KudoZ home » English to Turkish » Linguistics

Clattering and scrapping of sth

Turkish translation: itip çekmeden doğan gürültü


17:37 Feb 15, 2009
English to Turkish translations [PRO]
Art/Literary - Linguistics
English term or phrase: Clattering and scrapping of sth
Eğitim ile ilgili metinde geçmekte:

There is a loud clattering ans scrapping of desks and chairs as the people trying to form a group.
Whiz
Turkey
Turkish translation:itip çekmeden doğan gürültü
Explanation:
İnsanlar toplanırken sıraları ve sandalyeleri itip çekmelerinden doğan bir gürültü çıkarıyorlar.
Selected response from:

kalkhas
Turkey
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5itip çekmeden doğan gürültü
kalkhas
5birşeyleri toplama takırtısı
Salih1946
4takirti ve cekisme
Ali Sinan ALAGOZ
4kulak tırmalayıcı ve tangır tungur ses çıkarmak
achenax
4takırtı ve cayırtı
ozan karakış
3Tangirdayan ve didişen
Murad AWAD
3takırdamak/tangırdamak ve kıpırdanmak
Ahmet Bilal Özdemir


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
clattering and scrapping of sth
takırdamak/tangırdamak ve kıpırdanmak


Explanation:
tahminim bu şekilde

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2009-02-15 17:51:23 GMT)
--------------------------------------------------

tahminden ziyade yorumum desem daha doğru olacak.

Ahmet Bilal Özdemir
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
clattering and scrapping of sth
takırtı ve cayırtı


Explanation:
There is a loud clattering ans scrapping of desks and chairs as the people trying to form a group.

...masa ve sandalyelerini birbirine yaklaştırırken yüksek bir takırtı ve cayırtı sesi ...

ozan karakış
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
clattering and scrapping of sth
kulak tırmalayıcı ve tangır tungur ses çıkarmak


Explanation:
özellikle yabanci dil siniflarinda sıklıkla öğrencilerden ikili üçlü gruplar oluşturmaları istenir ... sınıf ortamında öğrencilerdin hepbirden çektikleri masa sandalyelerden cıkan ses herhalde bu şekilde tanımlanabilir:

"sınıftakiler grup oluşturmaya çalışırken çekilen masa ve sandalyelerden çıkan 'kulak tırmalayıcı' ve 'tangır tungur ses'ler..."

achenax
Netherlands
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
clattering and scrapping of sth
Tangirdayan ve didişen


Explanation:
Tangirdayan ve didişen

Murad AWAD
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in ArabicArabic

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
clattering and scrapping of sth
takirti ve cekisme


Explanation:
sira ve sandalyelerin takirtisi ve cekistirme sesleri....

Ali Sinan ALAGOZ
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in TurkishTurkish

14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
clattering and scrapping of sth
birşeyleri toplama takırtısı


Explanation:
Bu aranan tanım olmalı, sanırım!

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 6

18 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
clattering and scrapping of sth
itip çekmeden doğan gürültü


Explanation:
İnsanlar toplanırken sıraları ve sandalyeleri itip çekmelerinden doğan bir gürültü çıkarıyorlar.

kalkhas
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 2