   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Bandırma Rent A Car
Bandırma Rent A Car


Explanation:
Bandırma rent a car
bandırma oto kiralama
bandırma araç kiralama
http://www.bandirmamirrentacar.com
http://www.mirrentacar.com.tr
http://www.otokiralamabandirma.com
http://www.erdekotokiralama.net

Example sentence(s):
  • bandırma rent a car
  • bandırma oto kiralama

    Reference: http://www.bandirmamirrentacar.com
    Reference: http://www.otokiralamabandirma.com
mirrentacar
Turkey

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ersinoksuz: Herkese merhaba oto kiralama için burayı tıklayın, fiyatlar çok ucuz http://www.kiralikotoaraba.com/araba-kiralama
55 days

3653 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Rent A Car
Türkiye Oto Kiralama Firmaları Hakkında Detaylı Bilgiler ...


Explanation:
Türkiye Oto Kiralama Firmaları Hakkında Detaylı Bilgilere, Kiralama Firmalarına Buradan Ulaşabilirsiniz, Aşağıda en uygun kiralama firmaları var
http://www.otofilokiralama.com/dizel-araba-kiralama
http://www.kiralikucuzaraba.com/kiralik-araba
http://www.kiralikotoaraba.com/uygun-fiyata-kiralık-araba
http://www.kiralikotoaraba.com/araç-kiralama-en-ucuz

--------------------------------------------------
Note added at 3694 days (2017-04-17 20:48:16 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

http://www.kiralamaoto.gen.tr/Iletisim-arac-kiralamak-isteye...


    Reference: http://www.kiralikotoaraba.com/besiktas-oto-kiralama
    Reference: http://www.kiralikotoaraba.com/uskudar-araba-kiralama
ersinoksuz
Turkey