KudoZ home » English to Turkish » Law (general)

Discharge

Turkish translation: borçların iptali


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Discharge
Turkish translation:borçların iptali
Entered by: Erkan Dogan

15:14 Feb 15, 2012
English to Turkish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Bankruptcy
English term or phrase: Discharge
process and discharge olarak başlık halinde geçiyor. Devamında Filing Bankruptcy in States of XYZ and ABC. Dolayısıyla iflas sürecine ilişkin bir terim olduğu açık. Tasfiye olarak kullanılmalı bence, çünkü borçtan kurtulma söz konusu, ama yine de bu konuda daha önce karşılaşmış birisi varsa, teyit etmekte fayda var. Teşekkürler şimdiden.
Erkan Dogan
United States
borçların iptali
Explanation:
Bankruptcy discharge bağlamında müflisin borçlarının iptali olmalı. Tasfiye (liquidation) başka bir mana taşıyor.

--------------------------------------------------
Note added at 6 saat (2012-02-15 21:28:53 GMT)
--------------------------------------------------

Eğer ki verdiğiniz bağlamda belirtilen "states" ABD eyaletleri ise, iflasta müflisin borcu alacaklı tarafından ibra edilmez, müflisin beyanları gözden geçiril ve iflas talebi mahkemece uygun görüldüğü takdirde mahkeme kararıyla iptal edilir, yok sayılır ve alacaklılara da bu karar mahkemece bildirilerek alacaklarını talep etmemeleri için bilgi verilir. Hatta bu "discharge" kararından haberdar oldukları halde alacaklarını talep etmeye devam edenler hakkında cezai işlem uygulanmaktadır.

--------------------------------------------------
Note added at 6 saat (2012-02-15 21:30:58 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.uscourts.gov/FederalCourts/Bankruptcy/BankruptcyB...
Selected response from:

Eser Perkins
Turkey
Grading comment
Teşekkürler!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2ibra etmek
Murad AWAD
4 +1borçtan kurtulma
Mehmet Hascan
4 +1borçların iptali
Eser Perkins
5Yükümlülüklerini yerine getirmek
Salih1946
5iflas kararının kaldırılması[Removed]


Discussion entries: 6





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
discharge
Yükümlülüklerini yerine getirmek


Explanation:
Daha sonra resmen iflasını talep edebilecek ilgili firma.

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 111

25 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
discharge
iflas kararının kaldırılması


Explanation:
...

[Removed]
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 16

58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
discharge
ibra etmek


Explanation:
Kolay gelsin

Murad AWAD
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in ArabicArabic
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxDuygu Cakal
3 hrs
  -> Teşekkür ederim duygu hanım.

agree  Recep Kurt: "After completing all payments, you'll receive a discharge (legal document releasing you from your debts)" http://tinyurl.com/83hq9wt
21 hrs
  -> Teşekkür ederim Recep bey.

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
discharge
borçların iptali


Explanation:
Bankruptcy discharge bağlamında müflisin borçlarının iptali olmalı. Tasfiye (liquidation) başka bir mana taşıyor.

--------------------------------------------------
Note added at 6 saat (2012-02-15 21:28:53 GMT)
--------------------------------------------------

Eğer ki verdiğiniz bağlamda belirtilen "states" ABD eyaletleri ise, iflasta müflisin borcu alacaklı tarafından ibra edilmez, müflisin beyanları gözden geçiril ve iflas talebi mahkemece uygun görüldüğü takdirde mahkeme kararıyla iptal edilir, yok sayılır ve alacaklılara da bu karar mahkemece bildirilerek alacaklarını talep etmemeleri için bilgi verilir. Hatta bu "discharge" kararından haberdar oldukları halde alacaklarını talep etmeye devam edenler hakkında cezai işlem uygulanmaktadır.

--------------------------------------------------
Note added at 6 saat (2012-02-15 21:30:58 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.uscourts.gov/FederalCourts/Bankruptcy/BankruptcyB...

Eser Perkins
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Teşekkürler!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dimitrios Kartalis
2 hrs
  -> Teşekkür ederim.

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
discharge
borçtan kurtulma


Explanation:
What’s more, before any debt can be discharged under Chapter 13, debtors have to take a government-approved financial management education program. If debtors fail to complete the course, debts will not be discharged.

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2012-02-15 15:21:31 GMT)
--------------------------------------------------

"ibra" olarak ta kullanilabilir.

TDK"

ibra İng. acquitance, discharge

1. Aklama 2. Alacaklının alacak hakkından vazgeçmesi sonucu borçlunun borcundan kurtulması. 3. TIR Karnesi himayesindeki eşyanın varış gümrüğüne gelmesi ve gümrük denetimindeki bir yere boşaltılmasıyla ilgili işlemler.

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2012-02-16 10:28:48 GMT)
--------------------------------------------------

Zargan'da da "ibra" olarak verilmiş.

http://www.zargan.com/sozluk.asp?Sozcuk=mflis&DisplayLang=2

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2012-02-16 10:33:10 GMT)
--------------------------------------------------

www.belgeler.com/blg/1nhk/hileli-iflas-suclari - Turkey
Hileli iflas suçlan günümüzde ticari (ekonomik) suçlar arasında ..... ancak prosedürün başarısızlığa uğraması (annulment) veya bakiye borçtan kurtulma (discharged)'nm borçlunun daha .... larını koruma amacı ile yapılmıştır demektedir (s.127).

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2012-02-16 10:33:36 GMT)
--------------------------------------------------

eşitliği koruma çerçevesinde işleyen bir evrensellik anlayışı ortaya çıkmıştır. ..... lerin durması ve borçlunun ibrası (discharge)37 gibi hukukî sonuçlar itibariyle
dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/38/294/2686.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2012-02-16 10:35:06 GMT)
--------------------------------------------------

http://sbe.giresun.edu.tr/fileadmin/user_upload/SBE_Dergisi/...

Mehmet Hascan
Ireland
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 60

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxDuygu Cakal
4 hrs
  -> teşekkürler.