Co-Axial Movement with Rhodium-Plated Finish

Turkish translation: rodyum kaplamalı eşeksenli (koaksiyal) saat mekanizması

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:co-axial movement with rhodium-plated finish
Turkish translation:rodyum kaplamalı eşeksenli (koaksiyal) saat mekanizması
Entered by: Özden Arıkan

10:18 Oct 21, 2004
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Manufacturing / watchmaking
English term or phrase: Co-Axial Movement with Rhodium-Plated Finish
Co-Axial Movement with Rhodium-Plated Finish
cagdaskara
Rodyum kaplamali çok eksenli (koaksiyal) saat mekanizması
Explanation:
Co-axial movement, co-axial escapement movement olarak da karşınıza çıkabilir.

Movement'a dönüş hareketinden ziyade mekanizma desek daha anlamlı olur.

co-axial : the hour and minute hands move around the same axis.

Movement : The engine of a watch. The machinery of any time piece that moves the hands and any complications. Movements are either mechanical or quartz. Consists of the winding mechanism, the mainspring, the train, the escapement and the regulating elements.

Escapement : The most important part of the watch. Converts the energy of the mainspring into equal units of time. The escapement allows the power stored in the mainspring to be released in a controlled manner. The regularity is controlled by the balance and it's spring. The escapement controls the rotation of the wheels and thus the motion of the hands. It is fitted at the end of the gear-train and is designed to interrupt the movement of the wheels at regular intervals.



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 20 mins (2004-10-21 11:39:02 GMT)
--------------------------------------------------

çok eksenli değil tabi eş eksenli olacak.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 31 mins (2004-10-21 12:50:37 GMT)
--------------------------------------------------

saatin parçalarını kısaca gösteren bir site :

http://www.omega.ch/omega/cp_techno

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 56 mins (2004-10-21 13:15:27 GMT)
--------------------------------------------------

Burada saatin özelliklerinden bahsediliyor. Mekanizmanın (motorun/makinanın) koaksiyel özellikte olduğu ve saatin rodyum kaplamalı olduğundan.

http://www.avente-watches.com/y2_omega_de_ville_co-axial_chr...

http://shop.store.yahoo.com/movadobaby/28025237.html
Selected response from:

xxxgulser
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4Rodyum kaplamali çok eksenli (koaksiyal) saat mekanizması
xxxgulser
5 +2Rodyum kaplamalı koaksiyal dönüş
1964
5 +2Rodyum Kaplamalı Koaksiyal Saat MAKİNASI/MOTORU
xxxDDH
5Tek-eksenli (koaksiyel) (eş-eksenli
Selçuk Budak
5Cilalanmış (Parlatılmış) Rodyum Kaplamalı (… lerin) Eşeksenel (Koaksiyel) Hareketi
Adil Sönmez
1 +2not to be graded
Nizamettin Yigit


Discussion entries: 2





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
co-axial movement with rhodium-plated finish
Rodyum Kaplamalı Koaksiyal Saat MAKİNASI/MOTORU


Explanation:
Rodyum Kaplamalı Koaksiyal Saat MAKİNASI/MOTORU

Rodyum Kaplamali Koaksiyal Saat MAKİNASI

DÖNÜŞ HİÇ DEĞİL.

BURADA SAATİN ANA PARÇASINDAN SÖZ EDİLİYOR.

SAATİN MAKİNASI. BİR BAKIMA SAATİN KALBİ.

HTH,
DDH

Kaosa mütevazi bir katkı BABINDAN... :=)))

Bkz. Redhouse Sözlüğü ve piyasadaki tüm saatler.


xxxDDH

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  1964: Askere soru sorulacak yerde kendi yanıtlarınızı destekleyici açıklamalar yapılması uygun değildir lütfen yanıtlarınızı ve ek açıklamaları ilgili alanlara yapın
3 mins
  -> Tayfun Bey, "Sayın Asker, ilgili bağlamda saatin MAKİNESİ veya MOTOR'undan söz ediliyor olamaz mı? DÖNÜŞ veya HAREKET hiç değil çünkü. Bağlam verebilir misiniz lütfen?"demek uygun olsa gerek. DDH'den selamlar :=)))

agree  Serkan Doğan: a proper answer by a 'collusion' fighter
5 mins
  -> Ups, I must put on my glasses...

agree  xxxarjantinlika: aslında mekanizma ama her neyse işte belki de şu İngiliztere:)'deki kocaman şeydir :)
1 hr

33 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
co-axial movement with rhodium-plated finish
Rodyum kaplamalı koaksiyal dönüş


Explanation:
Rodyum kaplama finisajlı eşeksenli dönüş

--------------------------------------------------
Note added at 34 mins (2004-10-21 10:52:55 GMT)
--------------------------------------------------

veya Rodyum kaplama finisajlı koaksiyal hareket ama dönüş daha uygundur.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 23 mins (2004-10-21 12:42:25 GMT)
--------------------------------------------------

Burada başka birşey diyor ,
terminoloji değil de asıl hareket,
Burada kast ettiği normal akrep yelkovanın dönüşüyle eş eksenli bir dönüş zira omega saatlerde gösterdiği modelerin hepsinde aynı
http://www.timezone.com/library/news/news631989044491093750
ama dışarıdaki bir kromajlı veya rodyum kaplamalı eksenle akrep ve yelkovanın koaksiyal olarak dönmesi veya tersi,
yani akrep yelkovan döndükçe dışarıdaki kaplamalı \"süslü gösterge\" de dönüyor.

http://www.avente-watches.com/products/4131.30.00.cfm

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 49 mins (2004-10-21 13:07:55 GMT)
--------------------------------------------------

DOĞRU OLAN GULSER\'in verdiği yanıttır
http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Hall/3934/coaxial.htm...
Escapement verilen soruda olmadığından modern dış eksenin dönüşü gibi algıladım ama asıl doğrusu GULSERİN verdiği Rodyum kaplamali koaksiyal Mekanizma olacak kastedilen mekanizmadır





1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nizamettin Yigit: koaksiyal- icice, giydirmeli, es eksenli. veya tek eksenli... Sarraf tercumesi galiba.
7 mins
  -> Evet saatin rodyum kaplama koaksiyan dönen bir parçası var anlaşılan

agree  Serkan Doğan
9 mins
  -> Thanks, Francesco!

agree  shenay kharatekin: harekette olamaz mı? Şu an bende bir saat çevirisi yapıyorum ama kullanım kılavuzunu. :-)
32 mins
  -> Haraket de olur ama aynı/eşkesende dönen iç içe kadranlar olması lazım saat olduğuna göre mekanizma değil zira saati asıl çalıştıran sistem değil üzerindeki göstergelerin dönerek izlenmesi için bir şey

disagree  xxxDDH: HAREKET OLMAZ, DÖNÜŞ OLMAZ. DEMAGOJİ İSE HİÇ OLMAZ. :=))) Burada saatin ana makinesinden söz ediliyor. DDH'den selamlar.
1 hr
  -> Saat makinesiyse niye yanıtınızı sakladınız, belki mekanizma denilebilir motion anlamında ama makine değil gösterge sitemi ve saatin üst koaksiyel sistemi

disagree  xxxarjantinlika: google da clock movement diye (resimlerden :) aratırsanız bulursunuz, gerçi bazıları dönüyo falan ama :)
3 hrs
  -> beyude yorum-yukrıdaki açıklamayı okusaydınız bari zaten ben hareketin şekilli gösterimini verdim

agree  Emine Fougner
3 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
co-axial movement
Rodyum kaplamali çok eksenli (koaksiyal) saat mekanizması


Explanation:
Co-axial movement, co-axial escapement movement olarak da karşınıza çıkabilir.

Movement'a dönüş hareketinden ziyade mekanizma desek daha anlamlı olur.

co-axial : the hour and minute hands move around the same axis.

Movement : The engine of a watch. The machinery of any time piece that moves the hands and any complications. Movements are either mechanical or quartz. Consists of the winding mechanism, the mainspring, the train, the escapement and the regulating elements.

Escapement : The most important part of the watch. Converts the energy of the mainspring into equal units of time. The escapement allows the power stored in the mainspring to be released in a controlled manner. The regularity is controlled by the balance and it's spring. The escapement controls the rotation of the wheels and thus the motion of the hands. It is fitted at the end of the gear-train and is designed to interrupt the movement of the wheels at regular intervals.



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 20 mins (2004-10-21 11:39:02 GMT)
--------------------------------------------------

çok eksenli değil tabi eş eksenli olacak.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 31 mins (2004-10-21 12:50:37 GMT)
--------------------------------------------------

saatin parçalarını kısaca gösteren bir site :

http://www.omega.ch/omega/cp_techno

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 56 mins (2004-10-21 13:15:27 GMT)
--------------------------------------------------

Burada saatin özelliklerinden bahsediliyor. Mekanizmanın (motorun/makinanın) koaksiyel özellikte olduğu ve saatin rodyum kaplamalı olduğundan.

http://www.avente-watches.com/y2_omega_de_ville_co-axial_chr...

http://shop.store.yahoo.com/movadobaby/28025237.html


    Reference: http://www.time4watches.com/Watch%20Terms%20by%20Letter/watc...
xxxgulser
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Nizamettin Yigit: Parca basitce hepsi bir noktada olabilecegi gibi, gostergesi donen ve takvim vs yi bu sayede gosteren saatler de var. Cok eksenli=yelkovan akrep ve takvimin birbirinden bagimsiz eksenlerde donerek hareket etmesi...
34 mins
  -> tşk.

agree  1964: Doğru sorulan soruda Escapement olmadığından yanıltabiliyor asıl koaksiyel mekanizma kastetilmiş dış kadranla ilgili değil sizin dediğiniz doğru ayrıca şu linkte şekilli anlatımı var http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Hall/3934/coaxial.htm...
41 mins
  -> tşk.

agree  Serkan Doğan: bu da makul, ama asker daha fazla bağlam vermeli..
57 mins
  -> tşk.

disagree  xxxDDH: Sayın Gülser Hanım; Mekanizma çok kapsamlı bir ifade bence. DDH'den selamlar. :=))
1 hr
  -> tşk. Saatci arkadaşlara sormak lazım hangi ifadeyi kullanıyorlar. Mekanizma/motor/makine hepsi de olabilir, ama mekanizma veya makine daha uygun olur düşüncesindeyim

agree  xxxdigger: Rodyum kaplama yüzey ve eş eksenli tür mekanizma 'saat' e gerçekte gerek yok değil mi...
1 hr
  -> evet en sade bu şekilde ifade edilebilir

agree  xxxarjantinlika: mekanizma mekanizma bakmayın siz ona :) selam DDH
2 hrs
  -> teşekkürler

agree  Emine Fougner
2 hrs
  -> teşekkürler

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
co-axial movement with rhodium-plated finish
Cilalanmış (Parlatılmış) Rodyum Kaplamalı (… lerin) Eşeksenel (Koaksiyel) Hareketi


Explanation:
YORUM:

Neyin hareketi olduğu İngilizcesinde belirtilmelidir.

SÖZCÜK ANLAMLARI:
Co-Axial => koaksiyel

Kaynak: Telekom A.Ş. Sözlüğü

Coaxial => eşeksenel

Kaynak: Compdict

Finish => cila, parlatma, perdah, son kat boya
Plated => kaplamalı

Kaynak: Alfa Teachnical Dictonary, English TURKİSH, Nuri Özbalkan




Adil Sönmez
Works in field
PRO pts in category: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +2
co-axial movement with rhodium-plated finish
not to be graded


Explanation:
Kausa bıldıgım kadarıyla katkı...

Sorunun göstergeyi mi, yoksa yelkovan ile akrebi taşıyan nüveyi mi, yoksa saatin içinde dişliler için mi sorulduğu belli değil. Hatta saatin kordonunu bile ifade edebilir...

Yuvarlak örme kordonlu saatlere takılabilecek uygun bir kilit ile kordon açılıp kapanabilir... Eğer soruda saat ifadesi sonradan ilave edilmeseydi, sözkonusu ifade kolyeden bileziğe bütün mücevherat için uygulanabilirdi.

O zaman movement burulma, içiçe giydirme anlamına gelebilir... Bilenler bilir...

rodyum kaplama ise özellikle iki renki veya 3 renkli altın yüzük işlemelerde kendini göterir. Ana maddesi tek renkli altın oldugu halde rodyumlu çalışılmış bir mucevherde farkli renkleri ve tozlanmış, taşlanmış, taranmış bitişleri görmeniz mümkün.

Daha fazla yazmak isterdim ama bundan sonrası ücrete tabi olması lazım... Mücevher kullanmak, nasıl yapıldığı anlmına gelmiyor...

Kolay gelsin...


--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 54 mins (2004-10-21 16:13:39 GMT)
--------------------------------------------------

nasil yapildigini bilmek anlamina gelmiyor...veya daha fazla bildiyle birden mucevherat saticisi olursunuz da terceme isi olanlar arada kalir...

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 44 mins (2004-10-21 18:03:46 GMT)
--------------------------------------------------

Araba kilometere sayacinda haneler de cok eksenli.. mekanik olan sayaclarda.. (su sayaci, elektrik sayaci vs.. Hizli donen hane ile yavas donen hane ayni eksen uzerinde (doneulen cemberin merkezini dik kesen eksen) hareket ederler...

Ben hala, Tayfun bey her ne kadar \"gave up\" da karar kilsa da cevabi dogruydu. Diger cevaplarda motor/makina motor nuvesinden ayni anda birden fazla nuve/mil gecirilip icte olani mil, onu saran boru ve bunlarin ayni veya farkli veya kademeli hizla donmeleri gerekir ki bu konuda da bilgi yoktur.

mekanizma veya bir baska ifadeyle düzenek dogru bır cevap ancak o da sorudaki \"movement\" ile uzaktan selamlasiyor...

Nizamettin Yigit
Turkey
Works in field
Native speaker of: Turkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  1964: Gulserin dediği dogruymuş Escapement mekanizma demek ama sözlüklerde dahi verilenler yanlış ! http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Hall/3934/coaxial.htm...
19 mins

neutral  xxxDDH: Tayfun Bey "sözlüklerde dahi verilenler yanlış !" buyurmuşlar. Hayret!. Öyle tabii suç Tayfun Bey'de değil, sözlüklerde. DDH'den selamlar. :=)))
54 mins

agree  Serkan Doğan
3 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
co-axial movement with rhodium-plated finish
Tek-eksenli (koaksiyel) (eş-eksenli


Explanation:
Bu ifadenin tamamını birden vermek yanlış. "with" öncesi ve "with" sonrası, ürünün iki farklı özelliğini tanımlıyor.
1. Saatin kaplaması
2. Saatin mekaniği

Saatin mekaniğ için "tek eksenli," "eş eksenli" mekanizma diyebiliriz


Şu "Co-axial"ı bir anlayalım:
Co-axial: having a common axis
Demek ki, "Çok" değil, tek, ortak eksenliymiş.

Şöyle açıklayabiliriz:

Coaxial cable: Ortada bir iletken tel, onun etrafını saran başka bir iletken tel. Yani eş-eksenli, ya da tek-eksenli.

Coaxial Spearek: bir woofer'in ortasında bir tweeter. Yani her ikisi te aynı eksen üzerinde. Aynı eksen üzerinden ses dalgası yayıyor.

Coaxial saat: Bildiğimiz mekanik saat. Ortada bir mil, aynı milin üzerinde üç-dört farklı dişli: akrep, yelkovan, salise (belki de artı kronometre) için. Hepsi tek bir milin üzerinde, tek-eksen üzerinde dönüyor.

h.i.h.

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs 8 mins (2004-10-21 18:27:17 GMT)
--------------------------------------------------

Ezbere yazınca, tashih de oluyor: \"Spearek\" değil, \"Speaker\"
\"ikisi te\" değil, \"ikisi de\"

Gulser arkadaşın sonradan eklediği \"eşeksenli\" notunu görmeden disagree verdiğim için üzgünüm. İtirazım \"çok eksenli\"ye idi. Dolayısıyla disagree\'yi sildim.


Selçuk Budak
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search