KudoZ home » English to Turkish » Law (general)

certificate of secretary

Turkish translation: Yetkili Sekreterlik Belgesi


17:11 Jan 21, 2002
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial - Law (general)
English term or phrase: certificate of secretary
DO HEREBY CERTIFY, that I am the duly elected and acting Assistant Secretary of xxxx, Inc. (the Corporation), a corporation duly organized under the laws of the State of Florida; and
sevinc altincekic
Turkish translation:Yetkili Sekreterlik Belgesi
Explanation:
A document certifying one is able to act for and on behalf of a company as a secretary.
Selected response from:

xxxelauluhan
Grading comment
Yanıt veren herkese teşekkür ederim. Benim de ilk aklımda bu karşılık olduğu için, bir anlamda ela hanım bir daha doğrulamış oldu, onunla birlikte Tayfun bey ve poine ve allingus. Herkese puan vermek isterdim ama bir tek kişiyi seçebiliyorum, o nedenle ilk davrananı seçtim. Başka terimler öneren arkadaşlara da gösterdikleri ilgi için yalnızca teşekkürlerimi sunabiliyorum.
Sevinc Altincekic
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Yetkili Sekreterlik Belgesixxxelauluhan
5 +1Sekreterin Onayı
Ali Osman TEZCAN
5 +1katiplik sertifikası/belgesiOmer Esener
5"Cerificate of secretary" ibaresinde;Adil Sönmez
5İşbu belge ile..xxxallingus


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Yetkili Sekreterlik Belgesi


Explanation:
A document certifying one is able to act for and on behalf of a company as a secretary.

xxxelauluhan
PRO pts in category: 4
Grading comment
Yanıt veren herkese teşekkür ederim. Benim de ilk aklımda bu karşılık olduğu için, bir anlamda ela hanım bir daha doğrulamış oldu, onunla birlikte Tayfun bey ve poine ve allingus. Herkese puan vermek isterdim ama bir tek kişiyi seçebiliyorum, o nedenle ilk davrananı seçtim. Başka terimler öneren arkadaşlara da gösterdikleri ilgi için yalnızca teşekkürlerimi sunabiliyorum.
Sevinc Altincekic

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  1964: Sekreterlik Yetki Onayı/Tasdiki
1 hr

agree  Ata Tercume
14 hrs

23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
İşbu belge ile..


Explanation:
İşbu belge ile Ben, Florida Eyalet kanunları kapsamında kurulmuş olan xxx A.Ş.'nin Yönetici Sekreteri olarak seçildiğimi ve görevli olduğumu onaylarım.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-21 17:37:12 (GMT)
--------------------------------------------------

\"Yetkili Sekreterlik Belgesi\" ifadesi doğrudur.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-21 18:00:21 (GMT)
--------------------------------------------------

\"Yetkili Sekreterlik Belgesi\" ifadesi doğrudur.


    allingus
    Reference: http://allingus@allingus.net
xxxallingus

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
katiplik sertifikası/belgesi


Explanation:
Sevinç hanım,

Secretary sözcüğü Türk şirketler hukukunda "katip" anlamındadır. secretary = katip
treasurer = muhasip

Omer Esener
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  1964: Idari Sekreter daha uyar görevi tam bizdeki katiplik değil
2 hrs
  -> Turkiye'de sekreter sozcugu Amerika'daki anlaminda degil. Turk sirketler hukukunda "sekreter" yok. Burada kastedilen executive secretary, veya profesyonel sekreterlik isi yapan kisi degil, hukuken sirketin kayitlarindan sorumlu kisi.

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Sekreterin Onayı


Explanation:
Öncelikle bu metnin yardımcı sekreter tarafından şirketin bir belgesinin doğruluğunun onaylanmasına ilişkin bir onay yazısı olduğunu belirtelim. Türkiyede çok az kullanılmakla birlikte, pek çok batı ülkesindeki ticari ve/veya hukuki işlemlerde bir şirketin evraklarına dışarıdaki başka bir kuruluş tarafından başvurulması gerekirse, şirketin üst düzeydeki imza yetkililerinin dışında, o belgeyi şirket içinde düzenleyen görevlinin özel olarak onayına da başvurulur. Örneğin bilançonun doğruluğunun muhasebe müdürü tarafından onaylanması, ya da şirket ile ilgili bir belgenin ilgili sekreter veya görevli tarafından onaylaması gibi... Bir bakıma Noter onayı kadar geçerli bir belgedir bu. Bu metinde de ilgili yardımcı sekreter sözü edilen türden bir belgenin doğruluğunu onaylamaktadır.
Metin Türkçeye tam olarak şöyle çevirilebilir:
"Florida Eyaleti Kanunları çerçevesinde usulüne uygun olarak kurulmuş bir şirket olan xxxx Inc. Şirketinin (bu belgede "Şirket" olarak anılacaktır)Yardımcı Sekreterliği görevine usulüne uygun olarak seçildiğimi ve aynı şirketin Yardımcı Sekreteri olarak hareket ettiğimi; ve ................. 'duğunu BU VESİLE İLE ONAYLARIM."

Kolay gelsin Sevinç Hanım. Saygılarımla

Ali Osman TEZCAN
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Selcuk Akyuz
21 hrs

1 day 20 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
"Cerificate of secretary" ibaresinde;


Explanation:
Certificate;
Türkçe Hukuk Sözlüğünde; belge, belge vermek; berat; diploma; ruhsat, ruhsatname; sertifika; şahadetname; tasdikname; tevsik etmek; vesika; vesika vermek; zeyilname;
Bankacılık Sözlüğünde; belge, rapor, sertifika;
Genel Sözlüklerde; belge,belgelemek, belge vermek; diploma; ilmühaber; ruhsat;, sertifika; şahadetname; tasdikname; tevsik etmek; vesika; vesika veya sertifika sağlamak;
İngilizce sözlüklede;
1)Belirli hususların gerçek olduğunu beyan eden belge;
bir gerçeği, yeterliliği vs yeminle açıklayan veya onaylayan belge;
2)özellikle doğum,evlenme veya ölüm, sağlık durumu, elde edilmiş mertebe, gereklerin karşılanmış bulunduğu, hissedarlık vs gibi bir gerçeği beyan eden (onaylayan) resmi belge
anlamlarına gelmektedir.

"certify";
Türkçe Hukuk Sözlüğünde; onaylamak, şahadetname vermek; tasdik etmek; tekeffül etmek; tevsik etmek; teyit etmek anlamına gelmektedir.

Sonuç 1) "Certificate",buna göre herhangi bir belge olmayıp, "onay belgesi"dir.

"duly"
Türkçe Hukuk Sözlüğünde; hakkı ile, layığı veçhile (uygun surette), layıkıyla
anlamlarına gelmektedir.

"acting"
Türkçe Hukuk Sözlüğünde; filen vazife gören; başkası yerine geçici olarak görev yapan; geçici olarak temsil eden; geçici olarak vekalet eden, işleyen ve örneğin Acting minister; bakan vekili, Acting Dean, Dekan Vekili
anlamlarına gelmektedir.

Sonuç 2) "acting Assistan Secretary", "Vekil Yardımcı Sekreter" veya "Yardımcı Sekreter Vekili"dir.

"(the Corporation)" ibaresi, Türkçe'ye; "(bundan sonra burada Anonim Şirket olarak anılacak olan)" veya "bundan sonra burada Anonim Şirket olarak anılacak olan" olarak çevrilir.

"under"
Türkçe Hukuk Sözlüğünde; altına, altında, altındaki, aşağısına
ve örneğin; under bond" ibaresinde olduğu gibi "tabi"
anlamlarına gelmektedir.

Sonuç 3) "under the law of the State Florida", Florida Eyalet yasalarına tabi bulunan (olarak)" Türkçe'ye çevrilir.

Buna göre ve kişi "kendi kendini onaylayamayacağına göre" çeviri sonuçta aşağıdaki gibi olur:

Sekreterlik Tekeffül Belgesi

Florida Eyalet yasalarına tabi olarak kurulmuş bulunan ve bundan sonra burada "Anonim Şirket" olarak anılacak olan, xxxx, Inc. Firmasının uygun surette seçilmiş vekil Sekreter Yardımcısı olduğumu işbu belgeyle TEKEFFÜL EDERİM, ve


Adil Sönmez
PRO pts in category: 8