KudoZ home » English to Turkish » Law (general)

grounded doubt

Turkish translation: .... bir daha suç işlemeyeceğine dair (mahkememizde) kanaat hasıl olmadığından


18:02 Apr 6, 2008
English to Turkish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: grounded doubt
there is no grounded doubt...that xy would commit....
ETCH
Turkish translation:.... bir daha suç işlemeyeceğine dair (mahkememizde) kanaat hasıl olmadığından
Explanation:
olması lazım ay balam
Selected response from:

xxxAdam Dagari
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5gerekçeli şüphe
Nigar Mancini
5 +1.... bir daha suç işlemeyeceğine dair (mahkememizde) kanaat hasıl olmadığındanxxxAdam Dagari
5haklı tereddütAli Bayraktar


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
gerekçeli şüphe


Explanation:
"gerekçeli şüphe" terimine hukuki ve adli metinlerde pek çok kez rastladım ve "grounded doubt" teriminin Türkçe'deki tam karşılığı olduğu kanaatindeyim. Örn: "Polis, tutuklama izni olmaksızın gerekçeli şüphe ile tutuklama yapar."

Nigar Mancini
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Buray: gerekçeli, dayanaklı şüphe...
33 mins
  -> dayanaklı ifadesi de çok iyi gerçekten, teşekkürler...

agree  Cagdas Karatas
38 mins
  -> teşekkürler..

agree  Gonul Taban
1 hr
  -> teşekkürler...

agree  xxxAdam Dagari: şüphe zaten "müphem" hem gerekçe hem "belirsiz" nasıl olacak
1 day2 hrs

agree  xxxgulakbelen: bu metinde de sıklıkla "makul şüphe" olarak kullanılmış ve "gerekçeli şüphe" ile aynı anlamda olduğu belirtilmiş: http://www.ermenek.adalet.gov.tr/makale/ŞÜPHEDEN SANIK YARAR...
2 days14 hrs

59 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
haklı tereddüt


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 59 mins (2008-04-06 19:01:55 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.com.tr/search?hl=tr&rlz=1T4SKPB_enTR257TR2...

Ali Bayraktar
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 108

1 day2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
.... bir daha suç işlemeyeceğine dair (mahkememizde) kanaat hasıl olmadığından


Explanation:
olması lazım ay balam

xxxAdam Dagari
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  kenopensky
15 days