KudoZ home » English to Turkish » Law (general)

mandate

Turkish translation: temsil yetkisi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:mandate
Turkish translation:temsil yetkisi
Entered by: Ebru Ozgen Oglesbay

06:40 Oct 22, 2001
English to Turkish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: mandate
As you may know, we have already been mandated for the next Social Safety Project. The scope of work in our mandate letter includes:......

hem mandate, hem mandate letter için fikir istiyorum mümkünse.
Ebru Ozgen Oglesbay
United States
temsil yetkisi
Explanation:
Yetkilendirme, temsil yetkisi, vekalet gibi anlamları var (Hukuken ivazs1z temsil yetkisi). Örneğin, bir bankanın müşterinin hesabından üçüncü taraflara ödeme yapmak için yetkilendirilmesi veya bir sendikasyon kredisinde lider kuruluşun tahvil ihracına yetkili kılınması. Mandate letter balama göre yetki yazısı, yetki mektubu olarak karşılanabilir
Selected response from:

Umit Altug
Grading comment
Çok teşekkür ediyorum.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5"Vekil atanmak" "vekaletname"
Ali Osman TEZCAN
4 +1görevlendirilme, yetkilendirme, Lisan verilme
1964
4 +1temsil yetkisiUmit Altug


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
temsil yetkisi


Explanation:
Yetkilendirme, temsil yetkisi, vekalet gibi anlamları var (Hukuken ivazs1z temsil yetkisi). Örneğin, bir bankanın müşterinin hesabından üçüncü taraflara ödeme yapmak için yetkilendirilmesi veya bir sendikasyon kredisinde lider kuruluşun tahvil ihracına yetkili kılınması. Mandate letter balama göre yetki yazısı, yetki mektubu olarak karşılanabilir

Umit Altug
Specializes in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 42
Grading comment
Çok teşekkür ediyorum.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Taner Göde
2134 days

38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
görevlendirilme, yetkilendirme, Lisan verilme


Explanation:
Aslında mandate :vekalet vekayetname ve emir, talep , yetik anlamlarına sahip ama bazı durumlarda görevlendirme, yetkilendirme olarak çevrilebilir. Buradaki görev bir yetkili merci tarafından kanun veya bir kararnameyle dahi olabilir ... Bu durumda Lisans verilmesi denilebilir.
Ama Letter kısmı Görev mektubu, Yetki?lisans mektubu olarak çevrilebilir.


1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Umit Altug
4 mins

43 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
"Vekil atanmak" "vekaletname"


Explanation:

Bu metni aynen şöyle çevirebiliriz:

Sizin de bilebileceğiniz gibi, biz
önümüzdeki (bir sonraki) Sosyal Güvenlik Projesi için vekil atanmış bulunuyoruz. Bizim vekaletnamemizdeki işin kapsamı .......... içermektedir.

Ali Osman TEZCAN
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4