ASAP

Turkish translation: MOE

English term or phrase:ASAP
Turkish translation:MOE
Entered by: Türker Türkbayrak

00:31 Oct 29, 2013
English to Turkish translations [PRO]
Art/Literary - Linguistics
English term or phrase: ASAP
Is there any established acronym in Turkish for ASAP (As soon as possible)? If not, can you recommend? Maybe your suggestion is used in the future :)
Türker Türkbayrak
Turkey
MOKE
Explanation:
öneri-mümkün olduğu kadar erken

--------------------------------------------------
Note added at 19 saat (2013-10-29 19:37:33 GMT)
--------------------------------------------------

bunun da alternatifi MOE olabilir, mümkün olduğunca erken
Selected response from:

Raffi Jamgocyan
Turkey
Grading comment
Başka kısaad yanıtı veren arkadaş olmadı. MOE yanıtınızı daha çok tuttum :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2en kısa sürede
Bora Taşdemir
5 +1olabildiğince çabuk
Aziz Kural
5 +1mümkün olan en kısa sürede
Can KARABULUT
5 +1bir an önce
Pinar Ates
5mümkün olduğu kadar çabuk
adem kaya
2 +1MOKE
Raffi Jamgocyan


Discussion entries: 2





  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
asap
olabildiğince çabuk


Explanation:
Bu 39th MDG yi tam ödemez ama karşılığı budur.
Googlelayınız.
Selam,
Aziz

--------------------------------------------------
Note added at 54 mins (2013-10-29 01:26:11 GMT)
--------------------------------------------------

eyeseypi olarak da informal olarak kullanılıyor.
Selam,
Aziz

Aziz Kural
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Bu anlam zaten aşikar, ben Türkçe'de yerleşik bir kısaad (acronym) olup olmadığını öğrenmek istemiştim :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adnan Özdemir: verilen yanıta katılıyorum...
15 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
asap
bir an önce


Explanation:
as soon as possible >> bir an önce

Pinar Ates
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: İlginize teşekkürler, ama ben en baştaki açıklamamda belirttiğim üzere Türkçe'de yerleşik bir kısaad (acronym) olup olmadığını öğrenmek istemiştim :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adnan Özdemir: verilen yanıta katılıyorum...
11 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
asap
mümkün olan en kısa sürede


Explanation:
Selamlar

Can KARABULUT
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: İlginize teşekkürler, ama ben en baştaki açıklamamda belirttiğim üzere Türkçe'de yerleşik bir kısaad (acronym) olup olmadığını öğrenmek istemiştim :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adnan Özdemir: verilen yanıta katılıyorum..
11 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
asap
en kısa sürede


Explanation:
Ben bazen bunu kullanıyorum, özellikle kelime kısıtlaması varsa...

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2013-10-29 08:01:42 GMT)
--------------------------------------------------

Türkçe'de yerleşmiş bir kısaad yok, bu İngilizce'ye özgü bir durum... İngilizce'de kısaad kullanmaya bayılıyorlar ancak bizim kültürümüzde pek böyle bir şey yok =)

Bora Taşdemir
Switzerland
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  educulus
2 hrs
  -> Teşekkürler =)

agree  Adnan Özdemir: verilen yanıta katılıyorum...
9 hrs

18 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
asap
mümkün olduğu kadar çabuk


Explanation:
e

adem kaya
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: İlginize teşekkürler, ama ben en baştaki açıklamamda belirttiğim üzere Türkçe'de yerleşik bir kısaad (acronym) olup olmadığını öğrenmek istemiştim :)


10 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
asap
MOKE


Explanation:
öneri-mümkün olduğu kadar erken

--------------------------------------------------
Note added at 19 saat (2013-10-29 19:37:33 GMT)
--------------------------------------------------

bunun da alternatifi MOE olabilir, mümkün olduğunca erken

Raffi Jamgocyan
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Başka kısaad yanıtı veren arkadaş olmadı. MOE yanıtınızı daha çok tuttum :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adnan Özdemir: verilen yanıta katılıyorum...
6 hrs
  -> teşekkürler :)