KudoZ home » English to Turkish » Marketing / Market Research

Discrete Choice Analysis

Turkish translation: tercih öğeleri analizi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:discrete choice analysis
Turkish translation:tercih öğeleri analizi
Entered by: Özden Arıkan

16:21 Dec 21, 2003
English to Turkish translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research
English term or phrase: Discrete Choice Analysis
It is a choice based conjoint analysis
Yasemin Sunter
Tercih Öğeleri Analizi
Explanation:
Diyelim yeni bir cep telefonu servisi piyasaya girecek. Belli bir tüketici kitlesi belirleniyor ve bu cep telefonunun sunduğu her bir hizmet öğesinin (SMS, sesli mesaj servisi, internetten melodi ve/veya resim indirme, kartlı veya faturalı abonelik vb) söz konusu tüketici grubu içinde hangi yüzdelerde tercih edilir olduğuna ilişkin bir pazarlama analizi yapılıyor. "Discrete choice" ile kastedilen, sağlanacak hizmetin her bir unsuruna ilişkin [potansiyel] tüketici tercihleri.

Aşağıda verdiğim linkte konu epeyce ayrıntılı açıklanmış.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-22 01:55:54 (GMT)
--------------------------------------------------

bir de şu linki buldum:

http://www.action-research.com/discrete.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-22 01:57:35 (GMT)
--------------------------------------------------

ayyy, çift http:// olduğu için açamayacaksınız yukarıdaki [ikinci] linki; copy-paste yapın :-)
Selected response from:

Özden Arıkan
Germany
Grading comment
çok teşekkür ederim.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1tek (özel) seçenek analizixxxTKR
5 +1Ayrık tercih analizi
Önder Öztürkçü
5kesikli tercih analiziMehmet Şahin
3 +2Tercih Öğeleri Analizi
Özden Arıkan
5Ayrı ayrı yapılan bağımsız seçme analiziAdil Sönmez
4Aralıklı Seçim Analizishenay kharatekin


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Ayrık tercih analizi


Explanation:
tercih esasına dayalı bir ortak (conjoint)analiz
Tüketicilerin biribirlerinden bağımsız, farklı (markalı, markasız, ayrı sektörlerde, vs.) tercihler arasından seçim yapmalarının istendiği bir pazarlama araştırması tekniği.

Önder Öztürkçü
Works in field
Native speaker of: Turkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin: tam isabet
1 hr
  -> İyi bir atıştı mı demek istiyorsunuz :-) Ama inanın ki atmadım. Teşekkürler

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
kesikli tercih analizi


Explanation:
"discrete choice analysis"
means
"kesikli tercih analizi"

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-23 17:53:09 (GMT)
--------------------------------------------------

discrete analysis = kesikli analiz

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-23 17:59:35 (GMT)
--------------------------------------------------

http://europa.eu.int/comm/eurostat/research/index.htm?http:/...



--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-23 18:19:21 (GMT)
--------------------------------------------------

Accurate predictions of the demand and market shares are critical for a wide variety of businesses and public organizations. Examples of applications include: predicting demand for a new product under alternative pricing strategies; designing a business plan for a new technology; analyzing the impact of a merger on market shares; forecasting the ridership on a new metropolitan transit service; and analyzing competitive scenarios for introducing a new telecommunication service. To accomplish these tasks, discrete choice analysis provides powerful methodological tools. Based on the modeling of individual behavior, it is used to model in detail the structure of a market, and to predict the impact of various scenarios.

Mehmet Şahin
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Aralıklı Seçim Analizi


Explanation:
Farklı seçim analizi
vb. gibi

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-22 00:41:01 (GMT)
--------------------------------------------------

Farklı tercih analizi


    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Tercih Öğeleri Analizi


Explanation:
Diyelim yeni bir cep telefonu servisi piyasaya girecek. Belli bir tüketici kitlesi belirleniyor ve bu cep telefonunun sunduğu her bir hizmet öğesinin (SMS, sesli mesaj servisi, internetten melodi ve/veya resim indirme, kartlı veya faturalı abonelik vb) söz konusu tüketici grubu içinde hangi yüzdelerde tercih edilir olduğuna ilişkin bir pazarlama analizi yapılıyor. "Discrete choice" ile kastedilen, sağlanacak hizmetin her bir unsuruna ilişkin [potansiyel] tüketici tercihleri.

Aşağıda verdiğim linkte konu epeyce ayrıntılı açıklanmış.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-22 01:55:54 (GMT)
--------------------------------------------------

bir de şu linki buldum:

http://www.action-research.com/discrete.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-22 01:57:35 (GMT)
--------------------------------------------------

ayyy, çift http:// olduğu için açamayacaksınız yukarıdaki [ikinci] linki; copy-paste yapın :-)


    Reference: http://www.ipsos-reid.com/ca/data/dsp_ddc.cfm
Özden Arıkan
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Grading comment
çok teşekkür ederim.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxTKR: açıklamaya
6 hrs
  -> evet, ben de daha iyi bir terim bulunabileceği kanaatindeyim

agree  senin
24 days

15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
tek (özel) seçenek analizi


Explanation:
Xola'nın örneklerine bakınız. Burada farklı seçenekler sunan ürün/hizmetin diğer seçeneklerinden bağımsız olarak belli bir seçeneğine ilişkin analiz söz konusudur. Ama seçenekler sonsuz "ayrık", "ayrıksal", "kesikli", "kesiksiz" falan gibi bi sürü şey türetebiliriz, dil elden gittikten sonra farketmiyor :)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-22 08:22:05 (GMT)
--------------------------------------------------

Konu pazarlama olmadığı takdirde de any şey söz konusu \"discrete probabilities\" örneğinde olduğu gibi

xxxTKR

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Özden Arıkan: bilhassa "ayrık" "kesik" vb konusundaki tepkine katılıyorum.
6 hrs

16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
discrete choice analysis
Ayrı ayrı yapılan bağımsız seçme analizi


Explanation:
choice = an act of choosing or selecting; selection. [5 more definition(s)]
discrete = separate and distinct. [1 more definition(s)]




    Reference: http://www.wordsmyth.net/live/home.php?script=search&matchen...
Adil Sönmez