KudoZ home » English to Turkish » Law (general)

separation

Turkish translation: izolasyon ve tecrit


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:separation
Turkish translation:izolasyon ve tecrit
Entered by: Ali Yildirim BA DipTransIoLET MCIL AITI

07:28 Oct 28, 2006
English to Turkish translations [PRO]
Social Sciences - Law (general) / prisons
English term or phrase: separation
In the last six months have you spent a night in the segregation/care and separation unit?
Ali Yildirim BA DipTransIoLET MCIL AITI
United Kingdom
izolasyon ve tecrit
Explanation:
Şu cümleye bakalım: "In an attempt to change the culture of fear he (the governor) renames the Seperation & Punishment Block the Care & Seperation Unit.

Türkçede de F tipi cezaevlerinin izolasyon ve tecrit hapishaneleri olmasına yönelik tepkileri hatırlarsak, hükümlülerin birbirleriyle herhangi bir şekilde (göz teması, ses) kontak kurmasını engelleyici yönde fiziksel donanımı ve inşası yapılmış hapishane bölümleri.
Aynı zamanda, kişilerin tek kişilik hücrelere konulmasıyla yapılan uygulama (hücre cezası), yine bir tecrit uygulaması oluyor.
Selected response from:

achenax
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3izolasyon ve tecrit
achenax
5 +1müşahade
Taner Göde
4 +1tecrit
chevirmen


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
izolasyon ve tecrit


Explanation:
Şu cümleye bakalım: "In an attempt to change the culture of fear he (the governor) renames the Seperation & Punishment Block the Care & Seperation Unit.

Türkçede de F tipi cezaevlerinin izolasyon ve tecrit hapishaneleri olmasına yönelik tepkileri hatırlarsak, hükümlülerin birbirleriyle herhangi bir şekilde (göz teması, ses) kontak kurmasını engelleyici yönde fiziksel donanımı ve inşası yapılmış hapishane bölümleri.
Aynı zamanda, kişilerin tek kişilik hücrelere konulmasıyla yapılan uygulama (hücre cezası), yine bir tecrit uygulaması oluyor.


    Reference: http://library.digiguide.com/lib/programme/8935
    Reference: http://www.tecritekarsi.com/chd2.htm
achenax
Netherlands
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Serkan Doğan
1 hr
  -> tesekkurler ...

agree  Emine Fougner
4 hrs
  -> tesekkurler ...

agree  TurkishEnglish.com Inc.: Teşekkürler...
13 days

2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
müşahade


Explanation:
segregation = tecrit iken separation = müşahade (ayrılık) (gözlem)

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2006-10-28 14:25:09 GMT)
--------------------------------------------------

Segregation için Tecrit dendi. Peki Seperation da mı Tecrit. İngilizce ne kadar geniş bir dil olsa da Türkçe de kanattimde hiç geri kalmaz.

Aşagıdaki linkler incelenirse saha sağlıklı cevaplar alınabilecektir.

http://www.cte.adalet.gov.tr/inshak/insan_hak.htm
http://www.cte.adalet.gov.tr/
http://www.adalet.gov.tr/

Bu arada "kısa paspas" tabirini duyan var mı?


Taner Göde
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 112

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  chevirmen: "Müşahede" olmalıydı. Kaynak: TDK Yazım Kılavuzu.
37 mins
  -> Teşekkür ederim. "Müşahede"

agree  Ebru Kopf
5 hrs
  -> Teşekkür ederim.

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
tecrit


Explanation:
Kaynak zargan.com
tecrit ile izolasyon kavramları aynı anlama geliyor. Ancak segregation kavramının tecrit ile aynı anlama geldiğini pek düşünmüyorum.

Müşahede altına alınmak terimi genelde hastanelerde gözlem altına alınmak olarak kullanılıyor.

Burada verdiğiniz bağlamda care tabiri zaten gözetim anlamına geliyor.

Bu durumda bağlam; ayrım, gözetim ve tecrit birimleri olarak çevrilebilir.

http://www.usdoj.gov/ag/youngstown/glossary.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-10-28 08:55:28 GMT)
--------------------------------------------------

Düzeltme: Amerikan ve İngiliz hapishanelerinde segregation unit ve isolation unit zaman zaman aynı anlamlarda kullanılıyor. Aşağıdaki linkteki bir yazıda bu şekilde verilmiş.

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2005/12...



--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2006-10-28 11:51:39 GMT)
--------------------------------------------------

Tecrit ve izolasyonun aynı anlama geldiğine dair bir açıklama

file:///C:/DOCUME~1/VAIO/LOCALS~1/Temp/ham042.html

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2006-10-28 20:05:10 GMT)
--------------------------------------------------

Biraz araştırma sonucu segregation ve separation tabirlerinin de birbirlerini karşılayan anlamlara sahip olduğu görülebilir. Aşağıdaki linkler buna atıfta bulunmaktadır.

www.imb.gov.uk/annual-reports/185655/imbleicesterb2002.pdf?...
http://www.websters-online-dictionary.org/definition/segrega...
http://archives.tcm.ie/irishexaminer/2001/05/04/story2137.as...

chevirmen
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 68

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emine Fougner
5 hrs
  -> Teşekkürler