KudoZ home » English to Turkish » Linguistics

ALLOWED HIM TO REMAIN RIGHTEOUS

Turkish translation: ...inayetine nail olmaya devam etmesini sağladı


18:56 Dec 22, 2010
English to Turkish translations [PRO]
Art/Literary - Linguistics
English term or phrase: ALLOWED HIM TO REMAIN RIGHTEOUS
BACK IN NAZARETH, JOSEPH CONTINUED TO FACE WHAT HAD ONCE BEEN UNTHINKABLE.
HE THOUGHT HIS PLAN WAS GOOD.
IT SPARED HER LIFE AND ALLOWED HIM TO REMAIN RIGHTEOUS BEFORE THE LORD…

Benim fikrim: Onu Tanrı'nın adaletine bıraktı.
Yigit Ati
Turkey
Turkish translation:...inayetine nail olmaya devam etmesini sağladı
Explanation:
Halihazırdaki takdir ve lütfa nail oluşunu ve erdemli kabul edilmeye devam etmesini kastediyorum.

Yusuf'un, Meryem gebe kaldığında bunun sorumlusunun kendisinin olmadığının farkında olduğu ve bunu cemiyete nasıl izah edeceğini korkuyla düşündüğü dönemlerden bahsediyor bu kısım sanırım.

Tercüme deneyimim olmayan fakat fazlaca bilgim olan konular açıkçası.

Hatta ufak bir deneme:
Yusuf Nasıra'da kimsenin tahayyül edemeyeceği bir durumla yüzleşmeye devam etmekteydi.
Tasavvurunun makul olduğunu düşünüyordu.
Bu, onun hayatına halel getirmeyecek ve kendisinin de Tanrı'nın inayetine nail olmaya devam etmesini sağlayacaktı.

Bu tür metinlerde eski kelimeler iyidir evet :)
Selected response from:

Güzide Arslaner
Turkey
Grading comment
Herkese teşekkürler!

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2...dürüst kalmasını sağladı.
Eser Perkins
5 +2...inayetine nail olmaya devam etmesini sağladı
Güzide Arslaner
4 +1adil kalmaya devam etmesini sağladı
Erkan Dogan
3 +1adil olmasini sagladi
ATIL KAYHAN


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
allowed him to remain righteous
adil olmasini sagladi


Explanation:
Tanri karsisinda adil olmasini sagladi...

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2010-12-22 19:02:48 GMT)
--------------------------------------------------

"adil kalmasini sagladi" da olabilir.

ATIL KAYHAN
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adnan Özdemir
13 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
allowed him to remain righteous
...inayetine nail olmaya devam etmesini sağladı


Explanation:
Halihazırdaki takdir ve lütfa nail oluşunu ve erdemli kabul edilmeye devam etmesini kastediyorum.

Yusuf'un, Meryem gebe kaldığında bunun sorumlusunun kendisinin olmadığının farkında olduğu ve bunu cemiyete nasıl izah edeceğini korkuyla düşündüğü dönemlerden bahsediyor bu kısım sanırım.

Tercüme deneyimim olmayan fakat fazlaca bilgim olan konular açıkçası.

Hatta ufak bir deneme:
Yusuf Nasıra'da kimsenin tahayyül edemeyeceği bir durumla yüzleşmeye devam etmekteydi.
Tasavvurunun makul olduğunu düşünüyordu.
Bu, onun hayatına halel getirmeyecek ve kendisinin de Tanrı'nın inayetine nail olmaya devam etmesini sağlayacaktı.

Bu tür metinlerde eski kelimeler iyidir evet :)

Güzide Arslaner
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Herkese teşekkürler!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adnan Özdemir
10 hrs

agree  Erkan Dogan
1 day 7 hrs

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
allowed him to remain righteous
adil kalmaya devam etmesini sağladı


Explanation:
Onun hayatını kurtardı ve Hz. İsa'nın katında adil kalmaya devam etmesini sağladı.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2010-12-22 22:05:40 GMT)
--------------------------------------------------

Onu dikkate alarak yanıt verdim.

Erkan Dogan
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Burada iki ayrı kişi var. Bir bayan, bir erkek.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adnan Özdemir
12 hrs
  -> Tesekkur ederim.

20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
allowed him to remain righteous
...dürüst kalmasını sağladı.


Explanation:
Bu onun hayatını kurtardı ve Tanrının huzurunda dürüst kalmasını sağladı.

--------------------------------------------------
Note added at 2 gün3 saat (2010-12-24 22:24:31 GMT)
--------------------------------------------------

İki ayrı öznenin varlığının farkındaydım ama she kim he kim anlaşılmadığı için öyle bıraktım. Zaten sorduğunuz soru tüm cümleyi de kapsamıyor. Ama sorunun cevabını verdiğime inanıyorum. Righteous "adil" anlamına gelmiyor, hatta benim dediğim gibi "dürüst" kelimesi bile doğru karşılamıyor bu kelimeyi. Ahlaki açıdan doğru, erdemli, faziletli, günahsızü adil, dürüst gibi anlamların hepsini birden içeriyor. Ben bu cümleyi metin bütünlüğü içinde görmediğim için "dürüst"ü seçtim. Belki tüm metni okusam başka birini seçerdim. Bu anlamlardan sizin metninizin içeriğine en uygunu kullanın derim.

Eser Perkins
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 7
Notes to answerer
Asker: Burada iki ayrı kişi var. Bir bayan, bir erkek.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Murat BAŞ
58 mins

agree  Adnan Özdemir
12 hrs
  -> Teşekkürler.