KudoZ home » English to Turkish » Law/Patents

So ordered.

Turkish translation: Hükmedildi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:So ordered.
Turkish translation:Hükmedildi
Entered by: H. Sıla Okur

23:42 Dec 24, 2002
English to Turkish translations [Non-PRO]
Law/Patents
English term or phrase: So ordered.
At the end of a court's order.
shule
Hükmedildi
Explanation:
Bizdeki mahkeme tutanaklarında, HÜKÜM diye başlayan kısımda birçok cümle yarım bırakılır (...davanın kabulüne, ...boşanmalarına, ...yer olmadığına gibi) ve sonunda hepsi birden "dair verilen karar tarafların ... yüzlerine karşı açıkça okunup usulen anlatıldı" diye bağlanır. Yabancı mahkeme hükümlerinde hukuk boşlukları doğmadığı için kararın "ne yapıldığı" bu kadar ayrıntılı anlatılmaz ve So Ordered diye bitirilir. Dolayısıyla Türkçe çeviride "... şöyle şöyle yapılmasına HÜKMEDİLDİ" diye bitirmek en doğrusudur.
Selected response from:

H. Sıla Okur
Grading comment
Teşekkür ederim.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2...ne hükmedildi.Adil Sönmez
5HükmedildiH. Sıla Okur
4 +1böyle emredildishenay kharatekin
3 +1(Sozu gecen, sozu edilen gibi) Boyle / Oyle emredildi.Mustafa Yuksel


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
(Sozu gecen, sozu edilen gibi) Boyle / Oyle emredildi.


Explanation:
1) A July 3, 2002 Executive Order allows noncitizens serving in active duty status in the U.S. Armed Forces, during the period starting 9/11/01 and ending when so ordered by the President, to be eligible for naturalization under INA section 329. That provision waives certain requirements for naturalization, including the residence and physical presence requirements.



2) Upon receipt of such order by the State Registrar of Vital Records, for a person born in this Commonwealth, together with a proper request and payment of required fees, the Registrar shall issue certifications of the amended birth record which do not reveal the former name or names of the applicant unless so ordered by a court of competent jurisdiction. Such

Mustafa Yuksel
PRO pts in pair: 23

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin
10 hrs
  -> sagolun

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
...ne hükmedildi.


Explanation:
Court's order: An order issuing from a competent court that requires a party to do or abstain from doing a specified act

Adil Sönmez
PRO pts in pair: 118

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  sevinc altincekic
4 hrs

agree  Nilgün Bayram
8 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
böyle emredildi


Explanation:
Aradığınız terim: so, İlk 30 kayıt görüntüleniyor.
KATEGORİ İNGİLİZCE TÜRKÇE
İş Dünyası so böyle
İş Dünyası so öyle
İş Dünyası so şöyle
İş Dünyası so bu suretle
İş Dünyası so bu kadar
İş Dünyası so şu kadar
İş Dünyası so bu ya da şu sebepten
İş Dünyası so bu münasebetle
İş Dünyası so pekala
İş Dünyası so pek iyi
İş Dünyası so kadar
İş Dünyası so sanki
İş Dünyası so pek çok
İş Dünyası so dolayısıyla
İş Dünyası so böyle olunca
Aradığınız terim: order, İlk 30 kayıt görüntüleniyor.
KATEGORİ İNGİLİZCE TÜRKÇE
TBD Bilişim order düzenlemek
TBD Bilişim order komut
İş Dünyası order düzen
İş Dünyası order nizam
İş Dünyası order sıra
İş Dünyası order dizi
İş Dünyası order usul
İş Dünyası order yol
İş Dünyası order kural
İş Dünyası order emir
İş Dünyası order buyruk
İş Dünyası order sipariş
İş Dünyası order ısmarlama
İş Dünyası order para havalesi
İş Dünyası order tarikat
İş Dünyası order mezhep
İş Dünyası order şeref rütbesi
İş Dünyası order cins
İş Dünyası order çeşit
İş Dünyası order borsada alış ya da satış emri
İş Dünyası order ödeme talimatı
İş Dünyası order emretmek
İş Dünyası order buyurmak
İş Dünyası order emir vermek
İş Dünyası order ısmarlamak
İş Dünyası order sipariş etmek / vermek
İş Dünyası order düzene koymak
İş Dünyası order tanzim etmek
İş Dünyası order direktif
İş Dünyası order derece



    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 84

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mustafa Yuksel: evet, boyle/yukardaki gibi/belirtildigi gibi, etc. emredildi anlami acik.
53 mins
  -> siz bana, ben size, karşılıklı paslaştık :-)

2 days9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Hükmedildi


Explanation:
Bizdeki mahkeme tutanaklarında, HÜKÜM diye başlayan kısımda birçok cümle yarım bırakılır (...davanın kabulüne, ...boşanmalarına, ...yer olmadığına gibi) ve sonunda hepsi birden "dair verilen karar tarafların ... yüzlerine karşı açıkça okunup usulen anlatıldı" diye bağlanır. Yabancı mahkeme hükümlerinde hukuk boşlukları doğmadığı için kararın "ne yapıldığı" bu kadar ayrıntılı anlatılmaz ve So Ordered diye bitirilir. Dolayısıyla Türkçe çeviride "... şöyle şöyle yapılmasına HÜKMEDİLDİ" diye bitirmek en doğrusudur.

H. Sıla Okur
PRO pts in pair: 11
Grading comment
Teşekkür ederim.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  shenay kharatekin: böyle denilmesi gerekmez mi?
3 days1 hr