KudoZ home » English to Turkish » Law (general)

to make a representations to this

Turkish translation: itiraz [UK, hukuk]


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:representations
Turkish translation:itiraz [UK, hukuk]
Entered by: Özden Arıkan

22:39 Dec 5, 2003
English to Turkish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: to make a representations to this
to make a representations to this Authority about the Proposed Statement
yeli
sunum
Explanation:
sanırım bu presentation olsa gerek. representation ile ilgili olarak hiç bir anlam ifade etmiyor bana.

önerilen bildiri ile ilgili bu makama sunum yapmak... derim

bu metnin kaynağı ingilizce mi yoksa, bir başka dilden ingilizce'ye çeviri de siz türkçeye çeviriyorsunuz?

bu ifadede bile en az 3 hata var da:)
Selected response from:

sevinc altincekic
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4kendi bulduğunuz anlam doğru olabilir ...
Selcuk Akyuz
5Beyanda bulunmak
ATB Translation
3 +2sunumsevinc altincekic
5Bu ..e beyanda bulunmakAdil Sönmez
4değişiklik (tadil) istemi
Önder Öztürkçü
3temsil etmekshenay kharatekin


Discussion entries: 3





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
sunum


Explanation:
sanırım bu presentation olsa gerek. representation ile ilgili olarak hiç bir anlam ifade etmiyor bana.

önerilen bildiri ile ilgili bu makama sunum yapmak... derim

bu metnin kaynağı ingilizce mi yoksa, bir başka dilden ingilizce'ye çeviri de siz türkçeye çeviriyorsunuz?

bu ifadede bile en az 3 hata var da:)

sevinc altincekic
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Selcuk Akyuz: "presentation" bence de mantıklı
1 min

agree  shenay kharatekin: ya da tems
1 day 13 hrs

24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
kendi bulduğunuz anlam doğru olabilir ...


Explanation:
Oxford Dictionary of English'de "representations"ın aşağıdaki anlamı verilmekte:

representation:
1
2
3 (representations)formal statements made to an authority, especially so as to communicate an opinion or register a protest: the Law Society will make representations to the Lord Chancellor.

--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2003-12-05 23:07:38 GMT)
--------------------------------------------------

tabii \"a\" representations hatalı

--------------------------------------------------
Note added at 30 mins (2003-12-05 23:09:49 GMT)
--------------------------------------------------

Merriam Webster\'s Unabridged Dictionary

representation:
a usually formal protest : EXPOSTULATION, REMONSTRANCE *the tenants had decided not to pay the increase until they had made representations to the Native Affairs Department H.S.Warner*

Selcuk Akyuz
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 52

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  yeli: evet sanırim öyle kaynak icin teşekkurler
2 mins

agree  sevinc altincekic: bu anlamını bilmiyordum, o zaman bu doğru
24 mins
  -> thanks

agree  Emine Fougner
1 hr

agree  shenay kharatekin: En iyi bildiğin, genellikle kendi bildiğindir.
1 day 13 hrs
  -> görüşünüze yine katılamayacağım, çok iyi bildiğimizi sandığımız şeylerde yanılmamız mümkündür

38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
değişiklik (tadil) istemi


Explanation:
İtiraz uygun ama yeterli değil. Topyekun bir karşı çıkış yok, sadece değişiklik yapılması isteniyor.

Önder Öztürkçü
Specializes in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 8

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Beyanda bulunmak


Explanation:
Webster's dictionary'nin üçüncü anlamına göre, beyanda bulunmak anlamına gelmektedir. Genelde yasal içerikli metinlerde bu şekilde geçer. Örneğin kredi sözleşmesinde metin
"the Borrower represents and warrants that" diye bir başlar artık af buyurun altınızdaki dona kadar bir sürü şeyi beyan ettirir.

represent (repri zent)
vt.
1 to present or picture to the mind
2 a) to present a likeness or image of; portray; depict b) to be a likeness or image of, as a picture or statue may be
3 to present in words; describe, state, or set forth; specif., a) to describe as having a specified character b) to set forth forcibly or earnestly, so as to influence action, persuade hearers, make effective protest, etc.
4 a) to be a sign or symbol for; stand for; symbolize [x represents the unknown] b) to denote by symbols, characters, etc. [to represent quantities by letters]
5 to be the equivalent of; correspond to, as in a different place or time [a cave represented home to them]
6 a) to present, produce, or perform (a play, etc.) b) to act the part of (a character), as in a play
7 to act or stand in place of; be an agent, proxy, or substitute for
8 to speak and act for by duly conferred authority, as an ambassador for a country or a legislator for constituents
9 to serve as a specimen, example, type, or instance of; exemplify or typify
representable
adj.

Etymology
[ME representen < OFr representer < L repraesentare < re-, again + praesentare: see re- & present, vt.]

(C)1995 Zane Publishing, Inc. (C)1994, 1991, 1988 Simon & Schuster, Inc.

Saygılarımla

ATB Translation
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Bu ..e beyanda bulunmak


Explanation:
"Proposed Statement", burada; "Yapılan Hesap Beyanı"

Bu Makama, Yapılan Beyan (Hesap Beyanı) ile ilgili beyanda bulunmak.


representation yapılan beyanlar
statement beyan (beyanat, demeç; hesap özeti; hesap raporu; ifade olunan şey; rapor; takrir)



Adil Sönmez
Works in field
PRO pts in category: 8

1 day 13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
temsil etmek


Explanation:
Aradığınız terim: representation, İlk 60 kayıt görüntüleniyor.
İngilizce Türkçe Kategori

representation gösterim TBD Bilişim
representation temsil etme / edilme İş Dünyası
representation simgeleyen şey İş Dünyası
representation resim İş Dünyası
representation suret İş Dünyası
representation tiyatro oyunu İş Dünyası
representation temsil İş Dünyası
representation rol İş Dünyası
representation temsilcilik İş Dünyası
representation başkalarını temsil etme hakkı İş Dünyası
representation ifade İş Dünyası
representation takrir İş Dünyası
representation önerme İş Dünyası
representation milletvekili seçim sistemi İş Dünyası
representation vekiller heyeti İş Dünyası
representation bir âkit tarafından akdin konusu ile ilgili ve diğer tarafın akde girişmesini sağlamak maksadıyla yapılan beyan İş Dünyası
representation nâkil İş Dünyası
representation tasarım İş Dünyası
representation tasavvur İş Dünyası
representation temsil etme İş Dünyası
representation goods hisse senetleri İş Dünyası
representation goods tahviller İş Dünyası
representation goods para vb gibi varlıklılık kanıtları İş Dünyası
representation of facts gerçeklerin ortaya konulması İş Dünyası
representation of intention niyetin açıklanması İş Dünyası
representation of interests menfaatlerin temsili İş Dünyası
representation of the majority çoğunluğun temsili İş Dünyası
representation of the workers işçilerin temsili İş Dünyası
representational temsili İş Dünyası
representational activity temsilcilik faaliyeti İş Dünyası
art representation sanatçı temsilciliği İş Dünyası
authorized representation / representative yetkili temsilcilik İş Dünyası
board-level representation yönetim kurulu düzeyinde temsilcilik İş Dünyası
cost of representation temsil masrafları İş Dünyası
diplomatic representation diplomatik temsilcilik İş Dünyası
employee's representation işçi temsilciliği İş Dünyası
estoppel by representation yetkisiz temsilcinin yaptığı işlemlere ve tasarruflara zımni icazet İş Dünyası
exclusive representation yegâne temsilcilik İş Dünyası
expense of / accruing from representation temsil giderleri İş Dünyası
false- representation yalan beyanda bulunma İş Dünyası
false representations bkz İş Dünyası
fraudulent representation bir akit tarafından akdin konusu ile ilgili ve diğer tarafın akde girişmesini sağlamak amacıyla yapılan sahte beyan İş Dünyası
fraudulent representations yanlış bilgi veren ve aldatmacayı hedefleyen bildiri İş Dünyası
fraudulent representations yanıltıcı beyanlar İş Dünyası
graphic representation şema ile gösterme İş Dünyası
graphical representation grafikle gösterilme İş Dünyası
joint representation ortak temsilcilik İş Dünyası
labo u r representation işçi temsilciliği İş Dünyası
legal representation kanuni temsilcilik İş Dünyası
letter of representation temsil mektubu İş Dünyası
majority representation (sendika) çoğunluk temsilcisi İş Dünyası
managerial representation müdüriyet temsilciliği İş Dünyası
material representation (yaşam sigortası) sigorta için önemli ayrıntılar İş Dünyası
mere representations kanuni bakımdan önemsiz açıklamalar İş Dünyası
mis representation- yanlış beyan İş Dünyası
not according to representations yapılan beyanlara uymamakta İş Dünyası
occupational representation mesleki temsilcilik İş Dünyası
professional representation mesleki temsilcilik İş Dünyası
proof of representation temsilcilik belgesi İş Dünyası
proportional representation (oylama) nisbi temsil İş Dünyası



    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 7